od Kolohnát » 12 črc 2017, 21:51
Ano je to bohužel benzínem,dnešní EU BIO sračky v benzínu vytvoří na jehlovém ventilu v karbeci jakýsi,jakoby čirý pogumovaný či lepivý mikrofilm,který jde cítit jen na omak,ne vidět okem.Jehla ve ventilu se pak občas přilepí při určité shodě okolností v sedle a benzín nejde do karburátoru i když pumpa dává,prostě ho to nepustí přes jehlový ventilek do plovákovky.
Vykuchej karburátor a pořádně ho vyčisti,vyvař v horké vodě,profoukej opatrně a důkladně kompresorem.Dávej velkého majzla,není to nějaký trapný karburátorek z babetty,ale opravdu enormně citlivá,choulostivá a poměrně pro někoho i složitá věc,plná všelijakých pružinek,membránek,jehliček,kuliček a přesně kalibrovaných otvorů,je to velice drahá záležitost a konkrétně na toto už prakticky žádný konkrétní díl nový nekoupíš,jedině celek,buďto enormně drahý a poměrně obtížně sehnatelný originál nebo kopii z číny v bůkvíjaké kvalitě a funkčnosti.Pamatuj originálu se co do funkce a spolehlivosti nic nevyrovná,takže opatrně,vše si fotit a originál manuál na X8 samozřejmostí!
Budeš tam mít buďto Walbro nebo Keihin CVEK 30,oba mají poměrně odlišnou konstrukci i parametry
No a pokud chceš nějaké základní rady,tak:
Přes karbec vede kvůli předehřevu voda,zajisti si před sundáním obě "vodní" hadičky samosvornými kleštěmi,ať nemusíš vypouštět chladící okruh nebo ať ti to nevychčije zbytečně na zem.Vytáhni předem sytič a vypoj ho z konektoru a odlož mimo,ať ho nepoškodíš,jak budeš karbec páčit z gumových přírub.Nikdy se nesnaž rozebírat škrtící klapku v karburátoru,je to enormně přesný a kalibrovaný díl a jakýkoliv zásah do ní se zle projeví!!Dávej velkýho bacha na membránové šoupátko,jakékoliv poškození membrány je strašně špatně a nové stojí ranec.Když budeš šoupátko vracet do karbecu a usadíš membránu do rantlu,nedotahuj ještě kryt na fest,ale zvedni šoupátko prstem na plné otevření a dotáhni deklík až nyní.Nenechávej membránu ležet zbytečně dlouho mimo svoje místo v karbeci,jemná guma již za ta léta narušená benzínem se ráda různě dokroutí a změní svůj tvar-špatně se to potom usazuje zpátky.
Udělej si tuto činnost sám a nesvěřuj to servisu,nikdy nevíš,co tam udělají či neudělají a co tam příp. zkurví.Důvod je taky ten,abyses to naučil,protože počítej s tím,že to budeš dělat častěji,jestliže nebudeš stále a pouze tankovat VERVU 100.....jeden z mála benzínů stále bez EU BIO sraček
Ten ventilek se dokáže kousnout takovým způsobem,že ho neprofoukne ani tlak 8,5 BAR a i když se to povede,tak druhý,třetí den,je problém zase.prostě to nejde ochcat,karbec musí ven
Odměnou pro tebe bude,že když se ti to všechno podaří tak,jak má,tak budeš velmi mile překvapen,jak skutr najednou krásně pravidelně šlape a jak jde hezky seřídit volnoběh
Mívej se a poreferuj,je to i pro ostatní