Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
07 zář 2022, 19:38
Zdravím, jedna se o skutr suzuki cp50 lido, ročník 1989. Poslední projížďka byla ok, asi po týdnu jsem ho nastartoval že se pojedu projet, po ujetí asi 1km se začne dusit až nakonec chcipne. Myslel jsem ze je ucpany karburátor, ale stejná vada se opakuje i na volnoběhu. Po chvíli jak se ohřeje chcipne. Jakmile chcipne tak se musí nechat vychladit a po pár minutách jde zase na chvili nastartovat. Vůbec nevím na co se zaměřit, napadl mě bordel v karburátoru (to jsem vyloučil, když se vada objevila i na volnobehu), pro jistotu jsem ho rozebral a byl čistý, na hadicce je navíc síto,a po uduseni je v prepadu karburatoru dost benzinu, takze benzin do něj teče. další závada mě napadlo že se skutr pridrel a jak se ohřeje, tak chcipne...ale olejove čerpadlo se zdá že funguje(pumpuje), další možnost byla že je buď nějaký špatný kontakt a nebo že zůstává nahozeny automaticky sytic a po ohrati se z nedostatku vzduchu či přerušení jiskry udusi...svíčka má cihlovou barvu i po tom co se zadusi, takže tam asi také chyba nebude. Zatím zbyla teda možnost pridreni z nějakého neznámého důvodu, když se zdá že všechno funguje jak má, ale nechce se mi hned sundavat hlavu abych zkontroloval válec jak je na tom..napadá někoho co by mohlo být za závadu? Na můj vkus je tam moc "hadicek" a moc automatických věci, šel jsem po základech co rozhybali i babetu, ale tohle má trošku víc věcí na pokazeni.
08 zář 2022, 08:14
Popsal jsi to poměrně obsáhle ... to je dobře.
Nezadírá se ? ... to snad ověříš pokusem o protočením po chcípnutí. Pokud točí, kouknul bych na jiskru. Může to být i vada zapalování po ohřátí, dal bych fajfku a kabel nové
08 zář 2022, 09:37
Diky, zkusim jeste jiny kabel s fajfkou, jiskru to v normalnim stavu hazi peknou. Na nakopavacku se motor protoci i po chcipnuti, ale nechytne. Vše nasvědčuje tomu, že se asi zadira? ale neměl by mít důvod, leda ze by olejove cerpadlo vybechavalo, ci mazalo méně nez ma. Ještě jsem zapomněl zmínit, že mě překvapila spotřeba. Mělo by být všechno original, výkon nějaké 2kw a kousek, tryska byla tuším že 62 a na ujetých 70km si to vzalo asi nějaké 4litry, což se mi zdá dost na 50 obsah a takovou trysku, tak možná bude i něco s automatickým syticem? Je to jen nějaká měděná tyčka strcena do válce propojena s karburatorem. .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 zář 2022, 10:25
Takhle na dálku se blbě radí, ale s tím sytičem jsi se asi trefil. Zkus prověřit jeho funkčnost, ale všechno nasvědčuje tomu, že máš bohatou směs.
10 zář 2022, 18:01
Díky všem zúčastněným, po výměně všeho možného jsou závady odhaleny. Sice je to zvláštní, na skutrech by měl být podtlakovy ventil, aby teko benzín z nádrže jen při nastartovanem motoru. Po vypojeni hadičky z karburátoru benzín netekl, přesnenzinovy filtr bylo vidět že tam benzín je a že při nastartování se v něm něco děje. Když jsem vypojil hadičku z nádrže před filtrem tak mi benzín tekl (správně by neměl?) Ale přes filtr tekl jen po kapkach-byl v něm bordel který šel vidět až po odmontovani na světle. Takže se jen vyjela plovakova komora a skutr chcipl že neměl palivo. Ale druhá závada je automaticky sytic....nechce se mu odpadnou a jede pořád na sytic (proto ta spotřeba predtim). Po 5ti minutách na volnoběhu kape z výfuku olej. Sytic bude oříšek, jsou to 2 měděné trubičky, co předávají teplo a natahovanim posouvají? plastový dílec, který je na pruzince, má na konci náběh a ohratim motoru má dojet do pozice kdy má zatlačit mosazný kolik co je na pruzince dolů a vypnout tím sytic....rozebrane jsem to měl, vycistene ale stejně to nefunguje.