Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Sym Jet 4 - Silnější žárovka

10 srp 2016, 23:12

Zdravím,

nevím jestli se to tady už řešilo, ale nenašel jsem nic, co by mně pomohlo. Ve skútru mám originální žárovku 35/35W, ale na potkávací světlo je to prostě málo a s 50W by byla jízda v noci úplně o něčem jiném.

Zajímalo by mě, jestli utáhne originální cívka na GY6/125 cca. 15W zátěže navíc? Komentáře typu, že se mi roztaví parabola psát nemusíte, skútr má parabolu dostatečně velkou a i při společném svícení 35W potkávací a 35W dálkové se neroztavila.

Problém je v tom, že napájení obrysových a potkávacího světla je napájené přímo z cívky AC napětím, ale když problikávacím tlačítkem zapnu zároveň dálkové, tak se napájí DC napětím z baterie. Nevím teda jestli bude zvládat cívka pro světla zátěž navíc. Ulehčené to má aspoň o obrysové žárovky, které jsou LEDkové s 10x menší watáží než originální.

Pokud jste někdo už měnil za silnější, budu rád za zkušenosti.

Re: Silnější žárovka

11 srp 2016, 07:37

Daj si tam ine dobijacie cievky, predob kabelaz a svetla pojdu z baterie. Ale tusim potom treba dc zapalovanie

Re: Silnější žárovka

11 srp 2016, 08:24

Múžeš vyměnit zadní žárovku za diodovou a tím taky pár wattů ušetříš. Pokud se 50W žárovky s paticí jakou potřebuješ dělají,neni nic jednodušího než ji zkusit osadit a změřit kolik to dobíjí.
Já kdysi laboroval s diodou v předním světle a dneska jsou už diody zase někde jinde než před 10 lety a světla umí dát dostatek,jen by to chtělo nějaké chlazení a doladit optiku,ale to u paraboly moc nedoladíš. Já to řešil ve světle s čočkou....

Re: Silnější žárovka

11 srp 2016, 12:02

Předělávání cívek bych se chtěl vyhnout. Kdybych chtěl laborovat nad tím jak napájet světla stejnosměrným, tak tam zrovna koupím xenon.

TUNER: zkusím to jak říkáš, vyměním osvětlení SPZ, zadní žárovku i přední potkávací za LED a napojím je přímo na baterku, ať se zapnou po zapnutí zapalování. Tím uvolním 3x5W.. Potom už bude rozdíl oproti nové žárovce jenom 5W, ale pro jistotu to přeměřím.

Teď tam mám HS1, ale má až na nějaké drobné detaily stejnou patici jako H4, takže by měla jít uchytit do původní paraboly.

12.8. edit:
Tak jsem zkusil vyměnit žárovku za silnější a dráty se netaví, parabola taky ne a dobíjecí napětí se kupodivu zvedlo s použitím silnější žárovky skoro na 14V.. Akorát je na ní víc znát pohasínání, když spadnou otáčky na volnoběžné.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 bře 2017, 00:26, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Silnější žárovka

12 srp 2016, 19:37

Samozrejme kedze napetie na ziarovku je zavisle na napeti dobijania. Zvycajne je odbocka na regler dobijania

Re: Silnější žárovka

12 srp 2016, 21:09

Dusan: myslel jsem, že to jsou 2 rozdílné větve a střídavý okruh pro světla neovlivňuje napětí na baterii. Když jsem teď měřil napětí pod různou zátěží, tak jsem zjistil, že baterie se nestíhá dobíjet i když svítí jenom 20W zadní světlo, ale na druhou stranu nehrozí, že by se vybila baterie za jízdy kvůli brzdovému světlu.

V každém případě je rozdíl mezi žárovkou 35/35W a 60/55W dost znatelný.. Na nějakém fóru jsem četl, že na dosvit má vliv parabola a ne výkon žárovky, ale toto můžu vyvrátit. 20W rozdíl je znát.

Re: Silnější žárovka

12 srp 2016, 22:55

Na stařičké Malaguti Madison jsem měl žárovky 2X H4 55/60W místo 35/35W a nesvítilo to o moc líp. Když jsem zmáčkl brzdu, světla pohasly, při zapnutém blinkru světla pohasínaly do rytmu. A nejvíc mě štvalo, že se nedobíjel ani mobil ze zásuvky.
Nicméně, nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval, baterku to evidentně dobíjelo.

Re: Sym Jet 4 - Silnější žárovka

12 srp 2016, 23:05

Ja tam mam 35w a svieti to dobre
Odeslat odpověď