Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
25 pro 2016, 19:04
Zdravím všechny,
mám skútr SYM Jet 4 125 a po cestě domů po delší projížďce začal zlobit motor. V září jsem se vracel z 200km projížďky a pár km od domova z ničeho nic skútr ztratil při plném plynu v kopci tah a začal se dusit při plném plynu. Dojel jsem s tím 6km s tím, že jsem plyn jen trochu lechtal domů. Na druhý den jsem skútr nastartoval a vypadalo to, že je všechno v pohodě. Vyjel jsem teda z domu, ale po 10min jízdy znovu ten stejný problém. Vzniká teda po pořádném zahřátí motoru. Skútr se po zahřátí dusí, střílí do výfuku nebo sání a po zchládnutí jede zase jak má.
První co mě napadlo byl karburátor, vyčistil jsem ho, seřídil, ale pořád stejný problém. Zkusil jsem teda karburátor koupit nový, problém pořád stejný. Potom jsem ještě vyměnil svíčku a zkontroloval variátor, v těchto věcech problém není.
Je možné, že problém způsobuje vůle ventilů? Že se po zahřátí změní natolik, že vačka už není schopná správně otvírat a zavírat ventily? Napadá vás ještě něco jiného? Problém vznikl za okamžik, žádné postupné zvětšující se dušení.
Díky za rady a tipy na co se zaměřit, ještě než se do toho pustím..
Naposledy upravil
roxman dne 26 pro 2016, 13:51, celkově upraveno 1
25 pro 2016, 20:08
No mohlo by to být přidřené.
25 pro 2016, 22:56
Tak to si fakt nemyslím
To už je daleko pravděpodobnější problém s hlavou, protože přidřený 4T motor bych viděl na uplně jiné příznaky
26 pro 2016, 02:15
Ale klidně takové příznaky může mít. Ventilové vůle jsi tedy měřil?
Nezkoušel jsi ještě odpojit sytič?
26 pro 2016, 09:28
Zkusil jsi vyměnit kabel s fajfkou?Může to být i zapalovací cívka.Podobnou věc jsem měl na Jonway 150.Svíce byla dobrá,měnil jsem fajfku,kabel a pak to bylo v cívce.
26 pro 2016, 10:10
Ahoj.
Měl jsem podobnou závadu. Po zahřátí motoru přestal jet. Nechal jsem ho vychladnout a jel zase cca 3km do úplného zahřátí a chcípnul. Byl to snímač otáček na zapalování. Snímač je se zapalováním v olejové náplni a když ho olej ohřál dost se na něm měnily hodnoty. Po výměně bylo vše ok.
https://www.autom.cz/automcb/snimac-ota ... O-d746.htm
26 pro 2016, 10:29
vfjr:To měl kámoš na čtyřkolce.Ale naopak.Když to bylo studený,tak to nechytlo,nejelo.Postavil to na slunce a chytlo to okamžitě a jezdilo jako vítr.
26 pro 2016, 10:40
Doplň si do názvu tématu o jaký stroj se jedná. Díky.
26 pro 2016, 13:53
Sytič jsem vymněnil spolu s kaburátorem za nový, a žádný vliv to nemělo. Jdu sundat to víko ventilů a změřit vůle. Fajfku, kabel ani cívku jsem neměnil a čidlo otáček ani nevím, že tam je, ale kdyžtak zkusím vymněnit potom.
26 pro 2016, 15:02
Na ventily se podívat jistě neuškodí, ale tím to nebude. Ten snímač je pod bočním pravým víkem motoru. Bacha na olej - nejdřív vypustit. Už nevím co jsme na něm tenkrát naměřili tím multimetrem, ale za studena a za tepla tam byl velký rozdíl a to je špatně. Chce to spíš motoelektrikáře.
26 pro 2016, 16:18
Takže vůle ventilů byla na jednom uplně mimo, na druhém skoro správná. Seřídil jsem teda ventily, zavíkoval a nastartoval. Problém po 10min stejný, když se skútr udusil, znovu už nejde zahřátý nastartovat. Rozpojil a zapojil jsem dráty do cívky, pohýbal s kabelem i fajou a už 30min běží i se zahřátým motorem, takže asi nějaký problém na kontaktech cívky, ale viditelný není. Fastony i kabel od faje vypadají v pohodě..
E: ještě dodám, ten snímač otáček jsem na GY6 motoru našel hned nad ventilátorem po odkrytování, není spolu s cívkou v oleji.
26 pro 2016, 16:26
No tak držím palce ať to tak vydrží.Já to dělal na jiným motoru než gy6. Myslel jsem, že to bude podobný....
26 pro 2016, 16:36
Pochybuju, že by to otřesy vydrželo a zůstalo funkční, bude to chtít novou cívku, s kabelem a fajou a snad bude klid. V každém případě je to zvláštní závada na cívce.
28 pro 2016, 08:09
Přesně tak.Za čtyři stovky koupí celej komplet a bez starostí.