Čaute všetci!
V marci/apríli som kúpil z druhej ruky skúter Sym Symphony ST125, ročník 2016, najazdených ~4600 km. Zo začiatku fungoval perfektne, no po pár 100 km začal mať problémy. Ťažšie štartuje, zhasína pri voľnobehu, zhasína pri jemnom aj prudkom pridaní plynu, zhasína znenazdajky aj počas jazdy. Ide s nižším výkonom (pôvodne so mnou na chrbte ťahal ~90 km/h, teraz horko-ťažko 75), no niekedy sa spamätá a ide normálne - mám pocit, že sa to stáva najmä po naklonení dozadu a problémy sa naopak často zhoršia po prudšom brzdení.
Skúter som po kúpe dal skontrolovať do servisu, a vyššie opísané problémy sa v skutočnosti prvýkrát objavili cestou tam. V tom servise len vymenili olej v prevodovke a vzduchový filter, a nový problém odbili len tým, že motor asi bol príliš studený. Neskôr som so skútrom išiel 2x do iného servisu, kde aspoň vyčistili karburátor a vymenili sviečku, no to pomohlo doslova na 1-2 jazdy, a problémy boli späť. Nikto zjavne nemal záujem hľadať reálnu príčinu, tak som sa na to rozhodol pozrieť s bratrancom.
Osobne som odhadoval, že budú nejaké nečistoty v palivovom systéme. Tak sme vybrali a vyčistili nádrž - boli tam nejaké čierne čiastočky, ale veľmi málo - a vymenili na spodku tesnenie. Vymenili sme aj palivový filter, ale kupoval som ho, keď som ešte reálne nevidel ten, čo tam bol, čiže ten nový je asi tak 2-2,5x väčší (môže to byť problém?). Tieto kroky nepomohli.
Ďalej sme popozerali hadičky, jedna vákuová už bola na koncoch trochu popraskaná, takže sme ju vymenili. Pri týchto výmenách sme si všimli, že AICV (regulačný ventil voľnobehu?) mal okolo jedného "outletu" nejaký epoxid (foto v prílohe, zip-tie je náš), čiže bol zrejme v minulosti odlomený, o čom mi predošlý majiteľ nepovedal. To zalepenie však vyzeralo vcelku vzduchotesné, tak neviem, či je problém v tom... Alebo je tá súčiastka možno poškodená interne?
Ďalej sme skúšali podtlakový ventil pod nádržou. Keď nebol pripojený k palivovému filtru, a cuclo sa na podtlakovú hadičku (a myslím, že sme to skúšali aj s podtlakom z bežiaceho motora), tak benzín tiekol. Keď sa však benzínová hadička pripojila na filter, tak po cucnutí benzín netiekol. Zdá sa, že dôvod, prečo motor zhasína je, že z filtra vytečie všetok benzín, a už tam netečie nový. EDIT: Niekedy je príčinou toho, že motor zhasne a nedá sa naštartovať to, že mu netečie palivo - palivový filter je prázdny, aj keď by podtlakový ventil na nádrži mal byť otvorený. Zhasína ale aj keď je palivový filter plný a benzín by z neho mal v pohode tiecť ďalej do karburátora.
No a na záver sme sa pozreli aj na karburátor. Na pohľad tam vyzeralo byť všetko OK - žiadne nečistoty, membrány v poho, atď... Ani jeden z nás sa však do karburátorov nevyzná, takže sme niečo mohli prehliadnuť. Zároveň to však bola súčiastka, ktorú rozoberal a čistil technik z druhého servisu, tak hádam by videl, že tam je niečo pokazené...
No, a to je myslím všetko info, čo o situácii mám. Okrem tých pár vecí, čo som naznačil vyššie, mi vcelku došli nápady, takže sa obraciam na odborníkov Vedel by mi prosím niekto poradiť, čo by mohlo byť príčinou, a ako by sa to dalo opraviť?