Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
02 zář 2016, 20:53
Zdravím vespolek...
kamarádovi klekl skůtr na dálnici, tak jsem ho dovezl k sobě, rozebral a zjistil následující...
Ve skůtru nebyl naprosto žádný olej, výfukové vahadlo se přivařilo k čepu, čímž zůstal vyfukový ventil otevřený a nabral ho píst...
Takže vačka totálně vyhřátá a vybroušená, ventilové víko na odpis, jelikož vahadlo se muselo prakticky vysekat (muselo mu být fakt horko, byl tam třecí svár), ventil ohnutý (bohužel jsem nesehnal samotný ventil, pouze celou hlavu s ventily - takže výměna hlavy..), píst je OK, ale stírací kroužek je lehonce zapečený - proto asi motor ztratil olej...
Spočítal jsem cenu dílů, dalo by se vejít do 6.000,- což by nebylo tak hrozné. Klika se sice točí zvolna a ani ojnice nemá žádnou známku poškození.. Jenže.. Klika u ojničního ložiska a celá ojnice je zbarvená do modra, jak jí bylo horko..
Má tedy cenu riskovat investici 6.000,- když může být načatá klika???
macman
04 zář 2016, 08:52
To je uplne v háji ten motor. Nejjednodušší bude když nekde koupíš jinej motor. To opravíš a časem se něco vyklube.
Sent from mTalk, W10m
08 srp 2017, 12:59
Jak Bouška píše. Vysoké teploty mění vlastnosti povrchových úprav a tepelného zušlechtění součástí. Takže vyměnit celý motor, nebo alespoň klikové soustrojí, to co může být načaté.