Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
15 říj 2015, 23:02
Čau,
mám nový skútr Kymco (najeto 150km), při startování chytne na první brnknutí, po přidání plynu se zadusí a schcípne. Udrží se, až se úplně zahřeje, což vtomhle podzimním počasí může trvat až 5min... Při zahřátým motoru je vše úplně ok. Někde jsem zaslechl, že toto nové skútry dělají, že si prostě do 1.GO (500km) se musí karbec i sytič rozhejbat, ale v návodech nic nepíšou, že by se mělo čekat na prohřátí, ani můj první skútr (pažout vivacity) tohle fakt nedělal. Díky za radu, doufám, že je to jen otázka zajíždění skútru nebo poštelování...
16 říj 2015, 00:46
Ahoj,
no já Ti nevím... asi jsou tady lepší experti přes motory, ale já bych teda karbec nerozhejbával
Dobře seřízený karburátor je statická záležitost (koneckonců i sytič), a pokud to má jakýkoli stupeň volnosti, je to spíš průser.
Takže doufej, že to bude stačit poštelovat.
P.S. moment, nový Kymco a karbec? Já myslel, že si hrajou na lepší značku ("jsme Čína a nejsme čína") a už objevili vstřikování!?
EDIT: aha, už vidím, Agility 125 - je to funglovka? Jasně, viz níže, karbec je jednodušší a levnější, ale... No nic, já kymca neznám, tak už mlčím.
Naposledy upravil
medved.m dne 16 říj 2015, 07:25, celkově upraveno 1
16 říj 2015, 05:56
Pokud to má nový, tak karbec-nekarbec - šup s tím do servisu!
To, že si dnes ještě někdo koupí karburátorovej kepl, je jiná otázka...
16 říj 2015, 06:36
Pricin muze byt vice a rozhodne nemusi byt vinou pouze doprava paliva do válce. Pokud se motor udrzi ve volnobehu a problém nastava pouze při pokusu pridat plyn, muze byt problém klidne jen s kvalitou paliva, popr. spravnou zapalovaci svickou (coz by mělo byt vylouceno tim, ze je skutr novy). Souhasim s Crhym pokud je to nove, resil bychto co nejdrive navstevou servisu. Doufam, ze se problém rychle vyresi a budes si užívat skutru bez problemu.
to Crhy: Proc ten vysmech karburatoru - ja bych na tom nevidel vůbec nic spatneho a je jasne ze z hlediska jednoduchosti a ceny je u levnějších stroju porad nabizen a to se netyka rozhodne jen KYMCA.
16 říj 2015, 07:40
Sorry za OT, ale na karbecu není vůbec nic špatnýho. Šéf si nedávno koupil nový Piaggio Typhoon 125 taky v karbecu a třeba Aprilie SR125 Motard má to samý - ostatní značky nevím, nekoumal jsem - to jenom co mě teď z hlavy napadá. Klidně bych si karbec koupil i v novým skůtru. Naopak se stále bojím stříkačky - když jsem měl chvíli Scarabeo 500GT, tak jsem se pořád bál, že na tom něco odejde a budou lítat desetitisíce za servis.
Co se týče toho chcípání Kymca za studena, dovez to do servisu, když je to nový. Třeba jenom nepatrně zvýšej volnoběh a bude to OK.
16 říj 2015, 08:05
Nejedná se o výsměch, nýbrž o spolehlivost.
Nechápu strach ze vstřikování paliva u Japonského, či jiného kvalitního skůtru.
Brzy se bude psát rok 2016, doba karburátorová je dle mého pryč. Chápu to u padiny, zemědělských strojů apod..., do kvalitního motocyklu už mě bohužel karburátor jako výhra nepřipadá.
