Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod okob » 16 srp 2016, 20:24

Ahoj lidi,

Mám problém, tchán vyrazil na skútru na výlet a co čert nechtěl nedojel. Takže první co bylo kontrola benzínu-OK, kontrola jiskry a svíčky - vše OK, vyndal jsem vstřikovač - benzín stříká/rozprašuje. Skútr je cca 400km po servise. Kontrola odkalovače vzduch filtru- absolutně KO. Ve vzducháči cca 0,3l oleje,filtr prochcanej olejem, že se dal ždímat. Takže jsem to vyčistil a koupil novej filtr + výměna oleje v motoru. Skútr stále nechytá, svíčka stále mokrá,jiskra OK, při odmontování výfuku a startování mi přijde, že to jakoby sálo na půl výfukem. Myslím, že olej co je v sání nasál motor a buď je ohlá ojnice,ventily a nebo to přeskočilo na řetězu. Nemá někdo nějaké zkušenosti,rady?Mám servisní manuál na to a nejsem amatér!!! Děkuji za rady.
okob

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 16 srp 2016, 20:14
Skútr / moto: Piagio XEVO 400 ie

Re: Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod LadasM » 16 srp 2016, 22:33

Ahoj,
proč vytváříš nový vlákno, o tomto stroji tady už vlákno je a tam bys našel spoustu informací o oleji ve vzduchovým filtru.

Tolik oleje ve vzducháči znamená jen jediný - přetlak v klikové skříni. A podle toho co píšeš to vypadá na pořádnej průser.
To že by si motor nasál tolik oleje z airboxu aby se ohla klikovka je fakt divoká teorie, přeskočení rozvodovýho řemene taky není moc pravděpodobný i když ne nemožný.
Kdyby ti přeskočil, tak by se i mohly potkat ventily s pístem a to by mohl být pěkný rachot..

Zajímavý by bylo vědět co se vlastně tomu tchánovi stalo. Normálně jelo a pak zdechlo? Nebo spíš nějaký divný zkuky , rachot a KO?
Co to dělá když startuješ, mlátí nebo zkuk je normální?
Ještě zkus změřit kompresi, jestli není moc malá.

Obávám se, že aniž bys musel sundat hlavu a válec a prohlídnout ventily, píst a kroužky , tak víc nezjistíš.
Moc tě nepotěším , ale všechny masivní úniky oleje do airboxu u tohoto stroje znamenaly minimálně prasklý pístní kroužek ( plus zničený píst, případně i válec). Ale třeba mě to startovalo a jelo i bez čtvrtiny pístního kroužku, s poškozeným pístem i válcem :mrgreen:.
Tobě to už ani nestartuje, takže ještě můžou být navíc v čudu i ventily, rozvodák , nevím.
Fakt asi nezbyde než rozebrat.

Takže good luck..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod okob » 17 srp 2016, 05:32

Tchán normálně jel a zrovna když sjížděl k pumpě tak to zdechlo. Tak jsem vzal vozejk a jel až k Mělníku pro něj. Zkusím dnes se podívat na časování a kompresi než to sundám. Jaká-kolik má být komprese??? Jo a žádný divný zvuk nejde z motoru,ale mě se zda ze když startuji tak z vyfuku tosice tlačí ven ale přisáváto zpět ruku k vyfuku,tzn min. skočené(si myslím neznám to).Díky moc za rady
okob

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 16 srp 2016, 20:14
Skútr / moto: Piagio XEVO 400 ie

Re: Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod zdeny65 » 17 srp 2016, 06:57

Ten servis dělal kdo?
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod LadasM » 17 srp 2016, 08:03

Komprese: 10.6 ± 0.5 : 1
Pozn.: Já když měl prasklý ten pístní kroužek, tak kompresi jsem naměřil 10,5 , tj. v normě, ale i přesto to bylo v háji.
Napiš koliks naměřil.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piagio XEVO 400ie - olej ve vzduch.filtru

Příspěvekod okob » 17 srp 2016, 17:16

Servis delali v Liberci v HONDA (http://www.honda-liberec.cz/), ja si ce nedelam motorky ale VW.Tohle ale resim na autech,soudy,znalci kazdodenni problem. Tchan uz to tam nechce davet, tak hleda kdo to opravy. Ja to udelam pres zimu ale on chce co nejdrive a zase jezdit. Jojojo neni cas. Zmerim kompresi a napisu,zkusim sundat to ventilove viko a podivam se na rozvody(casovani).Ale myslim ze je to death.
okob

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 16 srp 2016, 20:14
Skútr / moto: Piagio XEVO 400 ie


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků