Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

08 dub 2016, 17:34

Zdravím Vás,
potřeboval bych poradit, dostal se mi do ruky skůtr Yamaha Jog mého známého, kde je problém s výkonem. Motor naskočí vcelku dobře, po zahřátí jde pěkně do táček a svižně se rozjede, ale pak již do otáček leze dost neochotně, na rovince spíše vůbec. Jen z mírného kopce se rozpeláší. Zkoušel jsem vzduchový filtr, byl trochu zaneseny od oleje, a protože novy hned nemám, tak jsem to projel bez něj, ale žádná změna. Podezření trochu mám na variátor, protože jsem se dozvěděl, že variátor byl "dělaný" :D Pokud Vás napadají nějaké další varianty, nebo postupy jak to vyřešit, dejte vědět. Předem děkuji všem za věcné rady.

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

08 dub 2016, 19:10

Napsal jsi to sám. Zkontroluj variátor,válečky a kontrastní pružinu zda není vyměklá. Základem je správně naladěná směs,což poznáš dle barvy svíčky. Pokud bude vše jak má být,napiš a budem řešit dál.

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

08 dub 2016, 19:33

Sundal jsem dekl variatoru, ale před demontáží se raději optám, zda mě nemohou tam čekat nějaké zapeklitosti, nebo na co si při demontáži dávat pozor. Variator jsem zatím nemusel rozebírat,ale nevypada to na velkou složitost. Předpokládám, že celé tajemství variatoru se ukrývá pod klíckou u zadního kola, ta u nakopávačky vpředu u motoru je pouze pohon. Asi zde úsměvný dotaz, ale nerad bych udělal zbytečnou chybu. Díky

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

08 dub 2016, 19:38

Taky rozdelej spojku a zkontroluj cepy, jestli nejsou drazky vyclochtany. Rozkresy najdes na netu, napr. Partsdepot, service manul,.....
http://www.partsdepot.cz/originalni-dil ... og/300276/

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozj

09 dub 2016, 16:20

cely tajemstvi variatoru je pod tim deklem s nakopavackou, co uz jsi sundal. to v predu na klice je variator samotnej, ten je zajistenej matkou k jejiz povoleni potrebujes blokovaci klic, nebo razovou pistoli. ve variatotu jsou valecky, ktery se zvysujicima se otackama motoru roztahujou variator, ten pak tlaci remen na svuj vnejsi obvod a tim plynule meni prevodovej pomer. to vzadu za remenem je odstrediva spojka. mezi ni a zadnim kolem je uz jenom 2x ozubenej prevod. na netu najdes hafo fotek s videi jak to cely funguje a jak se to rozdelava. yamaha yog ma motor minarelli horizontal, kterej je i v hromade jinejch skuru, tak muzes hledat i pod timhle nazvem.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

09 dub 2016, 19:46

nekrmte Trolla :wink:

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

09 dub 2016, 21:10

Jak psal Tuner, zkontroluj barvu svíčky, možná není důvod lézt do variátoru, pokud nejde motor do otáček je třeba chyba v samotném motoru a ne v přenosu síly.

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

16 dub 2016, 06:22

Svicka je v poradku. V Yamaze mi nabidli cely malossi kit bez remenu. Remen tam malossi uz je.Jelikoz nikdo uz nevi jestli ten variator je v originalu,malossi nebo spatlanina obou, jevi se mi to jako nejlepsi reseni dat to komplet do kitu a hotovo. Hacek je v tom, ze za to chce dvojku. Nevim, je ta cena v pohode, nebo je to tunel?

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

17 dub 2016, 10:55

Asi bych to raději svěřil někomu,kdo se v tom vyzná,protože fráze typu "svíčka je v pořádku" a "Jelikoz nikdo uz nevi jestli ten variator je v originalu,malossi nebo spatlanina obou" ve mě nebudí moc důvěru. Když na to teda koukne tvůj expert,klidně z yamahy a nepozná zda je tam malossi,nebo originál (řekněme že tam už malossi bude) a ty koupíš další kit malossi a vyměníš ho za již osazený malossi,jakou od tohoto kroku čekáš změnu.... :?:
2000 je adekvátní cena za variátor malossi,ale pokud mi ty 2000 pošleš,ušetříš si možné zklamání a já ti zaručím že mě jima uděláš radost a já si za ně koupim plášť a řetěz na kolo ;-)

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

18 dub 2016, 07:54

Ty voe, expert z Yamahy nepozná origo variátor od Malossi? Co to je za experta? Vyndej válečky a změř jejich rozměr. Origo jsou 15x12, Malosssi má 16x13. To v Yamaze nevěděj?

Jinak co bych určitě udělal - komplet kuchni variátor a spojku, preventivně dej novou kontrastku, jestli je to motor bez úprav, tak doporučuju bílou Malossi, zkoukni válečky a vodítka, jestli maj známky opotřebení, určitě vyměň. Do origo variátoru patřej 15x12 6,5g, lepší je ale dát 5,5g, pak to jede svižnějc. Mutivar používá 16x13, pro motor bez úprav malossi dodává 7g. Válečky a vodítka lehce mázni grafitovou vazelínou. Kluznej čep, po kterým jezdí variátor taky lehce mázni obyč vazelínou, ale ten fat jenom lehce, ať se nezamastí řemen, spíš jenom povrchově zamastit, aby po něm variátor nechodil uplně na sucho. Zkoukni taky variátor a jeho pevnou polořemenici, jestli už nejsou vyjetý od řemenu "schody". Dál zkontroluj, jestli zadní řemenice chodí lehce jak má - jestli se při pohybu nezadrhává. Když jí taky kuchneš, vyčistíš a promázneš, nic tím nezkazíš.

OT: Tunere, řetěz a plášť na kolo za dvojku? To kupuješ ty díly pozlacený ne? :lol: Nedávno jsem nechával dávat do kupy v jednom chrudimským servise takovou starou hujdu, co jsem asi po 15ti letech vytách z kůlny, abych si na ní přidělal dětský sedátko (abych si sedátkem nehyzdil svoje primární kolo). V servise mě dělali centrování obou kol, nový oba pláště, obě duše, oba ty ochranný pásky co jsou v ráfku, novej řetěz, 2 nový lanka, asi půlku bowdwenů nový, všechny brzdový špalky, jinak celkový seřízení a promazání. Cena 1300 s DPH :) Ale jo, beru, že každej asi jezdí na trochu jiný úrovni a na trochu jiným kole :wink:
Odeslat odpověď