Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
10 říj 2012, 00:02
Hledám radu a pomoc !!! Má X9 okolo 80 km/hod začne ze zadní části (zřejmě) vibrovat. Popsal bych to asi tak, že cítím jakoby valivý odpor, který se zrychluje s vyšší rychlostí až přechází v trvalé vibrace. Dal jsem nový varec a spojku včetně zvonu a v deklu varce nové ložisko pro úchyt spojky, ale nic se nezměnilo. Podezření tudíž padá na zadní rozvodovku, kde bych hádal na špatné ložisko, nebo vyosenou nějakou hřídel. Je zajímavé, že okolo 80-ky při puštění nebo ubrání plynu to přestane dělat, ale při přidání je to tam zase. Nemáte někdo s tímto zkušenosti, nechce se mi toho Itala mlátit
10 říj 2012, 00:15
Já měl na bývalém FJS křivý zadní ráfek (prý z výroby říkal servisák = žádná stopa po nárazu). Od 120km/h výš, vibrace. Na stojanu to nedělalo. Okem nepatrná házivost nahoru / dolu způsobila vibraci v místě styku pneu s vozovkou při zatížení. Stačilo přetočit pneu na ráfku o 1/3 a bylo po vibraci. Vzhledem k tomu, že jsem víc než 120km/h téměř nikdy nejezdil, stroj nebyl nový, vibraci jsem neřešil. Dozvěděl jsem se to až po prodeji, shodou náhody právě tomu servisákovi z Hondy kam šlo FJS-ko protiúčtem.
K té zadní rozvodovce, nepíšeš nic o oleji. Máš ta nějaký ? A jaký ? A jak dlouho ? Možná je to tak základní a banální věc, kterou jsi ani neuvedl, ale právě to nejjednodušší bývá opomíjeno
10 říj 2012, 20:42
Oba oleje jsem měnil okamžitě po nákupu včetně filtru, takže jsou čerstvé a mezi riskami. S tím kolem mě to nenapadlo, ale na druhou stranu by to v případě křivého ráfku mělo vibrovat pravidelně. Abych správně popsal ty vibrace, tak to přirovnám obrazovému vjemu - je to jako když pozoruješ paprsková kola. Opticky se točí normálně, zvyšováním rychlosti se jakoby spomalují a začnou mít dlouhý opticky obrácený chod, který přejde v normální rychlé točení. Asi takhle pociťuji ty vibrace - po 70-ce začne něco vibrovat, okolo 90-ky jsou to jakoby dlouhé protichůdné údery, které po 100-ce přejdou v trvalé vibrování. Když dám nohy dozadu na zadní stupačky, tak jsou ty vibrace daleko silnější.
Stejně bude muset asi motor ven, dnes jsem měl od oleje zacákaný výfuk. Našel jsem v zadní části bloku motore vedle vodní pumpy dvoumilimetrový otvor, ze kterého vytéká olej a po vyndání motorové-olejové měrky je cítit z oleje výfukové spaliny. Když se to se...... tak se to se...
10 říj 2012, 20:54
Prasklý blok ?
No to pak asi nebude příčina v ložisku v zadní rozvodovce, ale jestli je přidřená klika / ojnice nebo bůh ví co jiného uvnitř, nebo hůř, se něco už rozpadlo co prorazilo blok motoru, je jasný žes dojezdil. Ale je skoro po sezoně, času na rozborku bude dost. Je ale divný, žes něco krom vibrací nepozoroval už dřív. I když už jsem nějaký ten K.O.motor viděl a většinou to probíhalo stylem: "jedu v poho po dálnici a najednou rána..." No jestli to bude až tak hrozný, měls kliku, že si zatím všude dojel. Tak dej třeba vědět až nějak pokročíš.
10 říj 2012, 21:05
to není prasklý blok, ta dirky je tam originál, dokonce mi připadá, že má v sobě měděnou nebo mosaznou trubičku. Možná mi fouklo těsnění a do oleje jdou splodiny a tento otvou funguje jako přetlakový ventil.
10 říj 2012, 21:15
Otvorem ti teče voda protože máš špatné těsnění vodní pumpy-dírka je tam právě pro tyto aby se nedostala voda do motoru. A co se týká těch spalin v oleji,to bych viděl spíš na béňo(benzín) a to znamená vadný termostat. Projdi téma o Atlantiku nebo X9 a zrčitě se dozvíš víc
10 říj 2012, 21:17
bobo: Žes psal o dvou milimetrech. Pod vodní pumpou je taková dírka(větší než 2mm). Když povolí jedno z gufer za vodní pumpou, jedno nebo druhý, půjde odtud voda nebo olej, aby nešla voda do olej.skříně nebo olej do vody. Takhle mi to vysvětlovali když jsem to řešil na bývalém X9 250ccm. Pro přetěsnění, resp. výměnu gufer pumpy, ale snad nemusí motor ven nebo ? Takže zpět k ložiskům v rozvodovce ?
