Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
10 bře 2022, 22:09
Zdravím,
skůtr stál 4roky, pouze ojediněle vyjížděl. Dnes aktivně vyjíždí ale nestartuje jak bych si přál. Někdy chytne na prvou někdy to trvá. Za studena i za tepla startuje stejně špatně. Pouze vím že po vypnutí a hned nastartování naskočí hned.
Svíčka OK
Karbec čistý
Sýtič nový
Podtlakový ventil reaguje na podltak (když fouknu)
Peugeot sum up 125
11 bře 2022, 09:13
Z popisu mi plyne, že problém bude se s palivem. Nový sytič nemusí být ok. Ještě mne napadá nějaké teplotní čidlo, má-li ho.
Když konečně chytne studený, hned se chcípne, tak na další pokus chytne opravdu hned? Nebo chytá hned po chcípnutí, ale po jízdě, čili po zahřátí?
11 bře 2022, 10:52
Dalo by se říct že ano. Není to pravidlem. Nekdy překvapí a naskočí hned někdy je to déle.Platí to po startu i po jízdě. Čidlo není, tedy myslím si to zadne jsem neviděl. Svíčka je mokrá, ale otázkou je za jakou dobu se vůbec ten benzín tam dopraví. Nějaký tip jak si to ověřit? Napadá me jen naprimo napojit nadrz na karbec. Jestli by to šlo. Tak pak mě brzdí ventil nebo filtr který je tam nový (asi už pátý)
11 bře 2022, 12:49
Peugeot sum up je číňan oblečený do fejkovýho francouzského kabátu...
Tzn.,že si žije "svým životem ", což se právě projevuje nepravidelnými a tím pádem těžko detekovatelnými závadami - prostě přesně jak popisuješ....
Může to fakt být čímkoliv-prasklou hadickou podtlaku (btw. do podtlakoveho ventilu se nefouká, ale abys zjistil jeho funkčnost tak musíš nasavat-abys udělal ten kýžený podtlak), špatnou membránou v karburátoru, ale i ten nový sytič muže být KO(Made in China,kde to složili 5-i lety dítě), bordel v benzínu, který zanáší karbec (čínský skútry mívají plechový nádrže a pokud motorka stála delší dobu a nebyla plná nádrž, tak je zevnitř rezavá jak liska), ale taky může být nacaty CDI, magneto, nebo třeba jen špatná kostra a nějaký bludný proud způsobuje ty občasné problémy....
Proto MI NESMÍ DO GARÁŽE žádná taková čínská sra*ka, ale tato zkušenost je nepřenositelná, tím si musí každý projít sám, než si uvědomí že lákavý design a podlézavá cena jsou vykoupeny starostmi majitelů po uplynutí 24 měsíční záruky....
Tobě nezbyde než:
a)odvézt to do servisu
b)shodit to ze stráně
c)trpělivě eliminovat v montérkách a s cajkem v ruce všechny možné příčiny závady
ale tady takhle na dálku a HLAVNĚ - občasnou a nevyzpytatelnou závadu, ti těžkou někdo pomůže vyřešit. To fakt NIKDO nedovede.
Přeji úspěch a ať brzy opět bez problémů jezdíš.
Btw.a svíčka NESMÍ být mokrá, to je taky na ho*no...
11 bře 2022, 13:04
Tento fakt že je to francouzský čiňánek už dávno vím. Samozřejmě pojmem (když fouknu) jsem myslel nasaju
.
Karburátor je Ok rozebraný čistý na to že to stálo 4yr. Sýtič jsem měnil, protože jsem jedno neodjel a musel jsem moto odtáhnou. Po koupě nového už to neudělalo. Celkově na el. to netipuju. Dle mě by ten skůtr nestartoval jednou tak podruhé tak kdyby něco v el. bylo nepořádku.
11 bře 2022, 13:25
U některých těch karburátorových pomáhalo zapumpovat před startem plynem(pár krát dát prudce plný plyn), to způsobí, že se tam přes akcelerační trysku stříkne něco benzínu navíc a pak to lépe startuje.
Jo a taky mi to hůř chytalo, když už byla slabší baterie, sice to točilo, ale zřejmě už byla slabší jiskra a tak to chytalo špatně, protože pak po výměně baterie to už startovalo zase dobře, ale to byla stříkačka a tam je přece jen více elektroniky háklivé na malé napětí.
11 bře 2022, 14:11
Ano. Po nampuovaní to bylo vždy lepsi. Startovani s plynem taky pomohlo, ale startovat se ma bez. Baterii nabijim. Zkouším jezdit bez filtr jestli to brzdí on.
11 bře 2022, 16:47
startovat se má tak, aby to nastartovalo ... a ne jinak
10 kvě 2022, 16:04
Tak ted skútr nemá výkon. Nový karburátor a seřízené ventily. Svíčka nová
11 kvě 2022, 08:40
Jsi příliš stručný. Jestli nemá výkon motor, je to na jeho GO (těsnící kroužky, kontrola tlaku ve válci...)
Pokud motor výkon má, ale ten se nepřenáší na kolo, pak je to variátor.
15 kvě 2022, 15:16
Variátor je nový. GO motoru přijde protože mám v úmyslu udělat výbrus.... Dle mého názoru tak ten výkon šel dolů z důvodu že byli brutálně sjeté válečky variátoru které byli tudíž lehčí a motor šel víc do otáček (8tis teď to nejde přes 7). Teď mě nejvíce trápí chod motoru za studena, motor se neudrží v chodu až do zahřátí. Karbec je novej i se sytíčem. Nejspíš tomu pomůže až ta GO motoru.
15 kvě 2022, 20:59
Tvl ..ty tu řešíš tajuplně výkon motoru, necháš nás mudrovat co je blbě a máš variátor v bordelu. Nechápu, proč jsi ty "brutálně sjeté" válečky dávno nevyměnil .... takto variátor prostě nemůže korektně fungovat.
Když pracuje motor ve vysokých otáčkách tak jede ve vyšším výkonu !!! ... leda by ti neotevřel tvůj sprasený variátor úplně a pak jsi měl nízkou maximálku. To přece musíš cítit zda je to motorem nebo variátorem ... !!!
Jak ti má kdo radit, když nenapíše podstatné věcí .... !!!