Rozměry dodám až budu doma, ale jsou rozkreslený v každým návodu. Jinak rozebrat do jde rychle. Sundat výfuk včetně svodu (3šrouby a 2 matice, kvůli přístupu i plasty na tý straně. Pak jsem odšrouboval kryt vodní pumpy (6x šroub, tím vylít vodu do nádoby - měl jsem tam jen vodu, takže jsem neřešil, že to teče po bloku), potom vylít olej (nebo v obráceným pořadí, je to jedno). Musí se vymontovat olej filtr. Vytočit 14 šroubů (4 délky), odpojit odsávání nahoře a čidlo mazání. Tím se sundá celý kryt !!! doporučuju ho sundavat opatrně, abe se ti nezničilo papírový těsnění, co je pod ním, ať se nemusí měnit. Ještě je tam stator alternátoru, nemusí se odpojit, jen vytočit 3xšroub z víka a 2x z držáku kabelu a víko je volný. Pak povolit matici na hřídelce čerpadla, vytáhnout hřídelku druhou stranou, za pomoci šroubováku vyjmout těsnění hřídelky, pod ní je keramickej kroužek v gumě, taky opatrně vydloubnout. Pod tím je simering na těsnění oleje, ta malá potvora za 12,- kvůli který to teče. To opatrně bez poškození hliníku okolo vydloubnout (těsnění jsem zcela zničil, ale mění se
) Celý víko jsem vydrhnul. Nový olejový simering jsem natlačil na místo pomocí asi 12 ořechu z goly (aby měl stejný průměr), pak na místo zatlačit keramický v gumě (pomocí třeba rukojeti šroubováku). Protáhnout hřídelku, nasadit na ní poslední těsnící element, zpátky vrtulku a matici (nastavit si otočením hřídelku do pozice, aby výřezem zapadla do náhonu z motoru. Těsnění pod víko nandat na blok motoru a opatrně nasadit kryt. Postupně dotáhnout všechny šrouby, začal jsem od spodu. Víko vodní pumpy jsem ani neodpojoval od hadic. Pak všechno zašroubovat zpět, mimo plastů, nalít vodu, odvzdušnit, nalít olej s filtrem a nastartovat.
Zní to takhle docela složitě, ale není se čeho bát. Když bych to měl dělat příště, tak je to rychlovka.
8:24 edit:Tak rozměr těsnění je 8x16x7, je to nakreslený v mým příspěvku v uvedeným odkaze výše.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:11, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou