Zdravim, jezdim kuryrem na PCX 2022 a tak jsem udelal topeni v dece, pod zadkem a gripy. Problem je v baterii, nebyla predeslym kuryrem nijak udrzovana (dobit do plna pri poklesu cca na 12,4V) a rok skoro denne na ni jezdil pres 150km (40k za rok) a ja navic mam topeni pres rok. Totiz bez topeni v lete baterie slouzi OK.
Mam relatkami nastaveno topeni jeste 5 minut po vypnuti motoru (i zpozdovac behem startovani), jak chodim do restauraci a za zakazniky topeni rychle vychladne. Proto uvazauju o zapojeni dvou baterii at interval mezi rucnim dobijenim neni tak casty. Puvodne bez tech 5minut alternator zvladal zatez a baterie neslabla, ted mi skoro stale sviti cervena kontrolka baterie po startovani, asi baterie uz nezvlada ani startovaci proud bez vyrazneho poklesu napeti (startovani je bez zateze od topeni).
V tech 5minutach bude asi problem, takto se odebira cca 50-60W, rekneme 5A. Baterie 7Ah zvladne vybijeni 7Ampery jednu hodinu, ze. Vychazi mi, ze alternator vyrobi sotva to co odebiram a tak baterie se postupne vybiji, proto uvazuju nad pripojenim druhe bat. at to vydrzi co nejdele.
A tak resim novou baterii asi stejnou AGM. Lithiova je draha s mensi kapacitou, nejradsi bych si vyrobil vlastni z LiFePO4, mozna. Nebude problem zapojit starou slabsi k nove paralelne? Pak je spolecne dobijet na 14,7V (v zime, v lete na 14,5V) pokud rano bude napeti 12.4V?
Napiste svoje pohledy na vec, diky.