Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

08 led 2013, 19:07

Kamaráde ty máš svatou trpělivost.. Opravdu nechápu jak zkušení servismani na takovou věc nepřijdou dříve. Přeci není možné když běžné věci jako svíčka, vstřik, tlak ve válci (tím pádem snad i pístní kroužky), aj., jsou v pořádku, oni laborovali odpojením lambdy, prostě dát novou a je! To samé jestli tam je teplotní čidlo nasávaného vzduchu, případně čidlo teploty vody, přehrát mapy v ŘJ nebo dát prostě novou. Já vim, že i je by to něco stálo tyhle pokusy, taky jsem dělal v servisu, ale vyjde to zřejmě levněji než zákazníkovi měnit celý stroj za nový. Možná by to chtělo nakonec i překroužkovat, protože jsem se setkal s něčím podobným a byl z fabriky obráceně nasazený stírací pístní kroužek.

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

08 led 2013, 19:19

Tohle není normální, já by jsem tak tolerantní nebyl - 3x do servisu a dost - žádal by jsem nový stroj za vadný kus :!:
Když už za to člověk dá ty prachy, tak ať je to tak jak to být má.
máš svatou trpělivost.
Však benzín, co se stříkne , by měl ihned vybuchnout a jestliže tam stříkne, zrovinka, když je píst ve spodní úvrati :?: Ten benzín by se měl spálit i tak, však přes kroužky jít nesmí :|

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 13:48

To jak někteří píšou, že benzín musí přeci shořet neni každopádně pravda. Může v některých případech docházet k nedokonalému spalování a tím se dostane zbytek nespáleného paliva do oleje, který tim každopádně strácí mazací schonost, včetně pozbývání účinků aditiv a tak nejpodstatnější fakt je nejen problem se spalováním, ale to že se velmi poškozuje motor díky mizerným mazacím schopnostem oleje. Každopádně optimální teplota pro spalování a chod motoru je v rozmezí 85-130°C.Při nízkých teplotách motor rovněž nedokonale spaluje. Určitě bych zkusil i tlaky motoru, zda dovírají ventily. Kolik toho přibejvá a na jaké km?

crhy:
To je ale normální, že od spodní úvrati dochází k sání směsi, pak se zavře sací ventil a nastává při pohybu nahoru stlačaní.
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 lis 2013, 02:32, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 14:23

Jestliže je vodítkem ta clona před chladičem, nepochybně to má co dělat s teplotou vody/motoru. Přeci není možné aby to neodstranili když dají nová teplotní čidla vody, nasávaného vzduchu(jestli tam takové je), nový termostat. Protože tohle téma sleduju už nějaký čas a s klukama se kterýma jsem dříve dělal se vídám, vždycky se každýho namátkou zeptám a každý tvrdí to samé (čidla, termostat, už zmíněné obrácené pístní stírací kroužky/-ek, řídící jednotka v tahu). Krom těch kroužků všechno může ovlivnit bohatost směsi a jestli je to opravdu bohatý protože si jednotka myslí, že je motor studenej, pak je výsledek takový jaký je. Ale to opravdu není na žádné dlouhé bádání a opakované návštěvy servisu.. :roll: Nehledě na stav motoru už nyní kdy je olej permanentně ředěný benzinem. Jakou pak můžeme mít životnost takový motor (šály, atd..) :idea: :?:

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 16:28

2 Miroslav Sedlmaier, jasně, chtěl jsem napsat ihned po výbuchu, když jde píst dolů, tzn.něco jako špatná ŘJ.

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 19:38

Všechno cos napsal už vyměnili a obrácený kroužek to asi nebude, protože prvních 10 tisíc km to nedělalo. Olej přibude během 200-300km od minima do maxima a pak pokaždé dochází k výměně oleje, takže zas až tak moc se o ten motor nebojím. Nicméně i mě už dochází trpělivost mimo jiné i tím, jak se blíží sezóna. Takže počkám ještě na tenhle pokus a pak už budu chtít vyměnit celý stroj. Trochu problém asi bude s barvou, protože bílá je podmínkou a nemyslím, že by Suzuki nadšeně skákala kolem mých přání... :-)

