To Dom999 píše:
Já mám sice Aprilii Atlantic 500 r.v. 2003 ale když se koukneš na naše vlákno, tak tam zjistíš v podstatě podobnou věc.
Do motorů u těchto skůtru , které jsou dovezené z IT se ve fabrice standardně dávaly termostaty, které otevírali při 75 stupních, protože v jižních krajích je tepleji.
To způsobovalo v Čechách chod motoru na bohatou směs a díky tomu nám majitelům přibýval olej v motoru. Byl právě ředěn BENZÍNEM. Motory našich skůtrů nemají najeto 30 000 km ale mají normální kompresy a i přes tuto skutečnost se ten benzín do oleje dostal.
Stačilo tedy provést výměnu termostatu.
Jen tak pro zajímavost uvedu, že když jsem jezdil v létě, tak jsem měl spotřebu do 4l/100km. Při teplotách 5-10 stupnů se spotřeba na stejné trase vyšplhala na 4,5l/100km. Z toho je krásně vidě, že i když mám vyměněný termostat /nemám olej v motoru/, tak skůtr má velmi předimenzované chlazení. dal jsem na 50% plochy chladiče clonu a spotřeba se vrátila na 4 litry.
Kdyby mi někdo dokázal empericky vysvětlit mechanizmus průsaku benzímu do oleje, rád bych si ho poslechl.