Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

12 srp 2009, 20:31

Zdavím všechny. Mám X9 200 ccm Evo. najeto 21.000 km r.v.2003. Po celou dobu co jsem sním jezdil byl bez problémů. Měnil jsem válečky (zakoupené orig. u Cagivy), samozřejmě i olej po 3000 km a bylo vše v pohodě. Maximálka šla na 130 km/h, spotřeba 3,7 l, a otáčky do 9,5 tisíc. To vše platilo ještě před necelým měsícem. Jednoho dne jsem se na scootu vracel z práce (to bylo ok) a druhý den ráno otáčky maximálně do 7,5 tisíc a maximálka hodně líně 100 km/h :cry: . První co mě napadlo byly valečky. Koukal jsem na ně a jsou jako nové (mají najeto 2,5 tisíc). Dal jsem tedy vše zpět a zkusil jsem na stojanu otáčky. Vpohodě šli k těm9,5 tisícům. Tak mě napadá jestli něco není s kontrastkou nebo s pružinkama ve spojce. Na druhou stranu mě to příde nereálné neboť ta změna by nebyla tak rychlá (není slyšet nějaký rachot - v případě prasklé pružinky apod.) Bratránek mě říkal, že by to mohl dělat karbec - těsnění, že by mohl přisávat víc vzduchu a proto motor při zátěži nejde do tahu. Po strastiplném rozebrání snad půlky X9 (abych se vůbec dostal ke karbeci) jsem částečně demontoval karbec. Respektive jsem vyndal gumovou přírubu karburátoru, neboť jsem měl na tento díl podezření. Vypadal vpohodě tak jsem to dal dohromady a výsledek stejnej. Napadlo mě jestli to skutečně nemůže být kontrastkou nebo řemenem. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Do servisu se mě moc neche neboť jim moc nevěřím, mám to k nim docela daleko a úplný technický střevo taky nejsem. Díky za odpověď.

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

19 srp 2009, 14:44

Nemas ucpanej karburator? A jak mas starou svicku?

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

19 srp 2009, 15:23

Důvodů může být samozřejmě víc. Začni tím nejjednodušším.
Přicpaný vzduchový filtr? (zkus to bez něj)
Svíčka? (kontrola-výměna)
Přívod paliva? (stačí někde skříplá hadička,bordel v nádrži)
Pokud motor na stojanu točí 9,5 a za jízdy ne, hledej závadu na motoru
Pokud motor točí 9,5 i za jízdy ale maximálka je malá, hledej závadu ve variátoru

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

19 srp 2009, 17:56

Děkuji za rady. Vyndal jsem svíčku a nahradil jí novou (uvidím co to bude dělat zítra při jízdě). Na tu svíčku jsem já osobně najezdil cca7 tisíc km ale nevím kolik najezdila předtím. Jinak jiskřiště vypadalo OK Bylo čisté skoro jako u nové svíčky. Zkusil jsem vyndat vzduchovej filtr, ale bez něj se to dusí již při menších otáčkách, takže tím to asi taky nebude. Palivovej filtr je OK. Mám strach že bude muset karbec ven a vyčistit. Nicméně budu rád i za vaše další rady

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

19 srp 2009, 22:31

Ahoj jakou mas gramaz valecku na sve x9 200 diky
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 led 2014, 21:05, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

20 srp 2009, 23:48

Jarousi, váhu válečků již přesně nevím, ale zcela určitě jsem tam dával originály zakoupené přes Cagivu Praha (takže žádná druhovýroba zn. RMS) a kupodivu byli levnější než nabízely snad všechny e-shopy na netu. Vyšli na 210,- Kč. S mým problémem však váha válečků nesouvisí. S tím jsem si jist. Pravdou je, že když jse tam dal ty nové orid. válečky tak byla X9 při rozjezdu línější (otáčky šli však vpoho k 8000 - nyní při rozjezdu pouze 6000) než s těma starejma ty ale byly KO (byly ve varci asi daný špatným směrem a ty hliníkoví pouzdra válečků se zdeformovali a částečně poškodili i vlastní boky dráhy válečků ve varci).
Kamarádi tak jsem vyměnil svíčku a bohužel tou to zase nebylo, takže budu muset asi vyndat ven karbec a pořádně ho vyčistit. Je to tedy hrozná představa protože to u X9 bude znamenat rozebrat půlku scoota takže rozborka minimálně jednu hodinu práce protože budu muset vyndat i podsedlový box. No a ten karbec to bude asi kapitola sama pro sebe neoť je to samá hadička. No nic jiného asi nezbývá. Bohužel

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

21 srp 2009, 00:13

Ono by to ale tou přírubou mohlo bejt. Při jízdě se ti karbec na tý přírubě otřásá a jestli je tam někde prasklina, tak to přisává víc vzduchu a rozhodí ti to směs. Tady je odkaz na vlákno o kolenu.

viewtopic.php?f=9&t=2173

Jinak přicpanej přívod paliva, vyčistit, nebo vyměnit palivovej filtr a vyčistit karbec. V horším případě by to mohl bejt podpáleje ventil. Teda jestli to nezačalo hned po výměně válečků.

