Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

SW FJS600 - olej pod variátorem?

13 lis 2014, 11:55

Zdarec.
Dneska jsem si všiml, že mám mastnou skvrnu pod variátorem. Přikládám foto. Ještě jsem to nerozdělával, tak se zeptám co mě čeká a jestli je závada jasná popř. co koupit dopředu, abych měl nachystaný materiál a neprotahoval tak opravu..

Díky Lípa

EDIT: kruci, nepatřilo tohle vlákno do "technických problémů se skůtry"?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil LipaSY dne 13 lis 2014, 12:09, celkově upraveno 1

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 12:02

Pravdepodobne olej ze zadniho prevodu. Taky mi to tam obcas zarosi, ale ne takhle moc.

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 12:06

To ano, ale řekl bych, že muselo něco povolit, protože kontroluju spodek co chvíla a tohle je aktuální. Patrně bude i scházet oil, když to teče. To jsem neměl tušení, že tam nějaký vůbec je :) Budu to muset rozhodit. Třeba sem někdo napíše, co mě tam čeká a jak to vypadá uvnitř. Jestli je tam simerink nebo těsnění kolem víka či co..

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 13:34

Některý motory, nevím jak ten tvůj, mají přepad z převodů, když se olej zahřeje (tím pádem se trochu zvětší jeho objem) a třeba víc naklopíš zatáčku tak může trochu "ukápnout", tak třeba to nebude nic hrozného, ale za kontrolu to určitě stojí...

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 13:40

Prvně zkus sundat černý plast kryt (musíš sundat i levou stupačku spolujezdce) a podívej se jestli to neteče jen z pod nalévacího/kontrolního šroubu. jestli není jen náhodou povolený zjistíš i bez sundání krytu. Imbusovým klíčem zkus dotáhnout. Netěsný variátor na Hondě FJS jsem ještě neviděl :shock: a divil bych se kdyby teklo těsnění nebo gufero. To leda že by to mělo najetý "milion" km nebo se v tom před tebou někdo neodborně vrtal..
Naposledy upravil angel2904 dne 13 lis 2014, 13:43, celkově upraveno 1

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 13:42

Strmal- dík, to mě nenapadlo. V pátek zatopím v dílně a lehnu pod to.

-- 13 lis 2014, 12:46 --

angel2904- jasný, kryty, už jsem dole měl. Co tam dát za oil. Četl jsem, že se může užít i motorák 10W. Rovnou to vyčistím všechno i z varošem. Jsem zvědav, co na mě čeká :))

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 16:18

Nic horsiho nez gufera, max lozisko na hridelich te cekat nebude. Trochu mi to na tom spodku taky obcas rosi a kdyz jsem sundal kryty varia, tak tam nic vicemene nebylo jen, to lehce vzlinalo okolo hridele pres gufero zadniho prevodu, ani to nebylo mokre od oleje spis takovy olejovy suchy šmír (prach). Nebo to pujde, jak rikaji kluci z pod nalevaciho sroubu je tam pozinkovane nebo medene tesneni, ktere byva vymackane. Ba 99% to nebude nic hrozneho.

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 16:23

Olej do převodu
9896ec5706d5470176c9bb0767d93c3c.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 16:27

Kluci, děkuju. Rozdělám to a výsledek sem napíšu..

Re: SW FJS600 olej pod variátorem?

13 lis 2014, 16:40

Jj, taky raději tento olej než klasický motorák 10W40, který je uveden i v Hondím servisním manuálu.. Nicméně to jezdí na obojí :D

Re: SW FJS600 - olej pod variátorem?

13 lis 2014, 16:58

..právě ten manuál jsem četl a někde i diskuze, kde se to dost řešilo.

Variátor jsem kompletně rozebral a vyčistil. A že bylo co.. Spojku rozebral a rozchodil. Vypadá to, že bude muset na lepení obložení. Moc už tam není. Co se týče mapy pod varošem, tak do prostoru varoše se nic nedostává, ale na druhou stranu, směrem ke kolu ano. Pak to stéká pod var. Je tam dírka a vypadá to, že to vyšlo z ní, ale kol hřídele je taky mastno.. Mám pár věcí, co mě zajímají:
1- jak se pozná, že chce řemen na odpočinek? (čekat na kontrolku?)
2- kam posíláte na přelepení spojky? Cena? tohle nevím..
3- válečky se po čase musí měnit?

díky

EDIT 1: DEBILNÍ OTÁZKY, UŽ JSEM NAŠEL INFORMACE. AŽ NA SPOJKU. :)

EDIT 2:

Oil čůrnul z tý dírky a po sundání kola jsem vyloučil i kolem hřídele, nikde to neteče, jen tou dírečkou v bloku. Olej jsem vyměnil a jak jinak, než že vytekla kaše. Nalil jsem ho stříkačkou otvorem pro čidlo. Je na jeden šroubek a lépe se to nalévá, než cpaním skrz díru po dlouhém šroubu. Množství z manuálu odpovídá, při přelití začne vytékat oil dírou po již zmíněném imbus-šroubu.
Odeslat odpověď