to je i muj nazor...chuda smes)...zaneseny karbec...jinak resil jsem to same pri koupi piza...prvadepodobne nekde dele stalo nez jsem ho koupil, a myslim si ze se stihl vytvorit kal z bioslozky benzinu v nadrzi...samozrejme jsem parkrat natankoval i plnotucne
u benziny a problem byl na svete...premiove paliva pry tyto usazeniny z bioslozky dokazi rozpustit...takze jsem vymenil hadicky( jedna uz byla zterela po 5 letech grrrr), filtr...nasledne rozborka,vycisteni a zborka karbecu...a bylo po problemu.
pekne vysvetleno:
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=126451&fid=67proč k tomu dochází:
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střílení do výfuku.
A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku
- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo
každopádně to není pro motor nic zdravého
-- 4. 6. 2014 08:57 --
Hasmann...dva sroubky ano, ale...jednim pouze pridavas nebo ubiras na plynovem lanku...neridis tim bohatost smesi...a druhym tzv. Vzdusnikem...ridis bohatost smesi, ale pouze na volnobehu...skrtis,nebo otviras vzduch. Bohatost smesi od 1/4 plynu je rizena velikosti trysky. A plneni plovakove komory se ridi jehlou, tedy pokud je staviltelna.
princip cinnosti karburatoru:
http://www.sloneservices.com/SilverBack ... mation.gif
Naposledy upravil
zitow dne 04 čer 2014, 09:10, celkově upraveno 1