Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

05 říj 2009, 16:06

Tak odpojil sem řídící jednotku hydr. stojanu, stejně je mi k ničemu a řekl bych, že je klid od pískání. Nic sem neslyšel. Až se to po ránu projede víckrát, tak to budu vědět s jistotou no, ale myslím si už teď, že to opravdu tedy dělala ta sirénka řídící jednotky hydr. stojanu 8) luky-luke: neměnilo se to zvyšujícími otáčkami, pořád to znělo stejně a při zastavení scoota to přestalo. 8)

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

11 říj 2009, 11:19

Nehlásí scoot, že máš odpojenou ř.jdnotku stojanu?
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 led 2014, 16:17, celkově upraveno 2
Důvod: Citování posledního příspěvku

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

12 říj 2009, 06:22

Nehlásí, asi je na mě naštvaný, že jsem mu jí odpojil a tak se mnou nemluví :) Mě to hlásí jenom belt, takže asi výměna řemene, ale to se mě netýká, páč byl měněnej a asi to předch. majitel neresetoval, nebo tak něco, takže mi to píše belt a po chvíli to zhasne. :roll: Jinak scoot nepíská, takže to bylo opravdu tím.

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

17 říj 2009, 10:06

Blikání servisky se dá u verzí do 2002 (dál nevím) vyresetovat tlačítkem pod přední maskou s napisem reset je to nad levým světlometem(ve směru jízdy)
Samotný reset tu byl již popisován.
1, otoč klíčkem
2, mačkaním resetovacího tlačítlka najdi (Belt,Oil,servis)
3, pak tlačítko podržet až se napis rozbliká rychleji cca.1-2s. (někdy se to nepovede na poprvé, je to cvik)
Ověření je jednoduché otoč klíčkem a už to nesmí blikat.

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

05 lis 2009, 07:12

ok dík, někdy na to hodím vokem :wink:

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

21 dub 2017, 11:48

pískat může jakékoliv ložisko, jako první bych sundal kryt variátoru a ložisko vyzkoušel, tutově bude mít vůle, šup s ním ven
pokud je to hned po rozjezdu může to být také ložisko "napínací " kladky která je uprostřed mezi variátorem a spojkou a která tlumí vibrace řemenu...s měnícím se převodem do ní řemen mlátí a ložisko v ní bude také ko...stačí přestříknout wd-čkem a pokud je vůle velký vyměnit, to se mění problematicky protože je v tom plastu tlakem nalisovaná a celá kladka stojí kolem tisícikoruny, ložisko SKF cca stokorunu
na pravé straně je zadní kolo upevněno v takovém hliníkovém kosočtvercovém bloku, je v něm velké kuličkové ložisko které může být na šrot, když se točí ale má značné vůle a zadrhává se jeho hlučnost poznáš nejlépe při jízdě kolem vyšších svodidel
pískat může teoreticky i řemen, stačí zatunit variátor tak, aby tlačil řemen do nejvyšší polohy a může se dotýkat toho kovového krytu variátoru a celého bloku na spodní - vnitřní straně...pozná se to hned pode otěru, také může jít o kombinaci nesprávně nastaveného řemenu a nefunkční rozviklané nebo tuhé "napínací" kladky, to je ta co je uprostřed a stojí celá litr
Pak by mohlo pískat ložisko zadní polořemenice, jsou tam dvě ložiska, top jehličkové je ohraničeno gumovými kroužky takže je vlastně v pouzdru a z výroby je v něm náplň tutelly kterou se doporučuje občas doplnit nebo vyměnit ale to druhé kuličkové ložisko by teoreticky mohlo trpět špínou ze spojky a přidírat se
pískat by teoreticky mohla i spojka ale ta spíš cinká (uvolněné kolíčky) a když se kolo roztočí a pakny rozepnou neměla by vydávat pazvuky
ale také to může být nějaká mechanická vada

To co jsem popsal jsem 2x měnil na svých skútrech z Itálie, Italové na to kašlou jen jezdí a jezdí
Také může bát v prdeli ložisko na klice které je z obou stran kluzné a které se brzy vysype, stačí chvilku šetřit a lít do skůtru olej do míchačky nebo do lokomotivy v long-life intervalu a na destrukci motoru je zaděláno....a projeví se zpravidla u nového šťastného majitele, nejdříve značkou vůlí na vahadlech a pak se to celé vysype...
Naposledy upravil mzxy dne 21 dub 2017, 11:57, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

21 dub 2017, 11:50

mzxy přišel jsi o osm let pozdě :mrgreen: Každopádně snaha se cení :wink:

Re: Piaggio X9 500 - pískání prvních pár km

21 dub 2017, 12:37

Konečne sa môže pustiť do opravy :)

mzxy píše:, Italové na to kašlou jen jezdí a jezdí

Toto musí byť klamstvo, nakoľko všetky skútre z talianska majú maximálne 25000 km!, aj tie 10 rokov staré :)
Odeslat odpověď