Mara: o dvě minuty rychlejší
10 říj 2012, 21:20
to je zajímavé, že ta voda smrdí po oleji, táhne se jako olej, má barvu jako olej a při srovnání s olejem z měrky je úplně stejné konzistence. Že by ten Ital chladil olejem ??
to by bylo logické vysvětlení, když by gufero povolilo ze strany olejové, tak by vytékal olej. Motor ven na výměnu nemusí, takže na to kouknu.
Zpět k vibracím ?? Tady by pomohl nějaký zázrak. Problém je v tom, že nejbližší vyvažovačka na moto je 40 km. Každopádně někde musím začít a to kolo se mi jeví jako nejjednodušší varianta.Piaggio X9 500 evolution 2003 25000 km - život je krátký a svoboda je fajn. Tak proč jí neprožít na hřbetě pořádného koně
14.10. edit:tak kolo je vyvážené, výškově nehází. Ještě mě napadlo preventivně vyměnit ložisko v pravém zadním rameni (zdá se mi u něj malá vůle), ale nikde nemohu najít jeho označení a bez vylisování ho ani pořádně nezměřím. Nevíte někdo jeho katalogové označení ? Také mě překvapila boční vůle zadního kola po nasazení na ozubí zadní osy. Ale asi to tak má být.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 lis 2013, 08:15, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
14 říj 2012, 21:06
Ahoj , podarilo sa ti odstrániť spomínané vybrácie vyvážením kolesa ?
Mne to robí ma mojom maxster e taktiež také čosi. Pri cca 70 to začne a z rýchlosťou sa to potom stupňuje a vydáva to taký zvláštny klopkavý zvuk, ťažko sa to opisuje .Rád by som prišiel na to čo to je alebo čo to spôsobuje. Motor beží uplne v pohode ,nič mi nekvapká ani sa neprehrieva a dosahujem aj maximálku podľa výrobcu.
Dúfam že to je len nejaká banálnosť a nie niečo z motorom .
15 říj 2012, 21:17
kolo je vyvážené, preventivně jsem vyměnil i ložisko zadního ramene ( typ 6303), ale nic nepomohlo. Vibrace jsou sice o 10% slabší, ale stále přetrvávají. Přemýšlím o výměně ložiska u zadních polořemenic.
Jinak únik oleje opraven výměnou gufera.
PowerFull:
Neos 70 jsem taky chvilku měl a tam ty vibrace byly úplně stejné a daleko výraznější. Bohužel jsem to u něj neřešil, po týdnu jsem jej vrátil majiteli.
21.10. edit:Tak dnes jsem vyndal spojku a nějak se mi nezdá ložisko v bloku, ve kterém je uložena osa spojky (je dost volná do boku) a také ve spojce je standartní kuličkové ložisko, které mi připadá že trochu zadrhává. Takže zítra ložiska objednám a udělám výměnu. Vylučovací metodou jsem došel k tomu, že by vibrace měli vycházet spíše ze zadu od rozvodovky než z motoru.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 lis 2013, 08:17, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
11 lis 2012, 22:12
Tak problem sa zrejeme podarilo odstraniť a bol dosť banálny . Kontroloval som stav oleja a prišiel som na to že ho tam mám málo pretože som ho meral zle a zakrucal som tú tyčku naspať a mal som ju len priložiť o závit . Tým pádom som mal olej len na minime tej značky .Dolial som tam deci a previezol sa . Zatial som urobil len asi 8km a klopkavý zvuk bol preč a sním aj vybrácie čo boli.Trochu ma to teraz mrzí že som na to neprišiel skôr ,tak dúfam že sa nič zlé v nútri neudialo.Olej sa chýstám vymeniť počas zimy celý nech mám dušu na pokoji a dám tam aj novú sviečku taktiež pre istotu.
12 lis 2012, 06:30
Dle mě jsi olej měřil správně (se zašroubovanou měrkou u studeného motoru). Nadmíra oleje, kterou tam teď máš (špatným změřením), zřejmě maskuje skutečný problém.
20 dub 2013, 20:57
Ahojte tak vraciam sa spät k téme ... problém mi stále pretrváva ale niečo nové predsa mám . Bol som za chlapíkom ktorý je velmi dobrý okolo moto a popísal som u problém ktorý mám .Priniesol som mu scooter a ten chvíľočku študovaním točiaceho sa kolesa mi vravel že mám kryvý disk a nevyvážené koleso a pravdepodobne mám preto tieto problémy z vibráciami . že je to nič nezvyklého na naších rozbitých cestách . Pôjdem si to dať spraviť a dufam že to bude tak ako má byť .