Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
27 srp 2017, 21:03
Ahoj, prosím o radu, na co se zaměřit. Mám třístovku skútra, najeta cca 20 tisíc.
Tak poslední měsíc nebo dva pozoruji, že když se z 0 rozjíždím, drží se obyčejně otáčky kolem 6,5 tisíc a skútr zrychluje až do dosažení 100 km/hod.
Pak cítím nějaké vibrace (nebo spíš takový hrubší chod) a skútr přestane zrychlovat. Otáčky z těch 6,5 tisíc dokonce poklesnou na přibližně 6 tisíc a poměrně dlouho trvá, než tu 100 překoná. Jakmile se ale rychlost dostane přes 105...110, vibrace zase zmizí, otáčky se dohrabou opět na 6,5 tisíce a skútr se v pohodě rozjede 110, 120 i 130 za příznivých podmínek. Otáčky se pak samozřejmě dále zvedají, 7... 7,5 tisíce zcela bez vibrací (no v rámci jednoválcového motoru).
Netušíte na co se zaměřit? Teď jsem měnil řemen i válečky, ale je to beze změny. Válečky snad ani měnit nepotřebovaly. Řemen preventivně.
Díky moc, hezký večer.
28 srp 2017, 07:36
Ahoj, tipuji to na vyfrézovanou drážku od řemenu v přední řemenici.
28 srp 2017, 08:53
Ahoj, myslíš tedy díl 22102 a 22110?
Na to se odpoledne podívám, sice mi v servisu tvrdili, že na skútru nenašli žádný problém, ale zkontroluji to.
Tam se dostanu vlastně hned po sundání toho deklu.
Je přední řemenice nějaká náchylnější na vydření drážky? Nebo to může být i v té zadní u spojky? Ta zadní je podstatně dražší...
Děkuju.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
28 srp 2017, 09:41
Jo, myslím díly 22102 a 22110. Nevím, co je náchylnější, záleží z jakého materiálu je to uděláno a jak to má výrobce odladěné (myslím životnost).
Dělalo to už před výměnou řemene?
28 srp 2017, 10:01
jo jo, už před výměnou, pozoruji to poslední tak 2-3 tisíce km...
Já tam dneska vlezu a ty řemenice ohmatám...
28 srp 2017, 11:09
Spíš bych to tipoval na variátor(22110), ten bývá z hliníku, polořemenice(22102) je většinou z oceli, ikdyž se můžu mýlit....
28 srp 2017, 17:45
Tak jsem rozebral ten kryt. Řemenice jsou hladké, všechny, přední i zadní. Jako nové.
Ale co jsem si všiml a v servisu mi neřekli, že jsou ošoupané stěny skříně variátoru, nahoře i dole uprostřed.
Evidentně se řemen rozkmitává, drhne o ty stěny. To se přenáší do celého skútru a mohlo by ho to i výrazně brzdit.
Jestli by to mohlo být ono, že to dělá právě za výše uvedených podmínek netuším.
Ale dobře to zřejmě není, co myslíte? Řemen by se dotýkat nikdy neměl, si myslím.
Mohla by to dělat ta kontrastní pružina, že nedokáže řemen udržet napnutý?
Děkuju.
28 srp 2017, 22:06
cca uprostřed mezi variátorem a spojkou je na bloku kladka která má tlumit vibrace řemene, zkontroluj zda v ní není vymlácené ložisko, pokud ano měla by se vyměnit
28 srp 2017, 22:10
U Downtowna? Já to měl dnes rozebrané a žádnou kladku jsem tam neviděl...
29 srp 2017, 08:33
Ještě mě napadá, jestli třeba ta spojková řemenice není moc rozevřená = už slabší kontrastní pružina. Při rozjezdu bys to třeba tolik nepozoroval jako když se s řemenem dostaneš až ke hřídeli a přední řemenici by to mohlo chvíli trvat než se s tím vyrovná. Zkusil bych ještě vyměnit tu pružinu, nebo minimálně alespoň zkontrolovat její délku v nezamontovaném stavu oproti nové.
23 dub 2018, 13:25
Zdravim! Uz na to nekdo prisel cim to je? Resim u meho downtown 125i to same. Vymenil jsem valecky, remen, kontrastni pruzinu a stale to dela. Pozoruju, ze se to meni, kdyz zatavim a znova se rozjedu. Nekdy to vibruje vic a nekdy skoro vubec.
23 dub 2018, 15:08
moc utazeny motor povol srouby
23 dub 2018, 15:55
Resime vibrace variatoru a ne motoru
27 dub 2018, 09:36
Tak naváži na příspěvky z minulého roku. Vyměněná kontrastní pružina, válečky.
Vyměněny i vodicí čepy variátoru, které byla také "omačkané" v jednom místě.
Asi mohly způsobovat to, že se variátor špatně rozevíral... zřejmě daň za delší výlety ustálenou rychlostí.
Vyměněn i řemen.
Nicméně to nijak výrazně nepomohlo.
Při otočení plynové rukojeti vyletí otáčky postupně někam k 6 tisícům a drží tam, skutr zrychluje jako z praku bez výrazných potíží a vibrací.
Při 85-95 km/h akcelerace ustane, otáčky najednou dokonce poklesnou třeba o 500 otáček, cítím zmiňované vibrace, a velmi dlouho trvá, než tu rychlost přemůžu a rozjedu se na 100 km/h. Pak se otáčky zase začnou zvedat, vibrace ustanou a zrychluje to a zrychluje až třeba ke 130 km/h, něco kolem 8 tisíc otáček...
Jediné co tedy zůstalo jsou řemenice. Na nich nějaké opotřebení je samozřejmě znát, ale nevím jestli to může dělat takový bordel.
Edit: platí to především při jízdě ve dvou nebo do kopce, po rovině v jednom tu "kritickou" hranici překoná samozřejmě snáz, skoro bez povšimnutí.
27 dub 2018, 11:32
Vsechno to same jsem taky vymbenil. Dokonce jsem zkousel mazat i valecky a mozna mala zmena tam byla. Jinak vibrace stale stejne. Mam naprosto stejny problém jako ty. Uz mam podezreni na varec malossi. Jeste zkusim dat valecky od jineho výrobce. Valecky od malossi vydrzi max jednu sezonu a jsou na vyhozeni.
-- 27 dub 2018, 11:38 --
Jinak ve Scootlandu mi doporucili upnout remenice do soustruhu a omrknout hazivost. Ale na remenice jsem koukal pri pridavani plynu a zadnou hazivost nemely. Me se ty vibrace i meni. Chvili to dela vic a nekdy min a kdyz vibrace skoro necítím, tak to zrychluje krasne bez zaseku okolo 95 km/h. Z toho usuzuju, ze se spatnyma remenicema by se to nemenilo.
-- 27 dub 2018, 11:38 --
Jinak ve Scootlandu mi doporucili upnout remenice do soustruhu a omrknout hazivost. Ale na remenice jsem koukal pri pridavani plynu a zadnou hazivost nemely. Me se ty vibrace i meni. Chvili to dela vic a nekdy min a kdyz vibrace skoro necítím, tak to zrychluje krasne bez zaseku okolo 95 km/h. Z toho usuzuju, ze se spatnyma remenicema by se to nemenilo.