Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
18 kvě 2009, 19:31
Ahoj, začal se mi přehřívat Burg 150. Ne vždycky. Termostat je OK, trubky ucpaný snad taky nejsou. Přehřívá se třeba po 70 km, ale častěji ve městě. Dlouho drží dobrou teplotu, pak se ručička začne hýbat nahoru a dolu v poměrně rychlých intervalech, ale vždy jde výš a výš. A pak je v červeným a stříká voda víčkem chladiče. Poraďte, už nevím, co s tím.
Dík Vakovlk
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 srp 2013, 05:20, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do správné sekce
19 kvě 2009, 20:41
Co zkusit nějaký servis? Tohle nevypadá na banalitu. Možná to bude jen ventilátor v pr...., ale možná něco jinýho. Já bych dal prostor servismanovi.
19 kvě 2009, 22:48
Servis je poslední možnost, párkrát jsem měl pocit, že mě odrbali, tak jsem se rozhodl, že co půjde, to se naučím.
Třeba někdo poradí. V
20 kvě 2009, 19:16
Obecně první typ Burgmanu 125 resp. 150 byl náchylnější na přehřívání. Stačí, aby 10 minut stál se zapnutým motorem, při ookolní teplotě vyšší než řekněme 25 C a teplota šla hned nahoru. Pokud jedeš 50 km/h a víc spadne ta teplota ?
Nový Burgman 125/200 ma větší chladič. Divné je to kolísáná a nahoru dolu.
Může se jednat o následující:
Může být špatné víčko chladiče.
Falešný, přisávaný vzduch v sacím systému.
Málo kapaliny.
Zavzdušněný nebo ucpaný chladicí systém.
Špinavý nebo jinak poškozený chladič
Termosta, čidlo teploty.
Málo oleje, špatné čerpadlo oleje jeli
Karbon ve spalovacím prostoru
Je toho hodně no. Burgman 150 je super stroj, tak ať to dobře dopadne.
20 kvě 2009, 21:00
Právě, že pokud jedu, tak to kolísá, ale až po delší štrece, ve městě dřív. To je logický.
Dnes jsem, když byla rafička v červeným, zabrzdil a nechal motor na volno. Kupodivu teplota šla během dvou minut dost dolu. To mě zmátlo, čekal jsem, že poleze nahoru.
Termostat jsem vařil, zdá se OK.
Víčko při přehřátí upouští a vyrovnávačka zůstává stejně plná, tak je snad taky dobrý,odvzdušňovák jsem neobjevil, tak jsem se snažil odvzdušnit přes hrdlo.
Vody je dost, oleje taky.
Průchodnost systému nevím jak zjistit, ani karbon, přisávání, čidlo a olej. čerpadlo. To už je na mě moc složitý. Hele Má Burg ventilátor? Než ho začnu rozebírat, raději se zeptám.
Tak zatím jezdím, hlídám, občas nechám vychladnout. A léto se blíží.
Dík za rady a uvidíme, co se tu ještě dozvím. V
20 kvě 2009, 22:12
Tak s tím termostatem jsi mě dostal
myslím, že má , nikdy jsem ho ale neslyšel spouštět.
http://www.amazon.fr/Suzuki-125-Burgman-Jean-Louis-Picot/dp/2726894399/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1242850306&sr=8-1IMG_0363.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
21 kvě 2009, 07:45
Já právě taky neslyšel. Tys mě dostal s tím odkazem. Fr. není moje parketa, ale obr. hezký. Koupil jsem "Skůtry, jak na to, ošetřování, údržba, opravy" ale to je obecný na všechny typy. Něco jsem z toho pochytal, ale problém mi to nepomohlo vyřešit. Zatím M
21 kvě 2009, 08:43
Tak Fr není ani moje parketa
Jen když jsme měl Burgmana, tak ta knížka bylo to jediné co jsem o něm sehnal. Prostě k dílenské příručce se nešlo dostat. Proti dílenské příručce, tak jsou pěkné fotky.
21 kvě 2009, 10:43
Já bych to viděl na ten termostat. Asi se přidírá. Vyndej ho a jezdi bez něj a uvidíš jetli to bude dělat to samý. Nevím jakej tam je, ale kdysi pomáhalo udělat do něj malou dírku aby se ta teplá voda dostala i na druhou stranu.
21 kvě 2009, 15:37
Termostat má dírku už z výroby. Vyndat ho chci, ale součástí je těsnění, tak musím někde nějaký náhradní sehnat. Jinak ventilátor má, ptal jsem se ve Scootlandu. Tak mám zas o čem dumat. V