Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
14 čer 2011, 21:11
zdravim, sice jsem tady nějaké info našel, ale stejně sem se nedopracoval ke zdárnému výsledku
nejdřiv mi to dobíjelo jen tak na půl, se zhasnutýma světlama to altík stíhal ale jak sem rozsvítil tak to padlo až do vytlučení baterky, teď už to nedobíjí vůbec, jen když to měřím na baterce tak je tam 12,6V cca a občas na půl vteřiny na měřáku naskočí přez 14 a hned to zase padne
konektor co vede k regulátoru sem kdysi odstřih a přepájel, byl rozteklej od tepla a jsou tam teď naletovaný kabely na tvrdo jen se pořád trochu hřejou, nevim zda je to normální, jako asi tam teče nějakej proud ale dal sem tam silnější než origo a stejně to nepomohlo, po delší době odhaduju teplotu kabelů na cca 50°C
potřeboval bych to proměřit na altíku a pak na tom regulátoru, ale kde najdu altík a kterej kabel to je? kolik to má ukazovat voltů popřípadě ampér? to samý na tom reglu je tam asi 6 kabelů co si pamatuju, kterej s kterym proměřit? byly tuším snad všechny černý
předem mockrát díky za jakékoli postřehy
Víťa
14 čer 2011, 22:14
tady máš přehledný návod k měření dobíjení na motorkách a skůtrech -
http://motoride.sk/?ID=418jde o běžný alternátor s pernamentními magnety a ztrátovým regulátorem
15 čer 2011, 05:08
díky moc, dneska sundám plasty a zkusim to podle toho proměřit, ještě teď ráno po dobití aku sem to nadlábnul, chvilku měřil a furt 12,8V najednou to vylítlo ke 20V a začalo se okamžitě hulit zpod plastů, takže buď to nedobíjí vůbec nebo moc a hořej kabely
20:07 edit:tak sem to proměřil podle toho návodu a je v háji regulátor
nemá někdo navíc funkční použitej, nebo co stojí novej origo? na scootlandu sem našel jen univezál, má taky 5 kabelů dal by se použít?
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-regulator-napeti-2/
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 pro 2013, 03:26, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
16 čer 2011, 09:45
regulátor se dá použít univerzální - v podstatě se liší konektory a udaným ztrátovým výkonem(tj. dimezováním vnitřních polovodičů a velikostí chladiče)
čili jakýkoliv regulátor s dostaečným vyýkonem se dá použít - zapojení je vždy setjné - 3 fáze z alternátoru (3 žluté dráty) a pak plus a mínus (obvykle černý a červený drát)
16 čer 2011, 10:08
no prave ze tenhle levnej chlazeni nema tak mam strach aby to utahl vykonove, chlazeni by se na nej dalo i dodelat ale urcite bude burak dobijet vic A jak nejaka padina tak aby to snesl
05 črc 2011, 10:55
Ahoj, já ho poprvé měnil před 4 roky, kdy mi při stání vybíjel aku. Sehnal jsem za 1 000,-kč z Yamahy R6 a protože byl bez kabelu, vyrobil jsem si kablík z konektorů od ignitech.cz z Přelouče, kteří regulátory taky dělají. Fungoval 17t. km a teď sem sehnal origo jetej za 500,- Lze ho ale nahradit. U jinejch značek se většinou liší tvarem konektoru. Ten novej nechlazenej bych raději nekupoval.
26 zář 2011, 20:18
Ahoj.
Mě zase při jízde se zapnutým světlem světlo problikává - nezhasíná , ale mění intenzitu.
Asi po 6km se to srovná?
Je možné , že to dělá také regulátor dobíjení?
Dík za vaše názory.
Burgman 250 K1
26 zář 2011, 20:35
nejdřív zkusil bych proměřit baterku při běhu zda to dobíjí
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 pro 2013, 03:28, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
05 říj 2011, 21:18
Tak jsem změřil baterii- v klidu 13.3 V
Volnoběžné otáčky 14.4 V
Zvýšené otáčky 13.4 V a někdy to vylítne až na 18 V.
Tak co mě radíte?
Dík
05 říj 2011, 23:21
přesně totéž mi to dělalo, vylítlo to až ke 20ti a baterka začala vařit>vadnej regulátor dobíjení cca 900 za čínskej sem dával
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 pro 2013, 03:29, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
06 říj 2011, 19:42
Díky.
Budu tedy schánět regulátor- teď je nějaký na Alegro PL - vyjde na nějakých 950Kč.Ale nemám se zahraničím zkušenosti,a tak uvidím co mě odepíšou.
Ještě nějaký je na scooter-tuning.cz
http://www.scooter-tuning.cz/images/pro ... 10_003.jpg.
Dík za vaše názory
06 říj 2011, 20:55
zavolej sem:
http://www.suzuki-mejtsky.cz/cztřeba by ho poslali poštou, je to nějaká čína ale má chlazení rozměrově sedí perfektně funguje taky zatim spolehlivě, tamm mi ho přímo doporučily, že nemá cenu dávat drahej origo suzuki
02 lis 2011, 21:01
Tak jsem to vyřešil.
Koupil jsem univerzální regulátor od VAPE A-R90 1794Kč + doprava.
Sice nesedí konektor ale to jsem vyřešil klasickými konektorky a pěti drátky.
Burgman teď dobíjí skoro stejně ve všech režimech 14,3V.
Tak že zase jezdím.