Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 čer 2011, 09:13

Zdravím,
mám velkou prosbu a potřebuji poradit.
Před týdnem jsem položil na štěrku burgmana :( :( :( a doklouzal jsem se až k přede mnou stojícímu autu,do kterého jsem narazil.Krom pár plastů (které zatím neřeším a které dopadly daleko hůř) jsem mírně odřel i skla na předních světlech.Nejsou tam žádné hluboké rýhy,pouze taková povrchová odřenina od nárazníku auta.Zprvu jsem myslel že koupím nové,ale když jsem zjistil kolik stojí (něco přes 8000,-/ks),hned jem od této bláznivé myšlenky upustil.
Prosím tedy o radu,zda existuje nějaký způsob jak uvést vnější povrch světel do původního stavu????? :idea: :idea: :idea:
Jestli se to dá něčím rozleštit a pokud ano tak čím????? :idea: :idea: :idea:
Myslím že je to z nějakého plexi skla,ale nevím zda to má ještě nějakou povrchovou úpravu,abych to rozleštěním nepodělal ještě víc než to je.
Děkuji za vaše názory a zkušenosti

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 čer 2011, 11:10

http://www.autolesk.cz/e-shop---renovace-svetel+plexi/

http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/renovace-skla-celniho-svetlometu

http://www.c5club.cz/profiles/Jirka%C5%98?kod=32&ids=Jirka%D8&gal=1345033

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

28 čer 2011, 09:29

Nebo zkus Autodoktora. Na fóru Volvo klubu jsou s ním kluci moc spokojení.

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

02 črc 2011, 23:27

la-ďas píše:Zdravím,
mám velkou prosbu a potřebuji poradit.
Před týdnem jsem položil na štěrku burgmana :( :( :( a doklouzal jsem se až k přede mnou stojícímu autu,do kterého jsem narazil.Krom pár plastů (které zatím neřeším a které dopadly daleko hůř) jsem mírně odřel i skla na předních světlech.Nejsou tam žádné hluboké rýhy,pouze taková povrchová odřenina od nárazníku auta.Zprvu jsem myslel že koupím nové,ale když jsem zjistil kolik stojí (něco přes 8000,-/ks),hned jem od této bláznivé myšlenky upustil.
Prosím tedy o radu,zda existuje nějaký způsob jak uvést vnější povrch světel do původního stavu????? :idea: :idea: :idea:
Jestli se to dá něčím rozleštit a pokud ano tak čím????? :idea: :idea: :idea:
Myslím že je to z nějakého plexi skla,ale nevím zda to má ještě nějakou povrchovou úpravu,abych to rozleštěním nepodělal ještě víc než to je.
Děkuji za vaše názory a zkušenosti

Pokud potřebuješ leštěnku na plexi tak ti nabízím :

Leštěnka spolehlivě odstraňuje škrábance na akrylátovém sklu a plexisklu. Leštěnku je možno použít na všechny ostatní nenatírané akrylové částí automobilů, motocyklů, lodí, letadel, nábytku, a pro akrylátové vany. Vynikající efekt této leštěnky byla potvrzena ve všech testech. Leštěnka je nejedovatá, nezapáchající, vodoodpudivá. Obsah: 50 g speciální leštící pasty + 1 brusný papír pro hluboké rýhy. Vhodné zejména na vyleštění poškrabaných skel na čiré optice světlometů, plexi štítů, oken karavanů a podobně. Cena 250 Kč + poštovné 35 Kč, možné osobní vyzvednutí v Brně.

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

23 črc 2011, 17:09

způsob, kterým by to šlo doma neexistuje. Me výrobě světel se na sklo používá polykarbonát (makrolon/lexan) a ten vyleštit jde - jenže leštěním se prvně strhne krycí vrstva tvrdého laku, který chrání choulostivý polykarbonát před podřením.
Jinými slovy: ano, jde vyleštit, i docela hluboká rýha (záleží jen na úsilí), ale za pár měsíců bude sklo matné a poškrábané, protože doma to nalakovat nelze (omlouvám se těm, kdo mají UV vytvrzování laku).

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 črc 2011, 11:26

Tak se mi to docela povedlo.Nejprve jsem to zabrousil smirkovým papírem pod vodou a to s hrubostí 600 pak 1500 a na konec 2000.No a pak zaleštit obyčejným Tempem a výsledek???Kdo o tom neví,nemá šanci to poznat.Je to vidět z pár centimetrů a to ještě musíš zaostřit oko :shock: :shock: :shock: pouze na to zbroušené místo.
Horší je to s předním plégem,které bylo také odřené.Tam i po zaleštění zůstaly takové mapy.To ale neřeším,protože jsem chtěl do budoucna stejně kupovat jiné od Givi :wink:
A celkové shrnutí :?: :?: :?: Světla jsou jak nová a já ušetřil přes 16 tisíc :lol: :lol: :lol: protože bych jinak asi musel koupit nové.
děkuji všem,kteří reagovali na toto vlákno

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 črc 2011, 15:28

No, teď je otázka, co bude za pár měsíců, jak psal nedory. Jsi testovací brouk, tak nezapomeň podávat zpravodajství... :?:

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 črc 2011, 19:46

slyšel jsem o pokusech nalakovat to akrylovým čirým lakem. Mohl by fungovat i krycí lak na metalízu, ale nevím, jen jsem o těchto pokusech slyšel. Každopádně bych takto renovovaná světla nikdy neutíral (poškrábání), ale jen omýval vodou, budou háklivá na poškrábání.

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

27 črc 2011, 21:21

Já bych se toho tolik nebál. Taky jsem řešil podobné škrábance a ani po měsících není problém. Jisté je, že povrch nikdy nebude tak dokonalý jako u nového ale o to tak moc nejde. Stejně jak u pléga se vždy najdou malé škrábance. Za jízdy ale nijak nevadí, pouze při detailním pohledu proti světlu.

Re: Suzuki Burgman 400 K8 - podřená skla př. světel

20 úno 2012, 20:45

Doporučuji z vlastní zkušenosti používat na leštění světel přípravky určené výhradně na plasty, plexi a polykarbonát. Na laky zase ty na lak určené. Přípravek na leštění plastů mechanickou cestou by měl být vodou ředitelný neabrazivní a chemicky neagresivní - např. pasta CAREX, s dalšími zkušenost nemám. Mechanicky se leští až po jemném zabroušení vad povrchu, postup je na http://www.autolesk.cz. Chemicky se může leštit přímo, ovšem tím reaguje pasta s plastem a naleptává ho, ten pak rychleji stárne. Nedá se to paušalizovat, může to být OK, ale v jiném případě i katastrova a výměně se nevyhnete. To je jen poznatek od našeho zákazníka, který si plexi přípravkem zničil natolik, že tu vrstvu pak nešlo ani odstranit broušením, jak změkla. Mechanicky je s tím více práce, ale je to jistota. Nenadávám tím ani na Tempo, které je super a málokdo ví, že je patentováno a je o jeho složení ve světě velký zájem. Je ovšem určeno na laky, v tom také účinkem exceluje, zde žádné nebezpečí nehrozí.
Odeslat odpověď