Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
12 črc 2012, 13:05
Ahoj. V mém Burgmanu začal velmi masivně přibývat olej v motoru a je cítit benzínem. Suzuki neví, nikdy to neviděli, Valini neví, nikdy to u tohohle motoru neviděli... Přehrání řídící jednotky prý u tohohle modelu nejde. Tak Valini pátrají a hledají příčinu a já zakládám tohle téma. Buď jestli jste se s tím už někdo nesetkali a neporadíte a nebo naopak až se to vyřeší, napíšu sem čím to bylo...
12 črc 2012, 13:08
U piaggio master 500 je standardní řešení výměna termostatu. Přehrání palivové mapy nebývá většinou nutné. Většinou stačí opravdu jen termostat.
12 črc 2012, 13:14
Vím. Ale mě se to normálně ohřívá. Možná pomaleji, nevím co je standart, ale ohřívá. Provozní teplota je na prostředku... Je pravda, že jezdím kratší trasy, ale do 10 tisíc km nepřibýval, teď přibývá a to tak že rychle. A přibývá i na delších trasách. A komprese je v pořádku...
12 črc 2012, 13:15
Dneska jsem s Valinama mluvil a je to fakt divný.
Nabízí se několik příčin. Směs je z nějakýho důvodu nesmyslně bohatá.
1) Co říkali valini:
a) Čerpadlo moc tlakuje (špatnej tlakovej ventil)
b) Něco se vstřikem
2) Co napadá mě:
vesměs elektronika - takže buďto čidlo teploty nasávanýho vzduchu, čidlo teploty (to co je fyzicky v hlavě válce), nebo lambda.
Múže se jednat o totální kravinu v podobě vody v konektoru atd. Hodně na ráně je konektor od lambdy, na kterej stříká voda přímo od zadního kola.
Co spotřeba? PC hlásí nějaký anomálie ve spotřebě? Jede normálně?
12 črc 2012, 13:20
Spotřeba stále stejná, jak podle PC tak podle dotankování. 4,2-4,4...
Naposledy upravil
ScooterMarty dne 26 dub 2013, 11:04, celkově upraveno 1
12 črc 2012, 13:31
Jojo, mluvil jsem s mladym. Posílal jsem mu odkaz na servisní manuál.
Skoro všechny čidla se daj nějakym způsobem otestovat, tak to bude muset asi jít všechno postupně vylučovací metodou.
Předpokládám, že svíčka musí bejt jak uhel, popř. i mokrá?
Jinak co všechno se dělalo při poslední prohlídce? Jen olej + filtr?
12 črc 2012, 13:41
Foky já nevím.
Jo, byla černá. Takže to tam nikudy neteče, ale skutečně je to bohatý. Ale proč... A přehrát sw prý nejde... Kua...
Naposledy upravil
ScooterMarty dne 26 dub 2013, 11:03, celkově upraveno 1
12 črc 2012, 14:06
Ještě mě napadá jedna věc......
Suzuki u svých systému vstřikování vyžaduje jenom pár nutných věci pro provoz.
Při poruše čidla (a indikaci kontorlky FI) si ŘJ dosadí místo toho údaje z čidla svůj vlastní standardní údaj.
Například při poruše čidla teploty nasávanýho vzduchu, který říká, že nasávanej vzduch má třeba 127°C, řídící jednotka tento údaj mimo stanovený rozsah vynechá, vypíše ti na budíky FI a dosadí si pro provoz místo něj třeba teplotu 20°C.
Pokud je to v elektrice, tak máš něco špatně ale né tak, aby to ŘJ vyhodnotila jako chybný údaj.
Spíš než kontrolovat jednotlivě každý čidlo fyzicky, bych je prostě postupně odpojoval. Zkontroloval bych mechaniku jako čerpadlo atd. pak bych prostříkal všechny konektory kontaktolem nebo něčím a pokud by to nepomohlo, tak bych přistoupil k tomuhle testovacímu odpojování.
Pro provoz je potřeba jenom pádovej senzor, čidlo polohy klikový křídele a čidlo polohy vačkový hřídele.
Je to ale nějaká kravina...tutově......
12 črc 2012, 14:29
Jo tohle s těma hodnotama říkali i v Suzuki. Ale to testovací odpojení je problém. Já sice píšu, že přibývá hodně, ale abys to poznal, musíš ujet tak 20km a aby sis byl jistý, že to není chyba tak třeba 100... Cca 7 deci přibylo za cca 800km... To zas není tak snadný...
12 črc 2012, 14:35
Tak nikdo ti něříká abys čučel na olej že jo...na svíčce to poznáš za pár kilometrů.
Jinak můžu poskytnou 4 testovací svíčky. V-Strom má stejný jako Burgoš.
Maj za sebou sice 16000km, ale mají normální barvu.
Zčernání tak poznáš velmi rychle
23 srp 2012, 00:39
Tak Sněhurka je v autorizovaném servisu a až budou nějaké nové zprávy postnu je sem.
23 srp 2012, 08:52
No tak to jsem teda taky zvědavej. Jen mi furt není jasné, kudy by se tam ten benzín dostával.
Okolo pístu? (tam to přece musí shořet i kdyby tam šla sebebohatší směs, no i když..., ale muselo by to přece znát na chodu motoru a když ještě píšeš, že komprese je dobrá)
Okolo sacího ventilu ? (teoreticky ano, ale u funglofky bych to neočekával)
Jinde se olej s benzínem už přece potkat nemůže, nebo se pletu ?
Naposledy upravil
wasp dne 23 srp 2012, 09:21, celkově upraveno 1
23 srp 2012, 09:13
wasp: přeci jednoduchá zkouška tlaku ve válci by musela prokázat hned odkud vítr vane, že jo ? Přesně jak píšeš, i kdyby neshořelo všechno, mohlo by docházet k samozápalům po vyp.motoru - tedy kdyby ta směs byla extrémně bohatá. A jinudy než kolem kroužků se do oleje přeci benzin dostat nemůže. No nevim nevim.. Ještě mě napadá jestli to nemá něco společného s odvětráním klikové skříně. Nebývá napojeno zpět do sání ? Že by tudy někudy
23 srp 2012, 13:19
No to už je teď zbytečné řešit když je to v servisu. Můj tip je termostat + ŘJ, protože při použití clony na chladič přestane přibývat. Čili bohaté, smývá olej ze stěny a trochu protéká kolem. Tip Suzuki je vstřik, ale ne za jízdy, ale po zastavení. Systém pod tlakem, vstřik si upšoukne nad píst, něco se odpaří, něco prolne kolem kroužků dolů. Divné, ale možné je obojí. Žádné jiné spojení ani odvětráním ani jinudy není. To by to tam musel někdo po nocích stříkat nalévacím otvorem...
23 srp 2012, 13:21
Já teda nevím ale já bych v noci zkontroloval drahou polovičku
je možný že jsi vyčerpal své rodinobody a teď přichází trest