Tak jsem o minulém víkendu zaznamenal problém s úbytkem chladící kapaliny.
Částečně šla přepadem do expanzky a částečně nějakou již dříve zalepenou trhlinkou ven.
Samozřejmě se tato událost nestala "okolo komína" ale na vyjížďce cca 450km. Byl jsem nucen dolévat sestilku co 50-70km, na cestě zpět se dirka opet zatáhla díky zbytku tesnící přísady v systému. Hledal jsem příčinu a našel jsem vypálené a zoxidované čidlo na chladiči. Pozor není to čidlo na teplotu chladící kapaliny, nýbrž teplotní spínač ventilátoru. Vše jsem demontoval, vypláchl chladič zevnitř i z venku, vyzkoušel ventilátor. Díky této situaci jsem zaznamenal náchylnost narušení voštin chladiče od odlétávajícího čehokoliv od předního kola. Jednak zrnka pásku, stébla trávy ale i asfaltový prach co se při teplotě chladiče krááásně přilepí. Rozhodně doporučuji nějakou "vzhlednou" nicméně funkční zástěrku, popřípadě vyzkoušet nějakou alternativní mřížku, třeba tu co používají ty rádobytuneři do masek aut. Dnes jsem obešel snad všechny dodavatele autodílů, vše bez úspěchu až mě zachránil ELIT.
Hledání jsme začali podle typu konektoru, ten jsme našli a pokračovali s velikostí závitu a klíče, také nalezen.
Zbýval výběr ze třech teplotních rozsahů:
FA 7.5186 - 100-95°C
FA 7.5214 - 102-97°C
FA 7.5282 - 95-90°C
právě jsem mrknul do servis manuálu na hodnoty, jen pro jistotu, na originálu totiž není žádné číslo jen 98-ON
Vybral jsem verzi 95-90°C a zítra po 8 hodině si ji můžu vyzvednout
odkaz na ELIT katalog
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B=1&ActiveNr=FA+7.5282&TypNr=-1&NodeId=-1To já jen kdyby jste měli stejnou patálii jako já, to je přesně ta výhoda fóra, že můj problém je váš problém a naopak.
nějaké srovnávací foto dodám, pořídím při montáži.
Také děkuji Radymu za pomoc s řešením problému a Poldovi za obětavost a systematické bombardování motoservisu "MEJTSKÝ"