Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
22 lis 2015, 01:08
Ahoj,mám Piaggio X 8 125 s karburátorem.Nedávno jsem koupil totálně rozdělanej motor z 250 taky karbec.Motor jsem složil v pohodě ,ale mám problém se statorem.Stator sám o sobě je funkční , ale konektor má pouze 4 kolíky a já u X8 mám 5 kolíků.Vúbec nevím co s tím,je jasný že budu muset předělat kabeláž ,ale zatím nikdo nedokázal poradit jak.Poradí někdo nebo by bodlo schéma zapojení 250 s karburátorem.Šam.
22 lis 2015, 01:47
jelikož jsem to měl letos rozebraný tak na tvém X 125 je v konektoru 3X drát od vynutí statoru, 1x snímač otáček a 1xčidlo tlaku oleje,
na 250 předpokládám 3X vynutí statoru a snímač otáček (ted jeste najit cidlo tlaku oleje) asi bude jinde, ale kamarád měl 250 v atlanticu a myslím že ty motory nebyly úplně stejný pokud si pamatuju určitě bylo řešený jinak startování
porovnej tady
https://www.piaggiospares.co.uk/spareparts/1347/piaggio%20x9%20250%20evolution?uid=0a tady
https://www.piaggiospares.co.uk/spares/modelimage.asp?modelid=1246&m=Piaggio%20X9%20125&uid=0
22 lis 2015, 10:49
Dík za ifo,šel jsem se hned kouknout na ty konektory a ten 5 kolík co chybí u 250 je fakt čidlo oleje.Teď už to nebude problém zapojit.Dám vědet jak to dopadne.Velkej dík za dobrou radu.Smutný je že jsem psal i na scootlland a tam mě odpálkovali s tím že je nutná zásadní přestavba el .rozvodů.Opravdu ochotní odborníci.
22 lis 2015, 15:43
není zač
28 pro 2015, 00:04
Ako to napokon dopadlo, už jazdiš?
28 pro 2015, 00:19
Ahoj,motor už běží.Jenom prosakuje fridex pod hlavou.Takže jsem objednal silnější těsnění a to debilní plechový který má sílu 0,33mm vyndám a namontuju klasický o síle 1,10mm a snad bude těsnit.Projel jsem to asi 5 kyláků a pocit z toho je dobrej,hlavně do kopce to valí parádně.
28 pro 2015, 18:40
Všeobecne to plechové je lepšie ako to klasické, (Turbo motory sú podmienene týmto plechovým tesnenim ako aj dizlove u ktorých by to klasicke kukuričné moc dlho nevydržalo, videl som už pár motorov z rozožraným a rozpaleným klasickým tesnenim) skôr si myslim že borec pred tebou lial obyčajnu vodu alebo noname fake chladiacu sračku ktoré sú obvykle extra agresivne. Ja som mal v dovezenom Piaggio z IT ešte asi pôvodnu chladiačku ktorá bola pekne svetlo tyrkysova ale po premerani už bola na NULE. Použil som origo koncernovu GM chladiačku na -25 nech mi to neprimrzne a premaže pekne vodnú pumpu. Edit: Hrubšie tesnenie znižuje krapet kompresiu a vykon, použiva sa hlavne po strojovom zarovnani hlavy kedy z nej trocha ubudne. Neviem či možno by nebolo vhodne ju trocha prerovnať, alebo ked ju budeš mať vonku tak ju aspoň skontroluj či nie je trocha skrútena.
28 pro 2015, 21:04
Dík za info.Máš pravdu v tom že když už to musím znovu rozebrat tak bude lepší nechar hlavu srovnat.Ventily jsem zabrousil sice jenom hrubou a jemnou brusnou pastou ,ale těsní perfektně.Stejnak je prosinec a je dost času.Ještě k výkonu motoru,tahle 250 má bezvadnej zátah je to fakt o nečem jiným než 125.Mám ještě upravenej motor na 180,ale i tady je tech 70 ccm k dobru hodně znát.
28 pro 2015, 22:20
jojo naprostej souhlas já mám 200 a kamarád měl atlantica 250 a ten fichtl navíc byl strašně znát
nevěřil jsem tomu ale je to tak