Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

10 dub 2013, 20:40

Ahoj všichni, prosím o radu jestli nemáte zkušenost. Dnes jsem dal nový originální variátor, řemenice i spojku. Myslel jsem že bude lepší jízda než s původními díly kde tedy vše fungovalo ok jak to tak vypadá než teď.
Po výměně vše funguje bez problémů, rozjezdy ok ale jakmile se rozjedu na více než 80km/h přestane táhnout, jako by se ztratil variátor ze skůtru :) po ubrání plynu při snížení otáček se zase rozjede. Motor běží normálně. Ale ještě mám pocit že otáčky jsou stále vysoké kolem těch 8000ot/m nevím teď zda je to normální nebo ne. Děkuji za každou radu.
Petr

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

17 dub 2013, 21:40

tocim 8500 stale az do 100km/h...potom zacne motor zrychlovat...zkousel jsem ruznou vahu valecku...lehke 6,2g motor tocil az do 100km/h 9500 pak zacal zase zrychlovat...kdyz jsem osadil tezke 8,6g...bylo to lenive a motor tocil do 100km/h nejakych 7000...postupne jsem odvrtaval a skoncil jsem na vaze 7,55g...puvodni origose by meli mit vahu 7,4...nakonec jsem osadil kluzaky dr. Pulley6,5g...pocitove mi prijdou lepsi nez valecky....myslim si ze tech tvych 8000 je normalni...normalni neni tech 80km/h...me to na rovine udrzi 110km/h...zkontroluj poskladani variatoru...predni a zadni poloremenice...a remen, jestli ti nahodou nekde neco nedrhne

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

17 dub 2013, 21:59

Díky, vrátil jsem původní válečky a pravda už jsem na 100km/h při cca 9000tis. Ještě tedy zkusím zvážit a dát tam o něco těžší snad to bude už ok. Už jsem koupil komplet novou spojku s řemenicí, nový řemen i novou polořemenici (mám kdyžtak jednu komplet spojku s řemenicí navíc k dispozici) Jinak je to furt stejné teď už zbývají jen ty válečky a vyřešit klepání řídítek ale jinak jsem spokojený.

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

17 dub 2013, 22:41

jestli budes porizovat valecky, tak nekupuj od RMS...nekupoval jsem osobne na prodejne, prisli me postou, 2 ze 6 meli vyosene teziste...i tak jsem je tam dal...grrr....musel jsem to proste zkusit...po 200 najetych km jsem variator otevrel, a kupodivu na 3 kouskach uz byli patrne plosky...leteli okamzite do kose...chybama se clovek uci)...malossi Hat vypadaji materialove dost dobre...a daji se snadno odlehcovat...

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

17 dub 2013, 22:46

Že bych zkusil ty dr. Pulley 6,5g :) a variátor máš originální?

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

17 dub 2013, 23:06

jj variator mam origos...prijde mi ze ty tuningove jsou jen takova vejicka)...vzdy je to podle me neco na ukor neceho...spotreba,zivotnost...ty kluzaky mi prijdou osobne pocitove nejlepsi jdou pekne odspodu...dosahnu maximalku a muzu na plynu i trochu ubrat abych udrzel rychlost...poridil jsem je i s voditkama...stejny material...vypada docela obstojne...uvidim po par tisicich jak budou vypadat, az zas otevru varec...

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 21:25

Tak už opravdu nevím co stím, dnes jsem měl motor rozebraný 9x krát, povedlo se mě snížit ty otáčky protože včera jsem je měl už snad na 10.000, motor se klidnil, rozjezdy i akcelerakce ok.
Bylo to řemenem který byl originál nový a asi o 4mm delší, tak snad doufám že to bylo tím. ????

Jenže mám furt stále problém jestli mě někdo poradí.
Popíšu to asi takto - rozjezd super, akcelerakce myslím že ok, po rovině bez problémů, až do 90km rychlosti jakmile začne třeba kopec a přidám při plyn při cca 8500ot/m tak skůtr přestane reagovat, mám pocit že nereaguje plyn (zkouším i na plný) otáčky i rychlost padájí. V tom když rychlost spadne asi na 60km/h přídám a začne zase normálně jet i reagovat plyn. Zkoušel jsem dnes vše, starý/nový variátor, novou/starou spojku i řemenice a problém stále trvá.

Je tu nějaký dobrák a poradil v čem by to mohlo být? Díky, díky

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 21:31

co tohle nemohl by to být problém v kontrastní pružině? http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ztrata-otacek-v-kopci/

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 21:39

To jsem si taky myslel, zkoušel jsem starou, jinou a novou a furt stejné, ale asi to tím není, jelikož ono to přestane uplně reagovat na plyn než klesne rychlost tak na 60km pak pustím ply začne zase zabírat. Zkoušel jsem to i stále s plným plynem a držel jsem ho než jsem zastavil úplně a skutr chcípnul. Nastartoval jsem a jel zase normálně.

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 21:45

2006 je karburátor nebo stříkačka?

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 21:57

Asi tedy karburátor podle typu motoru, sem myslel že stříkačka :(
http://www.easyparts.nl/showdrawing/896 ... ettor.html

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 22:05

tak bych zkontroloval membránu v karburátoru může v ní být malá trhlinka

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 22:10

Děkuji zkusím rozeberu, a doufám že to složím :)
Ještě mohla by to být svíčka? Jen mám pocit, že když tam byla původní nejsem si vědom že by to udělalo, a včera jsem to přivezl ze servisu kvůli klíčům, jukli na něj jako běžný servis, olej a tak a prý dali novou a starou mě dali do ruky, mám i pocit že to hůř startuje...
Naposledy upravil kondour dne 20 dub 2013, 22:15, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

20 dub 2013, 22:14

ze shora karburátoru dva šroubky na víčku pod ním je pružina a pak membrána s jehlou
opatrně nepoškodit a hlavně dobře namontovat zpět aby to někde nepodsávalo

Re: Piaggio X9 125 - při 8000ot. přestane táhnout

21 dub 2013, 13:28

A jakou svici jsi mel puvodni?....mel jsem podobny problem poridil jsem novou svicku predepsanou vyrobcem: NGK CR8EB...stara byla :NGK CR9EB tedy teplejsi o neco....a s novou predepsanou mi to spatne drzelo volnobeh...a v otackach to obcas vynechalo...takze si myslim, ze se predepsana nestiha dokonale cistit...mozna mam bohatsi smes...karbec jsem jeste nerozebiral...jinak k remenu...mel by jsi mit rozmer: 22,5 x 814mm...ten o neco delsi je pro 200cc a je taky uzsi...jsou tam 2 rozmery: 22 x 826mm, 22 x 940mm...vyssi tocky zpusobuje podle me spis uzsi remen nez delsi...delsi remen ti udela to, ze na variatoru vyleze o neco vis nez origos...teoreticky lepsi Vmax
Odeslat odpověď