V tomto tématu bych rád otevřel diskuzi o přizpůsobení skútříků pro zimní období, na co si dát pozor a tak.
Dle dlouholeté praxe bych doporučil několik úkonů co se týče údržby motorů.
1) jak jinak než překontrolovat nemrznoucí směs ( pro blby samozřejmě v motoru ), bod mrazu vám změří v každém autoservisu, pokud nemáte po ruce žádný schopný autoservis, alespoň klasicky selsky na špičku jazyka okoštujte a vyplivněte ( nepijte! Je jedovatý!) a musí být nepříjemně sladká, bude alepoň jistota že tam nějaký antifreez je. Taky můžete odebrat vzorek do skleničky a v servisu vám změří refraktometrem na místě. V žádném případě nedolívat obyčejnou vodou ale raději čistou nemzrnoučkou!
2) jsou chladná rána a proto se motor špatně zahřívá a co si budeme říkat, jsou i tací co na to prdí a mají špatný termostat a motor se jim prostě neohřeje vůbec, pak mám jednu radu, pořádně a často si kontrolujte hladinu oleje, pokud máte krátké popojížďky a motor se neohřeje tak si rád si olej pápne a za nedlouho se krásně přimázne a je to. Naopak pokud olej přibude a řídne, bude se dostávat palivo do oleje a bude potřeba uvažovat o servisu.
3) u dvoutaktních skútrů vzduchem chlazených můžete částečně zakrýt vzduchovod, motor se tak lépe prohřeje.
4) můžete použít svíčku s menší tepelnou hodnotou ( doporučuji pouze pro kratší jízdy, nebo pro popojížďky po městě).
To je prozatím ode mne vše a doufám že přibude i nějaká ta rada od vás.