Vespa ET4 150 - jede a nakonec "chcípne"

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Vespa ET4 150 - jede a nakonec "chcípne"

Příspěvekod OtOman » 22 čer 2013, 21:43

Dobry den, chtel bych pozadat zde pritomne o radu k problemu. Mam Vespu ET4 150ccm, motor Leader (r.v.2000). Zacnu radeji ze siroka, nebot vse muze souviset se vsim. Nejprve Vespa mizerne startovala, respektive nastartovala, bezela na volnobeh 5minut a chcipla. Po projizdce drzela otacky, zadny problem. Pozdeji zacala mizerne startovat, tocila a nic. Ucpal jsem sani a chytla, po projizdce vse v normalu. Rozebral jsem palivovou soustavu, pri te prilezitosti jsem zjistil, ze membrana v benzinovem cerpadla nepracuje jak ma. Vymenil jsem cerpadlo. Vse jsem sestavil a cca 10 dni jezdil. Nasledne to zase pouze tocilo a po ucpani sani slo nastartovat. Poridil jsem sytic a vymenil ho. Startovalo to dobre ovsem po ujeti cca 25km nekolikrat strelilo do vyfuku a chciplo to. Po novem nastartovani vse fungovalo do ujeti dalsich cca 20km. Zase rany do vyfuku a chcipnuti. Usoudil jsem, ze by se mohlo jednat o novy sytic, ze treba nedovira a je tim prilis bohata smes. Sytic jsem prohodil se starsim a po ujeti cca 20km dve, tri rany do vyfuku a chciplo to. Usoudil jsem, ze novy sytic neni onim problemem a vratil ho zpet. Po ujeti cca 20km jsem pri odbocovani zaznamenal rychle blikani kontrolky, zkusil jsem i blinkr na druhou stranu a take to rychle blikalo. No dobra, zrejme vadna zarovka v blinkrech, mrknu na to az prijedu domu a ejhle, ujel jsem sotva 100metru, rany do vyfuku a Vespa chcipla. Po novem nastartovani blinkry slapou jak maji. Tusite nekdo kde se skryva problem? Rekl bych, ze veskere starosti budou s elektrikou. Nesetkal se nekdo z vas s podobnou situaci? Diky za rady. Marcel z C.Budejovic
OtOman

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 22 čer 2013, 21:39
Skútr / moto: Vespa
Tuning / úpravy: ET4

Re: Vespa ET4 150 - jede a nakonec "chcípne"

Příspěvekod jackm » 22 čer 2013, 21:48

Může to mít malou kompresi při startování, když to nastartuje, tak to běží, ale po ujetí x kilometrů se to zahřeje a ztratí to zase kompresi - chcípne. Stávalo se mi to stejné a musel jsem vyměnit pístní sadu + ventily, teď vše ok (půjč si měřič a změř).
Teoreticky by to mohla být i CDI jednotka. Zkontroluj všechny vodiče a ukostření.
Jo a co zapalovací svíčka, jak dlouho na ní jezdíš a je čistá?
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Vespa ET4 150 - jede a nakonec "chcípne"

Příspěvekod OtOman » 22 čer 2013, 22:13

Diky za rychlou reakci. Ano, musim projit kabelaz. Neco se treba vytraslo, obcas vynecha a to zpusobi zdechnuti. Pokud hnedle zastavim a nastartuji, vse zase funguje. Ani nechci psat, kolik ma nalitano. V kazdem pripade me ovsem vubec nenapadlo zmerit si tlaky - diky za upozorneni. Jeste bych snad mel dodat, ze to nedela Vespa v tahu, tahne dobre a plynule, prozatim ke chcipnuti dochazi vzdy kdyz dojizdim z kopcu k zatacce, nebo ke krizovatce, proste na volnobeh. Zmatlo mne to, ze zacala blbnout "palubka", coz by zase mirilo treba na CDI, kdy dava nesmyslne povely, tehdy i na svicku, bud vynechava, nebo treba hazi vicekrat. Moc diky za postrehy.
OtOman

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 22 čer 2013, 21:39
Skútr / moto: Vespa
Tuning / úpravy: ET4


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků