Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 02 čer 2014, 13:42

Zdravim, potreboval bych poradit od nejakeho znalce skutru. Mam Suzuki Epicuro 125 jezdi dobre, ale obcas pri plnem plynu zacne vynechavat a strilet do vyfuku. Nevim cim by to mohlo byt. Benzin tak podle me pujde, protoze pokud strili skutr tak se benzin spaluje az ve vyfuku. Mozna neco s elektikou ale nevim kde mam zacit.
Budu rad za kazdou radu. :-)
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod zitow » 02 čer 2014, 19:05

Ahoj,
zacal bych svickou ( stav, barva)...kdyz uz to budes rozdelavat jukni na vzduchovy filtr, a jestli to je karbec, tak vycistit.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 02 čer 2014, 22:18

Ahoj, díky za rady, ale to jsem samozřejmě už udělal. Svičku jsem koupil novou NGK. S filtrem i bez to dělá stejně. Do karburátoru jsem se zatím nepouštěl. Palivo si myslím, že do karburátoru půjde a nespálí se ve válci a spalí se až ve výfuku když to střílí... Dělá to když jedu chvilku na plný plyn tak potom.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod zitow » 03 čer 2014, 09:04

Podle me pricin muze byt nekolik...chuda smes(zaneseny karbec), netesnost vyfukoveho potrubi (tesneni,prasklina), falesny luft (vzduchove svody, klapka?)...jestli nic nikde nenajdes zkus teplejsi svicku.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 03 čer 2014, 18:31

Zajímavé je, že to dělá tak každý druhý den co jedu a nebo spíš chvilku potom, co jedu na plný plyn.Jako kdyby ti někdo vypnul klíček na 5 vteřin a přitom to střílí a vynechává, pak se to zase chytne a takhle furt dokola dokud nezastavím, nechcípnu to úplně. Pak nastartuju a už to zase jede dobře. Bohužel nemám ani žádný manuál, kde bych zjistil co je co na karburátoru. Ja si myslím, že příčina by mohla být i elektrická. Ale opravdu tápu a nevím čím mám začít.... Děkuju za snahu zitow
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod zitow » 03 čer 2014, 18:48

Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 03 čer 2014, 21:35

Ahoj zitow,
děkuji za odkazy! Hlavně ten první může být užítečný. Uložím si je. Právě jsem se vrátil z vyjížďky, najel jsem asi 50 km. Skůtr jel uplně bez problému, než jsem začal zavodit s bráchou s Jawou 350 :-) Jel jsem asi 20 sekund na plný plyn a pak to zase začalo. Pak jsem chvilku kuckal než se to zase chytlo. Možná to může být i tím, že se nestačí plnit plováková komora. Určitě tam bude nějaký plovák na kterém se možná dá nastavovat plnění. A nebo bude prostě zaneřáděnej.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Hasmann » 03 čer 2014, 22:06

Jestli ti naopak nejde do válce moc benzínu když jedeš na plno a nestihne se spálit po poklesu otáček a díky vysoké teplotě se vzněcuje benzín po vyplivnutí z výfukového ventilu . Možná bude směs moc bohatá a při plném "knedlíku" se to přechlastává..... :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 03 čer 2014, 22:20

To mě nenapadlo, ale dává to smysl. Najdu si podle tvých odkazů kde se šteluje bohatost a uvidíme. Jen bych upřesnil, že se to začne dusit i při plném plynu cca po 20 sekundách. Ale směs může být opravdu moc bohatá a proto dojde k těm výbuchům až ve výfuku. Koukám, že se vyznáš. Děláš skůtry ?
Skůtra jsem koupil před měsícem. Nikdy jsem žádného neměl, takže jsem amatér. Spíš Jawy atp. Ale jsem jinak spokojený. Na 125 ccm jede nad očekávání. Rozmýšlel jsem se mezi novou Čínou a ojetým Japoncem. Myslím, že jsem udělal dobře. Už výkonově to je úplně někde jinde. Děkuju za rady, vážím si toho.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Hasmann » 03 čer 2014, 22:32