16 říj 2015, 08:44
Pokud mohu doplnit o strachu ze vstrikovani tady nikdo nemluvil...pouze pokud pouzijes slovo kepl - predpokladam ze to tzn. výrobek, který je nespolehlivy sunt tak mi to prijde neadekvatni. Zavady se mohou vyskytnout u obou systemu a obecne plati cim vice je systém slozitejsi tim komplikovanejsi zavada se muze objevit.
P.S. Nejsem karburatofil
... ale rozhodne bych ho nehazel do starého zeleza
16 říj 2015, 08:56
Kepl píšu, jelikož se dnes obecně karburátor dává do čínských a jinak nekvalitních skůtrů. A nebuďte hned tak chytlavý, nebo tady bude brzy občanská válka jak v Sýrii
16 říj 2015, 09:11
Tak když jsem kupoval svůj první a zatím i poslední skútr KEEWAY SilverBlade,byl jsem jednoznačně rozhodnutý do mašiny se vstřikováním, a zatím nelituji, mám tam elektronické vstřikování DELPHI MT05 tedy osvědčený systém žádnou čínskou napodobeninu. Horší už bude, jak začne něco haprovat, to už budu bez diagnostiky mimo a věřím, že budu nadávat, proč jsem si raději nekoupil skútra s karbecem.
16 říj 2015, 09:45
Než odejde kvalitní vstřikování u benzínu, tak už se ti dávno skůtr nevyplatí servisovat, kvůli km proběhu a nutnosti velkých investic do tlumičů, rozsypaných silentbloků apod... Samozřejmě je dobré čerpat kvalitní paliva.
16 říj 2015, 21:42
Díky za názory (s tím karbecem se teda trochu odkláníte od tématu:)),je fakt, že nádrž byla při koupi plná, kupoval jsem od chlapíka, co to měl 4 měsíce v garáži pro syna, se kterým se nakonec víc než nepohodl (znělo to fakt věrohodně), takže zkusím nejdřív natankovat. Mluvil jsem s prodejcem, tvrdí, že si to musí do 1.GO sednout, a když to nepůjde poštelovat, tak se to přestryskuje(???), což bude ale znamenat větší spotřebu. Je fakt, že spotřeba se zdá zatím víc než luxusní (<3L/100km), tak doufám, že půjde spíš všechno na 1.GO vyladit. Jak je chlapi možný, že vivacity mi žere 4L/100km (s velkým plexi 4,5L/100km) a tohle Kymco do 3L (bez plexi)? Může spotřeba záležet, jak to v servisu vyladí?
16 říj 2015, 22:22
Co jsem se s Agilitkou C.50 a jejim karbecem natrapil...ojojoj. Ale kdyz uz nastartovala, coz v teple bylo bez problemu, tak to byl drzak jako hrom;-)
19 říj 2015, 07:02
Co to je proboha za skútra že se musí dělat po 500 km GO.... ?
19 říj 2015, 08:10
tak každýmu asi došlo, že myslí garanční servis, ne?
novej motor může mít trochu tužší chod, ale obvykle není problém to doladit - chcípat to fakt nemusí. zkusil bych jako první trochu zvýšit otáčky volnoběhu a mrknul bych se na barvu svíce, abys měl představu, co ti do válce jde.
osobně karburátory nezatracuju, ale u levnejch skútrů bych okamžitě po koupi předělal automatickej sytič na manuálně ovládanej - přijde mi, že se kazí snad každej druhej... přestavbový sady jsou k dispozici, stojí to pár korun a montáž je jednoduchá.
jak tu šla řeč o vstřikování, tak je jasný,že je to pokrok a malý motůrky díky menšímu odporu v sání i líp jedou, ale občas se taky něco nepovede - spousta majitelů Yamah YBR a WR řeší nefunkční vstřikování potom, co motorku nechají v létě na slunci. To by se stávat nemělo a renomovaný značce už vůbec ne.
19 říj 2015, 10:44
KRAES píše:...Horší už bude, jak začne něco haprovat,...
KRAES az ti zacne haprovat vstrikovani, tak uz budes mit davno jineho skutra.