Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
23 říj 2022, 22:09
Zdravím,
Když chci nastartovat, musím dlouho nakopávat, než motor chytne. Čím je venku chladněji, tím déle to trvá. Pokud už je motor zahřátý, tak jde nakopnout na poprvé. Nicméně, poslední měsíc se mi děje to, že když přijedu(třeba) k obchodu, nakoupím, chci znovu nastartovat, motor jede asi vteřinu a zdechne. Musím jednou přidat plyn, nakopnu a už nechcípne.
Když je motor studený, vyjede po nakopnutí do velkých otáček tak, že musím držet zadní brzdu. Po čase otáčky sletí. Čím je venku chladněji, tím více to vyletí do těch otáček.
Když otáčky spadnou na běžný volnoběh, tak začnu znovu přidávat plyn, otáčky jdou nahoru, ale stroj furt stojí. Držím otáčky v nějaké výši a stroj začne po čase pomalu pocukávat kupředu a po čase začne zabírat úplně. Při této operaci stroj čadí jak cyp, že je ulice totálně začazená.
Když už se stroj rozjede, má zpočátku divný zvuk a nechce táhnout hbitě. Ujedu tak 100m a pak už se překoná tento stav a stroj jede jak má. Tedy skoro. Když ještě po 700m zastavím na křižovatce a odbočím doleva, tak při rozjezdu asi při 10-15km/h jakoby ztratí totálně výkon asi na čtvrt vteřiny. Je to slyšitelné. Udělá to ale jen jednou. Když se po rozjezdu tak po 200m zastavím, tak na té zmíněné křižovatce už se rozjedu bez toho poklesu. Ten si totiž odbydu po těch 200m. Krom toho chcípnutí teplého motoru po návštěvě(třeba) obchodu, mi tyto problémy dělají již desítky tisíc km(celkově mám najeto 40k km).
Dají se tyto neduhy opravit, aby nedělaly? Budu rád za každý, který mi poradíte, jak se ho zbavit
děkuji
24 říj 2022, 14:17
Sytič ... bohatá směs ... musíš zapojit svoji hlavu
24 říj 2022, 19:38
kdybych ji mohl zapojit, tak se tu neptám...
25 říj 2022, 18:57
Já zas nestojím vedle tvého stroje ... co jsi kontroloval ty než si se tady zeptal ?
25 říj 2022, 20:27
Ale já nevím, co mám zkontrolovat. V létě jsem stroj komplet rozebral, pročistil a složil.
Výše popsané dělalo předtím a i teď.
Čím by mohlo být, že když je stroj několik dní bez provozu, dlouho trvá, než se podaří nakopnout? A zároveń, když je relativně zahřán, nakopnu ho napoprvé?
Jediné, co mě napadá je, že se odpaří benzín. Ale když byl stroj vcelku nový, tak to to nedělalo. Začalo to později. Asi po 7mi létech.
26 říj 2022, 10:36
A co sytič ??? Za tepla v pořádku, v chladu dává bohatší směs než je potřeba ??
26 říj 2022, 11:13
teď ti nerozumím.
Když je tak 15°C a více, tak když ráno nakopnu, motor se zahřeje, vypnu a nechám do večera stát. Motor i se sytičem vychladnou. Večer přijdu a nakopnu na první šup. Když přijdu za 2 dny, prokopnout budu muset několikrát. Když nechám třeba měsíc v klidu, budu nakopávat třeba 20x, ale nakonec chytne.
Čím je venku chladněji, tím déle nakopávám.
Je toto sytičem? Takhle se, podle mě, sytič nechová ani jako vadný.
26 říj 2022, 12:21
Hlavně zapni svoji hlavu ... vůle lanovodu plynu, seřízení volnoběhu obecně (bohatost, klapka)
Ještě jednou ... co jsi kontroloval ty než si se tady zeptal ? Nic ?? Všelijakých návodů jak je na internetu a Youtube hafo, když tomu nerozumíš a chceš to opravovat sám, musíš si to nastudovat a ne říkat "nevím co mám kontrolovat".
26 říj 2022, 12:42
Vyčistil jsem karbec. Zkontroloval plovák, esi není ďuravý. Lanko plynovodu nemá vliv(odezva motoru na plyn je okamžitá vždy).
Volnoběh se seřídit nedá. Ten karbec to neumožňuje. Je tam prostě jen jedna možnost otáček volnoběhu.
Nový filtr vzduchu.
Neděravé hadičky. Otřepené konce hadiček zakráceny. Otřepení vzniklo při demontáži a montáži v létě.
Neochota nastartovat na první šup třeba po těch dvou třech dnech klidu byla aktuální i když byla svíčka nová.
Olej z hlavy neuniká. Olej trošičku teče kolem hřídele, jak je na ní variator. Řekněme tři čtyři kapky na 1000km.
26 říj 2022, 19:09
Kládo, nic ve zlém, ale mně z tebe picne.....ty si buď tady děláš z lidí pr*el, nebo to tak máš od přirození a jsi opravdu takový exot???
Minule ty oleje (to bylo silný kafe), a teď kontrola "ďury" v plováku (důvod) a problém když na křižovatce odbočuješ doleva (doprava to nedělá?) atd atd.
Ale trochu teď vážně....Volnoběh na karburátoru Gürtner, který se dává do 50ccm 2T skútrů Peugeot, se seřizuje takovým šroubkem s pružinkou - klikni na přiložený odkaz a prohlédni, a pak je tam zapuštěný šroub, kterým se nastavuje bohatost směsi. Pokud tam je jiný karbec, tak to někdo bastlil, tak jdi s otázkami za ním, kdo to podělal, ať to napraví, na dálku od klávesnice compu se opravovat nedá...
https://www.kgi.dk/product/23874-5/peug ... tner-py-12Vyměň elektronický sytič, vymeň to gufero na klice kde ti, jak píšeš, máčí olej, když to nepomůže, vymeň i klapky. Tvůj skútr má 40tisic km, tak můžeš být taky už bez komprese(změřit kompresi je alfa-omega), je toho moc, čím to může být, navíc popisy tvých závad jsou mírně řečeno spíše úsměvné než vypovídající, a s takovým popisem by si v servisu ťukali po tvém odchodu na hlavu....sorry za upřímnost