Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
13 srp 2013, 12:52
Zdar. Resim problem s klepanim valecku ve variatoru na suzuki sixteen 125 rv. 09 naj.25 menil jsem remen a valecky a po smontovani se od predniho nahonu ozyva klepani ale pouze na volnobeh po pridani plynu klepani zmizi.Pred vymenou to nedelalo. Urcite jsou to valecky zkousel jsem je vyndat a smomtovat to nez nich,klepani uplne zmizelo. Je to divny protoze valecky v te misce nemaj zadnou vuli aby se nejak klepaly, ta miska od nich neni prakticky vubec vydrena. Zkusil jsem jeste vratit puvodni valecky ale porad stejny problem. Prikladam video,ktere jsem nasel na youtube,neni moje ale dela mi to na chlup to same. Jeste dodam ze mam vse smontovano spravne a dostatecne dotazeno.Diky za kazdou radu.
http://m.youtube.com/watch?v=yZ6-fxJTrcI
13 srp 2013, 13:18
to je normalni stav...nech tomu cas,at si to muze sednout...nelitaji ti v draze do strany,ale nahoru a dolu po draze...jestli nechces klepani porid kluzaky Dr. Pulley ).
13 srp 2013, 13:27
Myslis ze si to sedne a po nejakym km to prestane? Je mi ale divny,ze kdyz jsem tam vratil ty puvodni ktery jsou ochozeny rachtalo to taky. Jde mi o to abych tam neco neznicil. Nejde mi do hlavy jak tam muzou litat nahoru a dolu pri konstantnich otackach
13 srp 2013, 16:47
Tohleto mi nepřijde moc normální. Něco je tam špatně. Znovu rozebrat a nejlépe dle manuálu složit zpět. Nechybí ti tam nějaký kroužek na hřídeli ?
13 srp 2013, 17:15
Nedal jsi tam delší řemen
13 srp 2013, 17:31
řemen je ok stejný typ jako původní. Pro jistotu jsem si našel i obrázek (schéma) variátoru a vše je sestaveno jak má být. Ale určitě nejsem, jediný kdo tohle řešil našel jsem pár dotazů na tohle téma, ale žádná odpověď. Musím tam být něco špatně co způsobuje chrastění těch válečků.
Výstřižek.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
13 srp 2013, 18:49
predpokladam, ze jsi variator pred sestavenim vycistil...mohou se ti projevovat mirne stranove vule v drahach...jinak cvaka ti to myslim jen za studena ne?...za tepla se mirne vse roztahne...teplotni roztazitelnost...dle meho nazoru valecek vlastni vahou spadne ,kdyz je v horni uvrati...12 hodina...a pak je zase vlastni vahou vymrsten dopredu...a to dela to cvakani...menil si i voditka pritlacneho talirku?
13 srp 2013, 18:59
vše jsem důkladne vyčistil, vodítka jsem ale neměnil. stranové vůle válečků v drážkách jsou v podstatě nulové, musí tam nějak lítat nahoru a dolu, do stran nemaj kam. V každém případě to dělá pouze při volnoběhu. Zkusím to kousek projet a ohřát a uvidíme co se stane.
13 srp 2013, 19:34
Rachtá mi to úplně stejně, ale jen za studena, nikdy jsem tento problém nevyřešil ani výměnou celýho varce.
13 srp 2013, 22:18
Stejne bych rad zjistil pricinu.Predtim to nedelalo a ted jo. Urcite to meni zvuk kterej by to melo vydavat. Za kazdou dalsi radu nebo vyjadreni diky.
14 srp 2013, 06:21
A co tam dát
"vazelínu" na válečky aby nejezdily na sucho
Řešil jsem podobné pazvuky na Versity když jsem vyměnil originál vario za Malossi , stačilo trochu
"vazelínu" a byl klid
14 srp 2013, 11:09
Pred vymenou ti to nerachtalo, protoze jsi tam mel prach a male castecky remenu...k vazeline...vazelina a prach rovna se brusna pasta. Hlinik a plast rovna se samomazne lozisko. Nepatrne zvedni volnobezne tocky a mozna bude ticho.
14 srp 2013, 12:25
A přesně to je ten důvod proč to tam výrobci dávají
Naposledy upravil
KYBLOS dne 14 srp 2013, 16:14, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
14 srp 2013, 12:51
dle meho skromneho nazoru zrovna tento typ variatoru byt primazavany nema...nehlede k docela vysokym teplotam a otackam, podle me moc vazeliny se v drahach variatoru neudrzi a stejne skonci na viku...v horsim pripade na remenu.
14 srp 2013, 13:51
Je to grafitová vazelína
teplo jí nevadí
Dává se jí jen minimum
nemá co vylítat
Pokud rachtají válečky zkusil bych tohle nejlevnější řešení