Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
19 čer 2017, 06:36
Zdravím ve spolek, potřeboval bych radu. Dneska ráno jsem přišel ke skůtru, nastartoval jsem ho a nechal jsem ho asi dvě minuty běžet. Nešlo mi přidat plyn ani o trochu jinak by chcípnul, ale i tak jsem ho nechal běžet na volnobeh. Šel tak nějak líně. Pak jsem na to sednul že se rozjedu a konec. Když jsem trochu přidal plyn tak se jako dusil a asi na třetí přidání plynu chcípnul a už jsem ho nenastartoval. Přijde mi to podobné jako když nechám zapnutý sytič treba u pily a ubleje se. V patek jsem s tim normalne prijel z prace bez problému. Natankovat jsem na takový nic moc benzínce ale že by tohle udelal spatnej benzin se mi nezda.
12 črc 2017, 21:51
Ano je to bohužel benzínem,dnešní EU BIO sračky v benzínu vytvoří na jehlovém ventilu v karbeci jakýsi,jakoby čirý pogumovaný či lepivý mikrofilm,který jde cítit jen na omak,ne vidět okem.Jehla ve ventilu se pak občas přilepí při určité shodě okolností v sedle a benzín nejde do karburátoru i když pumpa dává,prostě ho to nepustí přes jehlový ventilek do plovákovky.
Vykuchej karburátor a pořádně ho vyčisti,vyvař v horké vodě,profoukej opatrně a důkladně kompresorem.Dávej velkého majzla,není to nějaký trapný karburátorek z babetty,ale opravdu enormně citlivá,choulostivá a poměrně pro někoho i složitá věc,plná všelijakých pružinek,membránek,jehliček,kuliček a přesně kalibrovaných otvorů,je to velice drahá záležitost a konkrétně na toto už prakticky žádný konkrétní díl nový nekoupíš,jedině celek,buďto enormně drahý a poměrně obtížně sehnatelný originál nebo kopii z číny v bůkvíjaké kvalitě a funkčnosti.Pamatuj originálu se co do funkce a spolehlivosti nic nevyrovná,takže opatrně,vše si fotit a originál manuál na X8 samozřejmostí!
Budeš tam mít buďto Walbro nebo Keihin CVEK 30,oba mají poměrně odlišnou konstrukci i parametry
No a pokud chceš nějaké základní rady,tak:
Přes karbec vede kvůli předehřevu voda,zajisti si před sundáním obě "vodní" hadičky samosvornými kleštěmi,ať nemusíš vypouštět chladící okruh nebo ať ti to nevychčije zbytečně na zem.Vytáhni předem sytič a vypoj ho z konektoru a odlož mimo,ať ho nepoškodíš,jak budeš karbec páčit z gumových přírub.Nikdy se nesnaž rozebírat škrtící klapku v karburátoru,je to enormně přesný a kalibrovaný díl a jakýkoliv zásah do ní se zle projeví!!Dávej velkýho bacha na membránové šoupátko,jakékoliv poškození membrány je strašně špatně a nové stojí ranec.Když budeš šoupátko vracet do karbecu a usadíš membránu do rantlu,nedotahuj ještě kryt na fest,ale zvedni šoupátko prstem na plné otevření a dotáhni deklík až nyní.Nenechávej membránu ležet zbytečně dlouho mimo svoje místo v karbeci,jemná guma již za ta léta narušená benzínem se ráda různě dokroutí a změní svůj tvar-špatně se to potom usazuje zpátky.
Udělej si tuto činnost sám a nesvěřuj to servisu,nikdy nevíš,co tam udělají či neudělají a co tam příp. zkurví.Důvod je taky ten,abyses to naučil,protože počítej s tím,že to budeš dělat častěji,jestliže nebudeš stále a pouze tankovat VERVU 100.....jeden z mála benzínů stále bez EU BIO sraček
Ten ventilek se dokáže kousnout takovým způsobem,že ho neprofoukne ani tlak 8,5 BAR a i když se to povede,tak druhý,třetí den,je problém zase.prostě to nejde ochcat,karbec musí ven
Odměnou pro tebe bude,že když se ti to všechno podaří tak,jak má,tak budeš velmi mile překvapen,jak skutr najednou krásně pravidelně šlape a jak jde hezky seřídit volnoběh
Mívej se a poreferuj,je to i pro ostatní
13 črc 2017, 06:01
Kolohnát, snažíš se dobře. Ale zaregistroval se, vznesl dotaz a od té doby tady nebyl. Rada je určitě užitečná pro ostatní.
13 črc 2017, 06:16
Ano,proto jsem to tak nějak i napsal
Tady jeden z extremnějších příkladů=pokročilejší stádia.Jen mi přijde jako nehoráznost,že za to vezmou i X tis,je to tak hodina práce i se svíčkou a vysušením od vody po vyvářce.Problémy mají povětšinou pouze karburátory,ve stříkačce benzín nestojí v takovém množství,nedegraduje se vzduchem a jde hned ven,taky poměrně větší pracovní tlak si s tím líp poradí
http://brno.idnes.cz/spatny-benzin-nici ... 6_brno_taj
17 črc 2017, 08:31
Kolohnát: Nemám X8 ale Carnaby a momentálně řeším stejný problém ( jeden den lítá benál z přepadu a druhej den se do karbce nedostane ani kapka). Proto děkuji za radu