Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
19 zář 2016, 10:41
měl bych teoretický dotaz.. Jak je to s regulátory dobíjení.. Z principu mají všechny vstup z alternátoru 3 žlutými dráty a pak dva dráty (někdy zdvojené) k baterce.. Je mi jasné, že bude rozdíl v maximálním možném zatížení, takže asi nepůjde použít regulátor z 50ky na maxi skůtr... ale jsou jinak stejné??
Předpokládám že ostatní rozdíly jsou v mechanickém provedení a v kabeláží a konektorech...
Koupil jsem totiž manželce Beverly 500 a původní majitel místo toho aby regulátor vyměnil, tak jen vyndal kontrolku diagnostiky.. Závadu jsem odhalil a válí se mi tu regulátor z X9 250 (s motorem Honda).. Můžu ho upravit a použít???
macman
19 zář 2016, 12:02
Vím o několika případech, kdy se na různé motorky dávali regulátory od tuzemského výrobce VAPE. Takže v principu to jde, nejsem však elektrikář, abych to nějak upřesnil.
19 zář 2016, 18:30
To je právě to, čemu nějak nerozumím... V létě jsme byli na moto v Alpách a po 500km zdechla CBR600R na regulátor.. Podařilo se nám sehnat regulátor z CBR600RR, který měl jiné držení a jinak napinovaný konektor.. Volali jsme elektrikáři do čech, který nás ujistil, že regulátory jsou shodné, jelikož VAPE nabízí totožný regulátor pro obě motorky.. Regulátor jsme vyměnili a po 1000km opět zdechnul ve Švýcarsku...
19 zář 2016, 20:57
V základě jsou regulátory záměnné, je důležité zjistit výkony alternátorů zdali ta 250 nemá slabší alternátor jak Beverly, potom na Beverlyně se regler bude moc hřát a časem odejde.Taky je důležité proměřit altík a důsledně prohlédnout vedení k regleru.