chystám se kvůli vyvložkování závitu svíčky sundat hlavu ze skútru s klasikou čínským GY6 125. Nikdy jsem ten motor neměl rozhozený, tak by mě zajímalo jakým způsobem usadím zpátky do správné polohy vačkovou hřídel? Kde jsou všude značky?
Tomu říkám opravdu zasvěcená odpověď... Zkusil sis vůbec tu tvou "radu"??? 90% odkazů je na prodej motorů nebo dílů a zbytek různé testy nebo dotazy z fór a podobně... Ale odpověď na otázku, která zde byla položena, jsem tam nenašel...
Díky moc za pomoc. Na rotoru už jsem bohužel žádnou značku neměl, ale udělal jsem si vlastní. Je to značka, kdy je píst v horní poloze. Na vačce jsou přímo ty čárky, které musí být zároveň s hlavou.
Ještě by mě zajímalo, jestli je potřeba ručně dotahovat rozvodový řetěz? Napínak jsem vyšruboval celý a s nastavení nehýbal. Nevíte jakou silou se to má přitahovat, pokud je vůbec potřeba?
Odsrubujes kryciu skrutku, vlozis tam srubovak tocis azje volna retaz, dotiahnes skrurky vo drzia spanovak. Ked z diery vytiahnes skrutkovac malo by dopnut retaz (na skrutkovaci citis ako sa spruzina snazi tlacit spanovak) takto to staci. Netrba to spanovat na silu. Samozrejme pretocit motor tusim 14 kluc na ventilatore ci vsetko sedi ako ma.
Okrem toho ked vysrubujes napinak tak sa cely vysunie a uz ho tam nenasrubujes. Tie dve 8skrutkt sa dotahuje tusim na 8 az 10Nm
Napínák si napne řetěz sám, na vršku je šroubek, vyšroubovat, namontovat napínák a zas zajistit tím šroubkem....pár GY6 jsem rozdělal, ale ryska byla na všech...zajímavé
Trabuk: tady byly samozřejmě taky rysky, ale po jedné zimě ve vlhkém prostředí je to pokryté rzí a rysky nejsou čitelné. Tuším, že tam bylo dokonce víc rysek, než jedna
-- 6. 8. 2016 10:40 --
Tady je to krásně ukázané, jak napínák funguje. Škoda, že nemám ten klíček, kterým se dá napínák zajistit v horní poloze.
Pod napínák by jste vystřihli těsnění papírové, nebo stačí silikon?