Víc mě nenapadá.

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

21 srp 2009, 05:35

Já jsem měl problém s kolenem, špatně to startovalo, někdy zdechal volnoběh, nádherně to střílelo do fuckua hlavně místo 120 to jelo max 105.
Po výměně se to chová normálně.
Viceňa

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

21 srp 2009, 06:55

Po pravdě řečeno, někdy předtím než to ztratilo výkon se mě stalo že když to bylo studený a jel jsem po hodně hrubejch kostkách a po cca 100 metrech zastavil tak to ve volnoběhu chcíplo. Jak jsem začátkem psal, že jeden den to jelo a druhý den už byl výkon v háji, tak popravdě mohu doplnit že ta jízda (cca 20 km) ten den vedla po hoooodně špatný silnici (musel jsem jet po objížďce) a pak když jsem na křižovatce zastavil tak motor škytnul a vypadalo to že zdechne to se mě stalo asi celkem třikrát během této jízdy. Výkon to však mělo. Druhý den už ale ne. Teď mě tak napadá (nevím jestli je to možné - scoota mám pouze rok, jinak motorky od 14 let) jestli nemůže být přicpaná nějaká tryska. Tu gumovou přírubu jsem měl venku, ale prasklinu jsem nenašel teda po pravdě na technologický spoj jsem se možná až tak nezaměřil. Válečkama to stopro není. Ten ventil mě taky napadl a trošku jsem se z toho orosil. Zkusím si na to o výkendu udělat čas a karbec celej vyndám a pokusím se ho vyčistit (u scoota jsem to ještě nedělal tak doufám že něco nepo...u). Nicméně díky za náměty. a budu rád když mě něco dále poradíte, rád se přiučím.

10:00 edit:
Pátral jsem po ceně oné gumové příruby karburátoru a docela jsem se podivil rozdílnosti cen. Na netu se nechá sehnat něco přes 700,- Kč a držte se originál díl u Motoprestige - výhradního dovozce Piggia do ČR je 370,- docela nářez ne? Už se mě to potvrdilo po několikáté že mnohé origoš díly jsou levnější než druhovýroba. Kamarádi pozor na to ať zbytečně nevyhazujete prachy podle mě stoprocentní marže je už skoro zlodějina :evil:
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 led 2014, 21:06, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

24 srp 2009, 23:37

Hoď sem odkaz na to koleno od dovozce, mají nějaké takové nepřehledné stránky.
Vypadá to že nemají e-shop.
Viceňa

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

25 srp 2009, 20:06

E-shop určitě nemají, ale nechá se s nima mluvit. Záleží odkud jsi. Já od Čáslavi a prodavač v Motoprestigi je z Pardubic. Už jednou mě do Pardubic přivezl origoš válečky no a za cenu 210,- nebylo co řešit. Jinak obchod mají na Bělohorský, v Praze 6. Já jsem s nimi zatím nadmíru spokojen.

edit:
Přátelé a kamarádi. Problém je s tím výkonem nalezen. Bratránek mě dal typ na podtlakovou membránu karburátoru. Podobný problém řešil na kámošovi motoce, kde to dělala zoxidovaná dosedací plocha víka podltakové membrány. Tam to stačilo jen očistit a bylo to 100%. Rozebral jsem tedy karbec a ejhle podtlaková membrána měla cca 10 mm velkou trhlinu. Jen pro zkoušku jsem tuto trhlinu zalepil lepidlem na opravu duší (alespoň na zkoušku jestli je to tou membránou) a bratránek měl pravdu. Velké díky za jeho lokalizaci mého problému. Zkusil jsem scoota na silnici a už je vše zpátky supr výkon otáčky vpohodě. Teď už mě čeká, bohužel, "pouze výměna membrány. Blbý je že membrána se nedá koupit samotná, ale jako celá sestava včetně šoupátka a jehly, no a je to docela finanční rána. Na Scootlandu jí mají za 1470,- Kč a zítra zkusím dát dotaz na Motoprestig a uvidím. Nicméně mě výměna nemine. Zítra vám všem písnu za kolik je v Motoprestigi
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 led 2014, 21:08, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

25 srp 2009, 20:39

ja som mal ten problem na majsesty>>stara znama zavada ta membrana je u niektorych skutrov o nicom>>> napr leonardo ju ma kvalitnu respkarbece mikuni , tie fuji nic moc gumene jak cinske>>>> a drahe su jak das tie membrany
na majesty stoji u v scootlande 2300kc>>> ale dasa splasit aj za 50-60 euro na ebay aj nova

Re: Piaggio X9 200 Evo - nejde do otáček

27 srp 2009, 06:37

Tak mě ta sranda (membrána)v Motoprestigi stála 1580,- Kč a už jsem ji tam šoupnul. Je to trošičku víc než ve Scootlandu, ale mám jistotu, že je to origoš díl a jestli vydrží aspoň tolik co ten původní (cca 6 let) tak to snad půjde. Oprava mě včera trvala cca do 5 minut práce no a potom vzhůru s manželkou na X9 na silnici a je to paráda. Výkon scootu je zas zpět. 8)
Odeslat odpověď