Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

19 pro 2009, 17:23

zdravím, potřebuji poradit ohledně předních tlumičů Piaggio x9 200evo. Nevím jak to rozebrat a kolik tam přijde oleje, protože mi v tom klepe a celkem dost. Myslel jsem si, že je to krk řízení a není. Diky za rady.
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 črc 2013, 19:34, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do správné sekce

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

21 pro 2009, 13:05

Pokud ti netečou gufera tak tam olej musí bejt.Olej vyměníš,že nejdříve povolíš 4šrouby na brýlích a vyndáš tlumiče,ale když to nepůjde mušíš odšroubovat i víčka z tlumičů.Ty je drží zvrchu k brýlím,pak vyndáš pružinu,stlačíš tlumič a změříš hladinu,vyleješ,propláchneš tech.benzinem a naleješ nový tlumičový olej 10w-20w.Kdyžtak se zeptej.Michal 604890757

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

21 pro 2009, 19:33

Víčka musíš odšroubovat určitě,jinak to nevyndáš. Je to na imbus a jde to dost špatně protože tam není místo. Oleje dej tolik aby byla hladina cca 120mm od vrchu horní trubky. Měřeno bez pružiny ve stlačeném stavu.

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 pro 2009, 21:15

Tak chlapi v neděli mi to nedalo, měl jsem rozdělané celé brýle. Rozdělal jsem to, vytáhl jsem pružiny, oleje tam bylo dost ale zjistil jsem, že jedna pružina byla o 2-3 mm menší. Jednalo se o levou stranu, ta strana právě klepala do brýly, dal jsem tam podložku na obě strany 3 mm a nakonec jsem to zpátky složil a je to zatím vše OK. Klepání bylo odstraněno a tlumení je super. Po novém roce se dám na variator a spol. Jinak krásné svátky.

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

20 zář 2010, 10:36

měnil si ve vidlích olej, chci ho vyměnit (vidle mi přijdou že málo tlumí a hodně se potápí třeba při brždění nebo v prudší zatáčce to občas "poskočí") a nevím jaký, manuály se v tom značně rozcházejí. Do 180 a 500 píšou v servisním manuálu 20W a v dílenském manuálu k 250 evo je uvedený 10W... Ty vidle jsou ale stejný... Tak sem z toho tak nějak nemoudrej.

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 08:17

K 250ccm nevím, ale u 500 ccm je psanej normálně 7,5 W, ale ze stejnýho důvodu jako ty sem dal tužší, takže 10W 8)

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 08:38

v servis manuálu x9 500 je psaný 20W :shock: a pak se v tom vyznej!!!
nicméně mě taky vyhovuje 10W protože ho mám doma z výměny ve vidlích na motorce :wink:

no a ještě dotaz, jak se to projevilo, je to poznat??? to sem se zatím od nikoho nedozvěděl...
x9500%20front%20fork%20oil.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 08:45

Jak v kterým asi, páč já to viděl v jiném a tam bylo to co říkám 7,5W, nevím ale kde sem ten manuál našel. Jestli ho najdu, dám sem odkaz. 8)

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 08:48

Jenom drobná poznámka pánové. Poslední dobou jsem se několikrát setkal s tím, že u naprosto správně fungujících vidlic měl majitel dojem že málo tlumí.Většinou to "poznal" tak, ře při propérování na místě se mu vidle vracely rychleji než kolegovi na úplně jiném skůtru. Výsledkem byla laborace a výměna oleje za jiný s podstatně vyšší viskozitou. To, že udělali blbost pochopili hned na první roletě v zatáčce. :mrgreen: Takže s rozumem prosím !

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 09:01

ERka5: Front fork This is to inform you that, starting from frame no. ZAPM2700004008122, the front fork has been re- placed to improve comfort. The new suspension differs from the previous one for a different stiffness of the springs and a higher quantity of oil: from 268 cc to 273 cc ± 2 cc of Selenia Fork 7.5 W

To sem vytáhl z toho manuálu o kterém sem psal a ten je zde:
http://www.scribd.com/doc/17697860/Piag ... Evo-500-EN

Bahnak: já sem zajel za matysem, o viskozitě sem vůbec nepřemejšlel, jen sem chtěl aby byly tvrdší, on mi prodal olej do vidlic určený a byla to 10W. Ten se tam dal a jezdí se s tím dobře tj. je to tvrdší než těch 7,5 W a tak sem to chtěl. :wink:

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

22 zář 2010, 10:30

Bahnak: O to mi přesně jde, nechci dát řidší nebo hustší olej, chci jen vyměnit sedm let starý "vyskákaný" olej za novou náplň, jen se nejsem schopen dopátrat co tam patří :cry:
Uvidím co z toho vyteče, to je taky vodítko. Myslím, že zvládnu rozeznat viskozitu 7,5 od 20 "po hmatu" :wink: navíc si viskozitu vlastně můžu změřit... ale jen u starého a ten časem "řídne" působením střihu a teploty...

3.11. edit:
O víkendu jsem vyměnil ten tlumičový olej, to co sem z nich vylil to se dá popsat jediným slovem HUMUS. Po vykapání zalito novým 10W olejem Shell Fork. Měřil jsem olej po vylití a nedostal jsem se ani na 110ml na vidli. Podle měnuálu sem nalil 135ml čiťoučkého, zašpuntoval a jezdím. První poznatky jsou takové, že je to tvrdší, netopí se to tak na přední brzdu, na nerovnostech to nijak neuskakuje. Harmoniku v zatáčce jsem zatím sám nezkoušel a podle referencí se to na ní nechová nijak zvláštně. Ještě by to chtělo vyměnit přední gumu a bude to přesně to pravé :wink:
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 pro 2013, 08:38, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

29 bře 2015, 12:04

Ahojte může se doplnit olej tím spodním vypouštěcím šroubem pomocí stříkačky?

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

29 bře 2015, 12:08

Kam doplnit olej a proč tě napadá dopňovat ho šroubem určeným k vypouštění? Ty se taky jako člověk napiješ přes spodek?

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

29 bře 2015, 12:09

Myslím do tlumičů. No nechce se mi sundávat celou vidlici :( mám hadičku se špuntem tak mě to napadlo..

Re: Piaggio X9 Evo 200 - přední tlumiče, klepou

29 bře 2015, 16:43

když vyšroubuješ zátku na hoře tak to tam doplníš líp než spodním šroubem ale určitě to tím nevyčistíš
je potřeba to rozebrat a vyčistit dole bývají cucky ze starého oleje
teď jsem to dělal a není to nic náročného
vyndal jsem kolo
vyndal blatník a povolil brzdiče od tlumičů (dohromady 8 šroubů)
povolil zátku na hoře na tlumiči povolil dva šrouby na uchycení tlumiče (dostal jsme se tam i bez demotáže kapotáže při troše trpělivosti to jde)
vysunul, rozebral, vyčistil a když jsem to měl venku vyměnil jsem i gufera (stály 250 Kč)
nalil olej a opět namontoval
práce tak na 3 hodiny v klidném tempu
Odeslat odpověď