Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
08 zář 2010, 10:33
Zdravím.
Mám problém se startováním.Do teď všechno bylo v pořádku,ale pak postupně se čímdál míň točil startér,až to nechytlo.Myslel jsem že to bube baterka,tak jsem ji nabil,ale nabíječka ukazovala že baterka je OK.Tak jsem ji stejně nabil,vrazim tam a nic.Jen to cvaká ve startovacím relé.Co je špatné,startovací relé,nebo startér?A popřípadě,dá se sehnat nějaký univerzální startovací relé?Startér bych věděl kde se dá opravit... Díky za rady a pomoc.
edit Rady: upraven nazev tematu
08 zář 2010, 10:49
Jak je ta baterka stará ?
Zkusil bych to přes kabely z auta. Pokud natočí bez problémů, vypadá to na pohřeb baterky. Nech si ji někde řádně proměřit. Myslím si, že je po ní.
08 zář 2010, 10:51
Taky bych to tak viděl, nabití a kapacita jsou dvě různý věci. Známe to všichni z mobilů...
08 zář 2010, 11:01
Včil jsem vytáhl baterku z auta a startoval přes kabely,ale výsledek stejný.Jen to cvaká a netočí...
08 zář 2010, 11:11
A nezůstal zaseklý startér ?? Poklepej na něj.
08 zář 2010, 11:27
já bych to viděl že tam nejde proud.Nevim sice jak je to dělaný u scootů, ale u Š120 to dělaly vypálené kontakty. Cívka měla za úkol vystrčit pastorek a sepnout "silovej" kontakt proudu do startéru. Jak je to řešený dnes nevim
08 zář 2010, 11:46
Tak musím si stáhnout manuál,páč nevím kde se ten startér nachází.Ať zbytečně neodkrytuju celý scoot.
08 zář 2010, 11:48
Ale když to cvaká, tak tam něco jde.
Na Bigu se mi stalo, že se zasekl startér a pak jsem to tak dlouho mordoval, až jsem spálil startovací relé.
08 zář 2010, 12:02
Opravdu jsi měl startovací kabely pořádně připojené? To že cvaká mi dělalo vždy když napětí na baterce spadlo při startu asi pod 9V.
Letos jsem řešil totálně sjeté uhlíky.
P7160008.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 zář 2010, 12:34
Jo,baterka byla připojená dobře.Auto to nastaruje,tak nevím proč by scoota ne.Tak jsem zjistil kde se nachází startér a budu muset půl scoota rozebrat.Musím do rachoty,takže se do toho pustím zítra ráno.Ale klidně pište rady a nápady.Rád vyzkouším všechno. Jinak jsem včil měřil napětí na baterce a je tam krásných 12,59 V.A cvaká to furt.Ale ne ve starteru,ale v relátku...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 19 lis 2013, 15:49, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
08 zář 2010, 17:51
To napětí na baterce jsi měřil při startu??Protože i nová baterka se zhoupne na nějakých 10-11V.
08 zář 2010, 22:57
Vždyť píšu že mě to nestartuje,tak jsem to měřil na baterce...
10 zář 2010, 00:16
...ukostreni starteru/motoru/???
10 zář 2010, 06:43
Muzes mit vypaleny kontakt starteru a nebo opotrebovane uhliky a nebo uplne neco jineho. Obrat se na nejakeho elektrikare co trochu rozumi i motorkam. Tohle je vesteni z kristalove koule. Chce to jen vzit merak a merit. Mozna bys take mohl uvest jaky mas rocnik.
10 zář 2010, 09:34
No,ještě jsem se nedostal k tomu starteru.Je tam přístup úplně na h...o. Dneska ho snad dostanu ven a mrknu na něj. Známý dělá startéry na auta,tak snad se vyzná i v tomhle.Neměl by být v tom až takový rozdíl.Jinak je to ročník 2003. Začlo mi to dělat o víkendu,starovalo to tak,že se zdálo že dochází baterka,startér se čímdál hůř točil,ž po nabití baterie přestal a jenom to cvakalo v relátku...