Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

02 srp 2013, 10:52

baterka by slabá být neměla .... jen nechápu,proč,když je to ohřáté to natočí na brnk .... to se mi nestalo,že by se tomu "nechtělo", každopádně rozděláním startéru po tolika km asi nic nezkazím .... ty uhlíky tedy napájet na ustřihnuté vývody starých uhlíků nebo přímo na kontakty,kde končily vývody starých uhlíků ?

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

02 srp 2013, 13:11

Budeš muset ustřihnout ten drát u původního uhlíku a spojit ho s tím novým . Je tam málo místo na to aby ses pokusil to pájet na kontakt odkud vede ten původní drátek . Oni ty dráty na uhlících z Favouše jsou o něco silnější než ty původní , což taky ztěžuje to je tam nějak zkroutit . Ale jde to .

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

05 srp 2013, 18:07

tak jsem to dneska rozdělal .... zitra valím pro uhlíky z Fava a bude se bastlit .... jeden už se sám odpojoval rotorem :-)
sf4.jpg
sf3.jpg
sf1.jpg

6.8. edit:
pokračování .... mám o 328 šedivých vlasů víc ... dostat rotor do nových uhlíků je hrůza ..... každopádně to mám sestavené zpět , bohužel jsem zjistil nemilé překvapení - je prasklý jeden z pólů na statoru - trošku se dře o rotor ale jde s tím celkem volně otočit rukou,tak uvidím,co to udělá. Přikládám fotky .... jen doplním - měděný drátek jde pájet perfektně přímo na kontakty na které jsou napájené staré uhlíky. Já použil nějaké univerzální uhlíky nejbližší těm rozměrům,které jsem potřeboval , ještě je důležité aby měly odpovídající průžez té mědi - hodně je jich z tenkýma přívodama - mám tu vedle autoelektro,tak jsem mohl vybírat.Z Fava mají tu měď až moc tlustou podle mě. Kdyby někdo něco potřeboval vědět - pište
for1.jpg
for2.jpg
for3.jpg
for4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 19 lis 2013, 15:58, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

06 srp 2013, 11:47

Já taky vybíral , ale ty z Fáva byli nejpoužitelnější z toho co jsem měl na výběr . A právě že mají ten měděnej svazek silnější , nešlo se dobře dostat k těm kontaktům , proto jsem volil spojení po ustřižení původních měděných svazků a spájení .

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

07 srp 2013, 09:59

takže výsledek - žádná změna ! naprosto stejné startování ..... může to způsobovat ten magnet drhnoucí o rotor ? - jak se má točit rotor ve startéru - zkoušeli jste to někdo po výměně uhlíků ? - jde s ním otočit naprosto volně bez větší síly ? vypadá to,že budu muset sehnat jiný starter :-( baterka je OK .... při startování neklesne pod 10-11V a kontakt na baterce se poměrně zahřívá - tzn. že baterka vydává velký proud .... nějaké nápady ?

27.8. edit:
tak rozlousknutí na závěr,bylo to tím rozlomeným magnetem okolo rotoru .... musel jsem sehnat druhý jetý starter a ten točí jak steklý - Buráček chytá jak zamlada ..... rozebírat ho zbytečně nebudu a čelo s novými uhlíky si nechám na opravu. Myslím si,že rozletěný magnet dřel o rotor a tím pravděpodobně "zkratoval" napětí k mínus pólu kostry - částečně , ty magnety asi moc dobře nevedou ..... ale baterky při tom startování žhavila statečně,tak je to pravděpodobné.Nechápu,čím se ten magnet rozletěl - vypadá to na ránu na starter zvenčí ale na obalu není ani ťukanec - asi únava materiálu :-) Každopádně zítra dosložím a jezdím. Ještě jedna věc - netuší někdo kde sehnat novou gumovou přírubu mezi karbec a hrdlo sání ?

Díky !
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 srp 2013, 21:04, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

27 srp 2013, 20:58

Zkus nějaký motoservis.Sehnat se to dá.Kdybys měl problém,dej mi SZ.

Re: Suzuki Burgman B400 - nestartuje

28 čer 2016, 20:06

Tak se hlásím do klubu ubroušených uhlíků ;)
Skůtřík přítelkyně - Burák 250 z roku 99., u baráku nenastartoval, baterie stará cca 14 dní, pro jistotu změřená zátěžákem - test O.K., takže co teď?
Všechny plasty dolů a kontrola elektroinstalace, jako první šlo na řadu startovací relé, to je schovaný pod přední maskou, má dva vývody s matkami a po boocích jsou dvě 30A pojistky. Relé musí při startování cvaknout, pokud ne, je po něm, ale i ikdyž cvaká, je nutné ho proměřit zda při stisknutém tlačítku startéru propouští, pokud ne - popelnice. U mě bylo naštěstí dobré (takže prvních 1100 Kč v chalupě), takže jsem pátral dál a protože jsem vyučený kovozemědělec, tak jsem šel hned po startéru, páč drátky to není nic na mě ;)

Milého startéra jsem vymontoval a rozhodl jsem se ho podrobit testu zapojením ,,na přímo" - dva káble (doporučuju opravdové start. kabely, já je mám z káblů od svářečky, ty z Bau jsou na ....) jeden na +pól baterky, druhý na - pól a lehký dotyk o kontakty startéru - výsledek - točí se... V tu chvíli už jsem se viděl jak rozpojuju svazky kabeláže a lovím bobříka prodřené izolace :(
Po uklidnění z infarktového stavu mě napadlo ho vrátit zpět a ejhle, ani se nehl... A to mi svitlo wodkud vítr vane - uhlíky...
Takže strartér ven, demontáž startéru a zjištění že:
1) netěsní gufero pastorku - ve startéru olej (dost) - vyčištění komplet celého startéru včetně odmaštění, je důležité vyškrábat všechno svinstvo
- z drážek komutátoru (opatrně), drážky musí být čisté, beze zbytků prachu z uhlíků a Cu
- výměna Gufera hřídele pastorku
2) uhlíky jsou doslova ,,zhoblované" tak na 1-2mm - takže přepájení uhlíků (čeká mne zítra)
3) výměna všech O kroužků - jsou tam celkem 3 - dva na víkách a jeden na osazení víka které se zasouvá do karteru
4) nejspíš si i přesoustružím komutátor, nelíbí se mě tam ta ojetá ploška, opět se musí ,,projet" drážky komutátoru

No až tohle bude, tak startér bude ve stavu nového. Pokud by se s tím někomu nechtělo takhle drbat, ve scootlandu se dá koupit nový startér na 250 (asi je stejný jako na 400 ? ) za cca 1300 Kč.
Jakmile budu znát přesnou cenu mojí G.O. tak jí sem dopíšu, ať si může každý zvážit jestli se mu s tím chce/nechce dělat.
Startérům zdar!
:)

Edit:
Tak celková cena opravy je 196 Kč a to jsem koupil o dva uhlíky navíc. Jo abych nezapoměl - rozměr gufer je náslegující:
na hřídeli je gufero s jedním břitem, venek 24mm, vnitřní otvor 15mm, tloušťka 5mm. O - kroužek pro fazky pláště startéru je na obou stranách stejný, venek 56mm a vnitřek 54,5mm.

Jinak buráček nastartoval na první otočení, je to úplně jiná písnička :DD
Odeslat odpověď