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 20:31

taky bych řekl , že to budou chtít spláchnout výměnou motoru , a pokus jsi tu někde psal , že ti do oleje doleje až 7 dcl , pak je to pro střeva motoru už skoro směs na mytí , ten olej už tam nějakou mazací schopnost mít určitě nebude , a divím se že ti to ještě neexplodovalo, toho benzínu je tam dost a výpary by mohly udělat své , nechci malovat čerta na zeď :roll:
kolik je celkem oleje v motoru u toho burgmana , skusím to v práci namíchat , takovou podobnou směs požívám na vzduchové lamelové vodní čerpadla,aby se mi nezadřely pertinaxové lamely,ale místo benzínu dávám naftu
a co filtr oleje ten se mění taky , nebo jen olej

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

09 led 2013, 21:04

A nemuze kapat vstrik? Taky mi prijde nesmyslny aby se to tam dostalo za behu motoru. Kdyby tam slo moc benzinu tak to budd jezdit za 10l/100km a bude litat benzin ven vyfukem ale nebude prece pribejvat olej.

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

23 úno 2013, 19:15

Ahoj. Obdivujem Tvoju trpezlivost,ked som pozrel datum od kedy mas problem tym benzinom.Dal by som Ti tip - nedavno som si robil udrzbu na mojom Burgmane , cistil som skrtiacu klapku. Vsimol som si ze to ma elektronicky riadene otacky - je tam aj druha klapka ,ktora je ovladana krokovym elektromotorom na zaklade RJ. Ty ako vodic otvaras inu klapku bowdenom ,ale az po suhlase elektroniky sa otvara elektronicka klapka ktorou sa riadi mnozstvo nasateho vzduchu.A myslim si, ze pokial tento krokovy elektromotor tu klapku neovlada spravne a ona je stale privreta, tak ona posobi ako mechanicky sytic na starych Zigulakoch . Tym padom je tam stale bohata zmes (nedokonale spalovanie) a cez kruzky benzinove pary prejdu do oleja kde kondenzuju. Klapka sa da skontrolovat tak ,ze das dole gumennu hadicu z hlinikoveho telesa skrtiacich klapiek, ked zapnes klucik v zapalovani,tak ta klapka ma prebehnut zo zatvorenej polohy cez maximum a spet. Kludne sa potom moze aj motor takto nastartovat a vidno pri prudkom kratkodobom pridali naplno, ci elektronicka klapka pracuje .Samozrejme presnu polohu ovlada RJ ale da sa vidiet ci mechanicky nezadrhava. Skus a daj vediet.
Niekto mal prispevok ,ze opacne namontovany stieraci kruzok - ten by sposobil velku spotrebu oleja. Este by som poziadal servis o vymenu katalyzatora vo vyfuku-mysli ze tam je..Taka bohata zmes ho znici.

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

10 dub 2013, 23:04

To by mě ani nenapadlo u takto nového stroje kontrolovat olej mimo průhledítko. Ano po výměně oleje někdy v polovině výměnného cyklu bych se podíval ale jinak? Já bych chtěl nové moto, 3x a dost jinak právníka a hotovo. Záruka jako na cokoliv jiného. 3x stejná závada nebo 4x jiná...

Odstoupil bych písemně od kupní smlouvy....
Dokud je neskřípneš za koule tak s tebou budou vorat...

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

16 dub 2013, 18:59

Tak zítra ráno jim ho tam vezu s tím, že už nechci opravu, ale výměnu stroje za jiný nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Chtěl jsem se tomu vyhnout, proto jsem byl tak trpělivý jak tu píšete, ale evidentně to nikam nevede. Na výměnu motoru nepřistoupím a domnívám se, že i v tomhle bude zákon na mé straně. Ostatně první pokus udělám sám a pokud to nepůjde tak nějak snadno, tak pokračovat bude právník... :cry:
Tak mi držte pěsti.

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

16 dub 2013, 19:06

No nekecej, že žiješ??? Hoď jim to na hlavu a nedej se. Kdyby něco, stav se a vybereme vhodný kalibr :mrgreen:

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

16 dub 2013, 21:27

Žiju, ale nejezdím... :cry: No a nebo bude místo právníka pokračovat kalibr... :lol:

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

16 dub 2013, 22:35

Hoj, tak držím palce. Kalibr je s tebou :wink:

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

17 dub 2013, 08:43

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odeslat odpověď