Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

01 čer 2021, 20:02

Zdravím všechny přítomné. Mám takový zapeklitý problém s nízkými otáčkami. Poslední dobou se mi nedařil seřídit volnoběh a stále se to zhoršovalo. Nyní nastartuji, ale skútr pořád chcípá a když se zahřeje tak někdy drží, nebo zase zdechne...jak se mu chce. Když stojím na křižovatce a čekám na zelenou, tak mi volnoběh lítá v rozmezí 300 ot. nahoru a dolů a pak zase chcípne.
Abych to zkrátil: zkusil jsem 3 karburátory, 2 identické CDI, seřídil ventily, vyměnil olej, vzduch. filtr a pořád to je stejné :shock: Navíc se mi zdá, že se mi nějak víc zahřívá výfukový tlumič ? Ještě mě napadá změřit tlak ve válci a nebo může být na vině třeba závada na sekundárním vzduch. okruhu ?
Jo svíčka je taky nová i fajka. Už mi dochází nápady....poraďte :!: :?: :idea:

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

02 čer 2021, 12:27

Hmm ... 3 karburátory a stejné chování ? A co sytič - prověřeno ?? Nezůstává bohatí směs ? Barva svíčky při jízdě po městě ?

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

02 čer 2021, 13:11

Nesaje ti to falešný vzduch :?:

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

02 čer 2021, 13:44

Dnes mi asi nevyjde čas, ale zkusím kouknout na tu přírubu, a dám určitě vědět. :o

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

03 čer 2021, 19:52

Takže: dnes jsem rozebral výfuk....ten je ok, zrušil jsem ekologický problém a to odbočku sekundárního vzduchu a nakonec sundal přírubu sání.
Tu přírubu už někdo opravoval, jsou tam v pryžové části praskliny, proto jsem objednal druhou a uvidím. :shock:

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

10 čer 2021, 19:00

Další zjištění. Nová příruba sání...pořád stejné, karbec jsem rozebral asi třikrát a vše ok. Svíčka je černá (takže asi bohatá směs), ale změřil jsem tlak ve válci a zdá se mi, že je nižší. Podle origo manuálu má být tlak ve válci 12+- kg/cm2 (tj 1.17 Mpa). Já jsem naměřil 0.8- 0.9 Mpa. Teď nevím jestli to je v normě, nebo už málo? Jo a jak nastartuju bez sytiče, tak motor jede celkem vyrovnaně, ovšem pokud sytič nasadím...okamžitě jdou otáčky dolů motor neudrží volnoběh (nízké otáčky).
Myslíte, že by teoreticky mohl být třeba podpálený ventil, nebo něco jiného? :?

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

10 čer 2021, 19:29

Problém je bohatá směs a ne nižší tlak ve válci. Ty to popisuješ, jako že sytič zapínáš manuálně ? Tam není elektrický jako u jiných skútrů ? Co je to za ročník ? Ty říkáš že bez sytiče to jede ... tak proč ho zapínáš ... co je to za pokusy ? Sytič je tak na prvních 10-60 sec po nastartování

Volnoběh se na karburátorech jsi dělal ... jak to seřízení děláš ... podle jakého postupu ?

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

10 čer 2021, 20:32

Ne, asi jsem to špatně vysvětlil. Sytič jsem zkoušel mimo karbec (funkci) ....zapojeny na baterii, ale i zapojeny do origo konektoru. Ten funguje, tam není problém. Ale pokud není vsazeny v karburátoru, tak motor jakoby jede vyrovnaně, ovšem pokud ho vsadiš na místo..... prostě nejede to. Nechce se mi sundávat válec, ale asi mi nic jiného nezbývá.

Odesláno z mého BV6900 pomocí Tapatalk

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

11 čer 2021, 08:50

To jsi nás tady tedy nechal žvanit naprázdno hodně dlouho. Popsat problém nedostatečně a chtít rady po lidech co jsou od stroje stovky kilometrů ... to je na forech klasika.

[b][color=#BF40FF]Problém si identifikoval... je to problém okolo sytiče, tak ho hledej tam !!! S válcem to, podle popsaných příznaků, nemá žádnou souvislost.
Naposledy upravil JardaB dne 11 čer 2021, 10:32, celkově upraveno 1

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

11 čer 2021, 09:40

No sory, že jsem něco napsal. Myslím, že tyto fóra jsou od toho abychom si nějakým způsobem navzájem pomohly. Sytič je dvojdrát a vím jak má fungovat, nicméně dík za radu a budu se ubírat tímto směrem.

Odesláno z mého BV6900 pomocí Tapatalk

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

11 čer 2021, 10:31

No sorry ... právě, že nenapsal ... za mně konečné Howgh

Re: SYM 125 GTS, nejde seřídit otáčky

19 črc 2021, 19:59

Opraveno :D Nakonec to byla podávací podtlaková pumpa. Zajímavé na tom bylo to, že podávala benzín normálně. Jenže problém byl s podtlakem pohánějící pumpu. Odpojil jsem podtlak, přívodní benzínovou hadičku do karburátoru a zaslepil podtlakový výstup k pumpě. Kanystřík s benzínem jsem položil na nosič od kufru a vložil hadičku. Nasál benzín a hadičku vrazil do karburátoru. Motor naskočil okamžitě a šlape jak hodinky.
Takže pumpa je nová a skútr jede zase jako střela. 8)
Odeslat odpověď