Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod erichd » 08 dub 2016, 17:34

Zdravím Vás,
potřeboval bych poradit, dostal se mi do ruky skůtr Yamaha Jog mého známého, kde je problém s výkonem. Motor naskočí vcelku dobře, po zahřátí jde pěkně do táček a svižně se rozjede, ale pak již do otáček leze dost neochotně, na rovince spíše vůbec. Jen z mírného kopce se rozpeláší. Zkoušel jsem vzduchový filtr, byl trochu zaneseny od oleje, a protože novy hned nemám, tak jsem to projel bez něj, ale žádná změna. Podezření trochu mám na variátor, protože jsem se dozvěděl, že variátor byl "dělaný" :D Pokud Vás napadají nějaké další varianty, nebo postupy jak to vyřešit, dejte vědět. Předem děkuji všem za věcné rady.
erichd

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 črc 2015, 19:42
Skútr / moto: scv lead

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod TUNER » 08 dub 2016, 19:10

Napsal jsi to sám. Zkontroluj variátor,válečky a kontrastní pružinu zda není vyměklá. Základem je správně naladěná směs,což poznáš dle barvy svíčky. Pokud bude vše jak má být,napiš a budem řešit dál.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod erichd » 08 dub 2016, 19:33

Sundal jsem dekl variatoru, ale před demontáží se raději optám, zda mě nemohou tam čekat nějaké zapeklitosti, nebo na co si při demontáži dávat pozor. Variator jsem zatím nemusel rozebírat,ale nevypada to na velkou složitost. Předpokládám, že celé tajemství variatoru se ukrývá pod klíckou u zadního kola, ta u nakopávačky vpředu u motoru je pouze pohon. Asi zde úsměvný dotaz, ale nerad bych udělal zbytečnou chybu. Díky
erichd

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 črc 2015, 19:42
Skútr / moto: scv lead

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod Trabuk » 08 dub 2016, 19:38

Taky rozdelej spojku a zkontroluj cepy, jestli nejsou drazky vyclochtany. Rozkresy najdes na netu, napr. Partsdepot, service manul,.....
http://www.partsdepot.cz/originalni-dil ... og/300276/
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozj

Příspěvekod Mr.Voza » 09 dub 2016, 16:20

cely tajemstvi variatoru je pod tim deklem s nakopavackou, co uz jsi sundal. to v predu na klice je variator samotnej, ten je zajistenej matkou k jejiz povoleni potrebujes blokovaci klic, nebo razovou pistoli. ve variatotu jsou valecky, ktery se zvysujicima se otackama motoru roztahujou variator, ten pak tlaci remen na svuj vnejsi obvod a tim plynule meni prevodovej pomer. to vzadu za remenem je odstrediva spojka. mezi ni a zadnim kolem je uz jenom 2x ozubenej prevod. na netu najdes hafo fotek s videi jak to cely funguje a jak se to rozdelava. yamaha yog ma motor minarelli horizontal, kterej je i v hromade jinejch skuru, tak muzes hledat i pod timhle nazvem.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod Skittles » 09 dub 2016, 19:46

nekrmte Trolla :wink:
Kim Čong Un
Uživatelský avatar
Skittles

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 101
Registrován: 20 kvě 2015, 01:49
Bydliště: Praha 4
Skútr / moto: maxon matador 125,babetta 207

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod berka » 09 dub 2016, 21:10

Jak psal Tuner, zkontroluj barvu svíčky, možná není důvod lézt do variátoru, pokud nejde motor do otáček je třeba chyba v samotném motoru a ne v přenosu síly.
Uživatelský avatar
berka

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 141
Registrován: 06 pro 2015, 15:46
Skútr / moto: Honda ADV 350/ Maxon Matador 125
Tuning / úpravy: Polini Maxi Hi-speed

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod erichd » 16 dub 2016, 06:22

Svicka je v poradku. V Yamaze mi nabidli cely malossi kit bez remenu. Remen tam malossi uz je.Jelikoz nikdo uz nevi jestli ten variator je v originalu,malossi nebo spatlanina obou, jevi se mi to jako nejlepsi reseni dat to komplet do kitu a hotovo. Hacek je v tom, ze za to chce dvojku. Nevim, je ta cena v pohode, nebo je to tunel?
erichd

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 17 črc 2015, 19:42
Skútr / moto: scv lead

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod TUNER » 17 dub 2016, 10:55

Asi bych to raději svěřil někomu,kdo se v tom vyzná,protože fráze typu "svíčka je v pořádku" a "Jelikoz nikdo uz nevi jestli ten variator je v originalu,malossi nebo spatlanina obou" ve mě nebudí moc důvěru. Když na to teda koukne tvůj expert,klidně z yamahy a nepozná zda je tam malossi,nebo originál (řekněme že tam už malossi bude) a ty koupíš další kit malossi a vyměníš ho za již osazený malossi,jakou od tohoto kroku čekáš změnu.... :?:
2000 je adekvátní cena za variátor malossi,ale pokud mi ty 2000 pošleš,ušetříš si možné zklamání a já ti zaručím že mě jima uděláš radost a já si za ně koupim plášť a řetěz na kolo ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha 50 Jog R - problemy s vykonem po rozjezdu

Příspěvekod Mr.Voza » 18 dub 2016, 07:54

Ty voe, expert z Yamahy nepozná origo variátor od Malossi? Co to je za experta? Vyndej válečky a změř jejich rozměr. Origo jsou 15x12, Malosssi má 16x13. To v Yamaze nevěděj?

Jinak co bych určitě udělal - komplet kuchni variátor a spojku, preventivně dej novou kontrastku, jestli je to motor bez úprav, tak doporučuju bílou Malossi, zkoukni válečky a vodítka, jestli maj známky opotřebení, určitě vyměň. Do origo variátoru patřej 15x12 6,5g, lepší je ale dát 5,5g, pak to jede svižnějc. Mutivar používá 16x13, pro motor bez úprav malossi dodává 7g. Válečky a vodítka lehce mázni grafitovou vazelínou. Kluznej čep, po kterým jezdí variátor taky lehce mázni obyč vazelínou, ale ten fat jenom lehce, ať se nezamastí řemen, spíš jenom povrchově zamastit, aby po něm variátor nechodil uplně na sucho. Zkoukni taky variátor a jeho pevnou polořemenici, jestli už nejsou vyjetý od řemenu "schody". Dál zkontroluj, jestli zadní řemenice chodí lehce jak má - jestli se při pohybu nezadrhává. Když jí taky kuchneš, vyčistíš a promázneš, nic tím nezkazíš.

OT: Tunere, řetěz a plášť na kolo za dvojku? To kupuješ ty díly pozlacený ne? :lol: Nedávno jsem nechával dávat do kupy v jednom chrudimským servise takovou starou hujdu, co jsem asi po 15ti letech vytách z kůlny, abych si na ní přidělal dětský sedátko (abych si sedátkem nehyzdil svoje primární kolo). V servise mě dělali centrování obou kol, nový oba pláště, obě duše, oba ty ochranný pásky co jsou v ráfku, novej řetěz, 2 nový lanka, asi půlku bowdwenů nový, všechny brzdový špalky, jinak celkový seřízení a promazání. Cena 1300 s DPH :) Ale jo, beru, že každej asi jezdí na trochu jiný úrovni a na trochu jiným kole :wink:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 54 návštevníků

cron