Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
20 dub 2011, 21:37
Ahoj, mám problém s motorem. Dnes jsem jel cca 150 po dálnici. Najednou jsem ztratil výkon, že to jelo asi osmdesátkou. Po dvouch kilometrech to chcíplo. Když jsem to potom nastartoval, tak na volnoběh blikala kontrolka oleje a motor vrčel divně, občas i pískal (kov na kov). Olej tam byl, sice málo ale na měrku to dosáhlo. Olej jsem dolil, asi půlitr. Ale motor už nemá výkon, na volnoběh vrčí ale když přidám, tak v motoru něco mlátí a občas chcípne. Mátě někdo zkušenost, čím by to mohlo být a co to způsobilo? Skútr má na tachometru 27 000.
20 dub 2011, 21:40
podle mě zadřeny když jde kov na kov
stav tacho myslim nehraje roly
20 dub 2011, 22:04
Zrovna mám u sebe takovou modrou knihu - Jak na to? SKÚTRY. Tam je test X9 a při 49 tis. km je psáno: Při přibližně 49000 km se začaly z motoru ozývat nezdravé zvuky, motor se silně chvěl a ztratil výkon. Následná diagnóza zněla - silné opotřebení vačky a vahadla sacího ventilu.
Zdá se mi to podobné.
20 dub 2011, 22:10
Pricin muze byt urcite vic...myslim, ze Pyzamo motory maji problem s tim, ze maji nejaka spesl loziska a vyzaduji jen 5W40 olej...cimpak mazes ty?
20 dub 2011, 22:18
Já jsem olej neměnil, koupil jsem to jako dovoz z IT. Dovozce tam prý olej měnil. Jaký tam dal, to nevím, možná Denicol (měl ho v dílně). Já jsem tam chtěl dát nový, protože mám hodně zásob z Aprilie a hlavně pro jistotu, než vyjedu do Alp.
Naposledy upravil
martinsima dne 21 dub 2011, 06:57, celkově upraveno 2
20 dub 2011, 22:23
Nevim, jsou tam pry jina loziska (jehlickova? nejsem si jisty nazvem) a musi se uzivat 5W jinak to ponicis...
Kazdopadne uz nestartuj, rozpulit, koupit, vymenit... jina cesta neni...
20 dub 2011, 22:27
Už raději nestartuji. Motor ještě jinak vrčí. Už to ale odstrojuji, aby opravář neměl tolik práce.
21 dub 2011, 07:36
ja bych ho rozhodil
co tam je
21 dub 2011, 08:13
V tomhle motoru jsou kluzný ložiska. Proto 5W40. Podle mě to dovozce nevyměnil, jen koukl, jestli tam něco je, a ten olej byl dávno po smrti. Dovozcům se v tomhle nedá věřit. Měl si okamžitě po koupi vyměnit všechny náplně. Podle mě je přidřená klika, ale to zjistíš, až rozpůlíš motor.
Naposledy upravil
wochomurka dne 21 dub 2011, 08:27, celkově upraveno 1
21 dub 2011, 08:15
jo jak řika kuchni motor a uvidiš
21 dub 2011, 08:47
Jedna věc je použitý olej,druhá množství oleje v motoru.Rozsah mezi min. a max. je 400ml,takže pokud jsi následně dolil půl litru,byl jsi před tím 100ml pod minimem.
21 dub 2011, 08:53
Motor kuchat nebudu, na to nemám odvahu. Na padesátce Kentoye bych to udělal, ale tohle je velké sousto. Asi dvě hodiny jsem z toho vyndaval plasty a vše kolem.
21 dub 2011, 08:59
Hodnota 5W u oleje neříká vůbec nic o kvalitě oleje, ale
je to údaj určující viskozitu ve "studeném" stavu (zimní hodnota).
Olej 5W40 může bejt klidně větší shit než olej 10W40.
Přijde mi divný, aby to mělo na svědomí KO motor.
21 dub 2011, 09:44
Podle mě jde ale hlavně o to. 5W by měl bejt řidší a měl by se zahřát rychleji, než třeba 10 nebo 15w. Nespekuluju nad kvalitou oleje, ta se dá zjistit jen nákladně v laboratoři, a proto testy olejů nikdo nedělá. Tak to chce výrobce, a tak by to mělo bejt. Když se v motoru po koupi olej nevyměnil, bylo ho tam málo (náplň je na 1,5l a dolejvalo se 0,5l) tak se nedivím, že kleknul. Pokud předchozí majitel jezdil olej přes interval výměny protože věděl, že to prodá, pak to stálo bůh ví jak dlouho v bazaru a natáhlo si to vlhkost, a pak si to hnal 150km po dálnici a 2 km i s poklesem výkonu, snažil ses to pak ještě startovat, tak mi to nepřijde vůbec divný. Dej to do servisu a modli se, aby to byla jen nějaká blbost.
21 dub 2011, 10:12
přesně jak řika dal si ji moc a ona nevydržela když měla malo oleje da se to čekat jako u vozu pokud maš malo oleje taky uděla tohle