Nevyznám se, jen přemýšlím jak k tomu může docházet....pokud se benzín nespálí ve válci, tak ho tam prostě jde moc...Ohledně bohatosti směsi opatrně a štěluj po malých kouscích (třeba čtvrt otáčky), aby jsi zase neměl směs příliš chudou, to by bylo opačné peklo. Na karbecu jsou dva šroubky, jeden volnoběžkový a druhý na bohatost směsi...Pokud pohneš s volnoběžkovým, to poznáš hned na otáčkách. Takže vylučovací metodou budeš vědět který je správný... Pootoč o čtvrt otáčky a zkus to projet do stavů kdy ti to dělá a budeš hned vědět jestli se to zlepšilo nebo ne.. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 03 čer 2014, 22:37

Dobrá rada nad zlato ! Štěloval jsem karburátory u pincků a Jaw, tak snad to bude podobný. Volnoběžku poznám podle otáček to jo. Děkuju.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Hasmann » 03 čer 2014, 23:55

Udělej si nějakou značku v jaké poloze jsi šroubek předtím měl...Může se stát, že chyba bude i v něčem jiném, tak aby jsi to neochudil moc a pak přidřel válec nebo upálil ventily... :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 04 čer 2014, 07:56

Ahoj, dnes jsem to jeste konzultoval s bratrem. Myslis si, ze kdyby byla smes moc bohatá - ze by slo do valce moc benzinu jak si psal, ze mi motor uplne vynechal ? To strileni bych pochopil kdyby tam slo moc paliva. Spis si myslim, ze muze byt smes moc chuda. To by davalo vic smysl. Ale vic benzinu by neudelalo asi ze by to pri plnym plynu zdechlo.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod zitow » 04 čer 2014, 08:48

to je i muj nazor...chuda smes)...zaneseny karbec...jinak resil jsem to same pri koupi piza...prvadepodobne nekde dele stalo nez jsem ho koupil, a myslim si ze se stihl vytvorit kal z bioslozky benzinu v nadrzi...samozrejme jsem parkrat natankoval i plnotucne :D u benziny a problem byl na svete...premiove paliva pry tyto usazeniny z bioslozky dokazi rozpustit...takze jsem vymenil hadicky( jedna uz byla zterela po 5 letech grrrr), filtr...nasledne rozborka,vycisteni a zborka karbecu...a bylo po problemu.

pekne vysvetleno: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=126451&fid=67

proč k tomu dochází:

- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střílení do výfuku.
A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku

- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo

každopádně to není pro motor nic zdravého

-- 4. 6. 2014 08:57 --

Hasmann...dva sroubky ano, ale...jednim pouze pridavas nebo ubiras na plynovem lanku...neridis tim bohatost smesi...a druhym tzv. Vzdusnikem...ridis bohatost smesi, ale pouze na volnobehu...skrtis,nebo otviras vzduch. Bohatost smesi od 1/4 plynu je rizena velikosti trysky. A plneni plovakove komory se ridi jehlou, tedy pokud je staviltelna.

princip cinnosti karburatoru:
http://www.sloneservices.com/SilverBack ... mation.gif
Naposledy upravil zitow dne 04 čer 2014, 09:10, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Suzuki Epicuro strili z vyfuku pri plnem plynu a cuka.

Příspěvekod Semirr » 04 čer 2014, 09:08

To zitow : Děkuju za vycerpavajici odpověď. Takže by si mi doporucil vycistit karburator a natankovat u Benziny Vervu asi. Někde bud v nadrzi nebo po ceste do karbece by mel byt asi i nejaky filtr ze ? Zvladnu vycistit karburator i v domacich podminkach ? Diky kluci.
Semirr

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2014, 23:05
Skútr / moto: Suzuki Epicuro

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 18 návštevníků

cron