Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
23 kvě 2021, 14:30
Zdravím, nedávno jsem na svém skútru dělal píst, motor si myslím, že jsem složil dobře, protože běží hezky (motor GY6). Motor jsem první chvíli nehnal, jel jsem max 50km/h. Najel jsem 100km a chtěl jsem už jet normálně. Bohužel se skútr při rychlosti 60km/h začne “dusit” a vynechává. Zkusil jsem sundat airbox a všiml jsem si, že při této rychlosti začne benzín stříkat ven. Cívku a svíčku jsem zkoušel jinou, bohužel beze změny. Elektriku jsem prošel a ničeho špatného jsem si nevšiml. Šroubek bohatosti směsy jsem různě utahoval a povoloval, ale taky to nemá žádný vliv. Nevíte co by to mohlo být?
23 kvě 2021, 16:50
Co to je, benzín stříkat ven ? Seřízení karburátoru je základní úkon a je třeba si najít na webu obecný postup, případně pro konkrétní karburátor.
Svíčka má jakou barvu ? Směs je chudá nebo bohatá ?
23 kvě 2021, 21:48
Že když se to dostane do určitých otáček, nespálený benzín začne stříkat do airboxu. Svíčka je bílá, na trysky jsem zatím nesahal, protože mi přijde zvláštní, že ať je šroubek bohatosti jakkoliv povolený nebo utažený, svíčka má furt stejnou barvu. Dodám, že karburátor je komplet vyčištený. Před novým pístem to tohle nedělalo a šlo to do plné rychlosti. Píst jsem měnil kvůli tomu, že to žralo až moc oleje. Není možné, že jsem dal rozvod např. o zoubek jinak? Dělalo by to toto?
23 kvě 2021, 22:38
Věštění na dálku ? Jak může stříkat benzín do sání ? A do výfuku jde co ? Musíš zapojit svoji hlavu a projít to znova - my nevíme co jsi tam narobil.
24 kvě 2021, 01:31
Ano, přesně tak. Vrací se benzín do sání, nevim jak ti to mam říct jinak. Spíš zapoj svojí hlavu ty a přečti si znova co jsem psal. Nemusíš mě poučovat co jde do vejfuku a že benznín nemá co dělat v sání, to vim taky. Přišel jsem si slušně pro radu, tak jestli ji nemáš, nepiš. Díky
24 kvě 2021, 09:02
D4nicek píše:.. motor si myslím, že jsem složil dobře, protože běží hezky (motor GY6). ..
zkontrolovat nastavení ventilů
jinak blahopřeji, protože dobře složit čínský motor, co stojí nový 9 tis. s dph musí být umění!
24 kvě 2021, 09:26
Pokud to jde zpět do sání, tak si myslím, že včas nezavře sací ventil, který má tomu bránit, jen logická úvaha
25 kvě 2021, 15:51
Docela bych to tipnul na ten poposazený rozvodový řetízek, protože s ničím jiným se při výměně pístu nelaboruje, v podstatě. A nemožnost pořádně vytočit motor tomu nasvědčuje. Zkus ho nastavit znova, ale jak, ti neporadím, ještě jsem neměl potřebu to dělat.
12 led 2022, 12:50
Podařilo se vyřešit?
Krom uvedeného mně napadlo, zda to nemusí být vadnou svíčkou. Někdy se stane, na pěchu, centrále, že začne vynechávat, nebo až zhasne motor přehřátou svíčkou. Teplen naroste její odpor a zkratuje se přes její obal. Ke zvážení, zda neproměřit ještě fajfku. Na posledních 2 centrálách jsem došel až k fajfce, které měly odpor 100 000 Ohm.
Obráceně, jsem se u mého PCX setkal s tím, že jsem jezdil po Brně a na volnoběh začal motor zdechat. Nešel pak nastartovat. Chvilku jsem kolem toho bádal a zjistil, že fajfka nejde dotlačit na hrot svíčky tím "cvaknutím". Je tam jen tak nasunutá, poměrně navolno.