Rada - DB Killer

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Rada - DB Killer

Příspěvekod moto.joker » 03 říj 2012, 15:45

Potřeboval bych radu od strojařů a podobně vzdělaných lidí.
Níže uvedené se týká mojí motorky, tedy ne skútru, ale to snad nevadí.
Motorka je 125 4T a v sérii má racing koncovku výfuku a je dost hlasitá. Rád bych to trochu utlumil. Je tu varianta koupě jiné koncovky, ale protože se mi ta sériová vzhledově líbí, rád bych ji zachoval.

Koukal jsem po internetu a tyto DB Killery se běžně prodávají, ale ne v rozměrech, které pořebuji. Protože však potřebuji vyzkoušet, jak se to bude chovat, nechci hned nechat něco vyrábět a pak to vyhazovat. Rád bych si zkusil něco udělat samodomo a když to bude dobrý, nechám to udělat pořádně.
Rád bych tedy trochu experimentoval, ale mám jen omezené technické možnosti (vrtačka, bruska, pilka, ...).

Koukal jsem, že je možné to spáchat za cca 100 Kč (+ moje práce) z měděných trubek, co se používají na topení (jako k radiátorům, jinak se jimi netopí, neboť nehoří ).
Teď jen otázka, co ta měď ve výfuku provede při těch teplotách, které jsou vyšší než teplota vody v radiátorech. Jedná se o trubku délky cca 15-18 cm a průměr 28 mm (první 3 cm, pak bude průměr 15 mm), která bude vsunuta do koncovky výfuku. Hlavně mám obavy z roztažnosti materiálu. Koncovka výfuku (lépe řečeno koncovka tlumiče) je hliník (asi plný) a když do něj napasuju měděnou trubku (volně suvně za studena) a pak se to ohřeje, co to udělá? Nemůže se stát, že by se ta měděná trubka (síla materiálu 1 mm) roztáhla v rozměru průměru tak, že by praskl ten hliníkový konec? Jako že by se to rozpínalo zevnitř. Nebo je možné, že to změkne a zkroutí se to a to taky není dobře.

Nemám absolutně žádný odhad, kolik stupňů je ve výfuku a kolik stupňů ta měděná trubka snese.

Nechat dělat něco na míru z nerezu nebo oceli se mi zatím nechce, protože neznám výsledek pokusu o utlumení. Těch 100,- Kč bych do pokusu klidně dal a z mědi to sfouknu za hodinku, ale bojím, abych neudělal více škody než užitku.

Takže, kdo tomu rozumíte, poraďte. Můžu se do toho pustit, nebo je to od začátku kravina, která nemůže skončit dobře?
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Rada - DB Killer

Příspěvekod angel2904 » 03 říj 2012, 15:56

Wikipedie = bod tání Mědi 1084,62 °C. Kolik je vy výfuku ? Na výstupu z válce bude taky tak něco kolem 700-800 stupňů (nebo víc), nebo ne ?

edit: .. blbost. Písty bývají Hliníkové, že ? :roll: A hliník taje při 660 st.(dle Wiki.) Takže záměr použít měď bude asi ok. Raději se ti do toho nebudu míchat, evidentně tomu dobře rozumim :evil:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Rada - DB Killer

Příspěvekod moto.joker » 03 říj 2012, 18:24

Díky, to je zajímavý názor.
Takhle hledat mě nenapadlo. :shock:
Obávám se však, že píst nebude čistý hliník, ale nějaká "slitina" a stejně tak ta topenářská měděná trubka.
Taky nejde o to, aby to nevyteklo, ale aby to udrželo tvar. Asi koupím kus tý trubky a ohřeju to horkovzdušnou pistolí a uvidíme co to provede.

Škoda, že mě nenapadlo se na to podívat jako Tebe. :P
Myslím, že jsem ve svých názorech zase kousek dál. Dík.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Rada - DB Killer

Příspěvekod TUNER » 03 říj 2012, 19:25

Výfukové plyny mají něco kolem 600 stupňů. Samozřejmě záleží na dalších faktorech jako bohatost směsy atd. Každopádně v tlumiči plyny už tak horký nebudou a s měděnou trubkou by to tam udělat nic nemělo. Taky pozor na změnu charakteristiky motoru....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Rada - DB Killer

Příspěvekod moto.joker » 03 říj 2012, 19:47

Díky, s tou charakteristikou to nebude tak horký :P
Moc to nejede a ani o to nejde. Kdyby se to zlepšilo tak jedině lépe.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Rada - DB Killer

Příspěvekod krampus » 30 pro 2012, 15:41

při konstrukci tlumiče jde o to, aby se snížila rychlost plynů na výstupu z tlumiče (to dělá rambajs). když necháš ve velký dutině dostatečně vyexpandovat a zpomalit plyn v labyrintu s co nejnižším aerodynamickým odporem, snížíš tím rychlost tak, aby na výstupu nedocházelo k prudkým rázům a tím bude výfuk jen pufat jak miminko. chce to trochu počítání na jakou rychlost se máš dostat, kolik spalin na plnej knédl vůbec jde skrz vejfuk. (u 4T otáčky vyděl dvěma a pro lepší obraznost počítej objem za vteřinu, ne za minutu.) pokud v tlumiči uděláš nějaký přepážky, který plyn rozvíří, tím se dostaneš na nižší rychlosti plynu s menšími ztrátami než třeba s děrovanou trubkou, jak se to běžně dělává. jainak obalením stěn tlumiče absobční hmotou (drátěnky) nebi zdvojením stěny s utemovanou keramickou vatou dosáhneš taky menší rezonance samotnýho tělesa, ale to už nebude tak jednoduchý. obecně na tlumič potřebuješ dost tuhou trubku.
krampus

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 15 pro 2012, 03:33
Skútr / moto: SYM GTS 250


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron