Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

13 bře 2012, 18:21

ahoj. Když nastartuju Vespu a přidam plyn tak hned chcípne. Musím se pomalu zahřát nebo jí pomoc z kopce. Myslím že problém bude v sytiči. Máte tušení kde je a co bych na něm mohl překontrolovat?
díky

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

13 bře 2012, 18:41

Tady máš všechno popsaný, Scootland napsal krásnej článek o sytičích. Myslím že to budeme hromadně kopírovat protože problém se sytičem/startováním je tu dost častej.
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

23 dub 2013, 23:11

Mám ten samý problém (125 Piaggio 4T r.v. 2002, karburátor Walbro). Výměna automatického sytiče nepomohla. Má být pod aut. sytičem v karburátoru podložka?

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

23 dub 2013, 23:32

Ahoj,dnes jsem rozebíral aut.sytič na Piaggio 125 4t r.v.2000,mám tam karburátor Mikuni,podložka tam není jenom o-kroužek na přírubě sytiče.Jaký sytič jsi tam dal?

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

24 dub 2013, 00:37

Dal jsem tam
http://www.scootland.cz/zbozi/walbro-au ... 13-walbro/

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

24 dub 2013, 09:39

Zkus sytič vyndat z karburátoru,kabely nech připojený,nastartuj a podívej se jestli se ten váleček s jehlou vysunul.Případně to změř,protože ten rozdíl bude pár milimetrů a možná to ani nepoznáš.Když se nevysune,tak tam asi nebude proud.
Já na ten karbec Mikuni nemůžu nikde sehnat sytič z druhovýroby.Nemá někdo nějakej tip? Průměr příruby 18 mm,průměr válečku 8mm.

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

23 kvě 2013, 10:49

I já mám Piaggio X9 125 r.v. 2001, a řešil jsem stejný problém....pod automatickým sytičem byla vložena gumová podložka ("okroužek") a sytič prostě nefungoval...vyndal jsem, protože těsnění je i na aut. sytiči a už funguje jak má... I podle schémat co jsem poshánel na netu jsem nikde tento "extra" vložený okroužek nenašel...
Bohužel jsem tuto úpravu udělal až po zakoupení nového aut. sytiče...jinými slovy jsem vyhodil 1500,- zbytečně...
Kdyby měl někdo zájem, nový sytič prodám.
sebior píše:Mám ten samý problém (125 Piaggio 4T r.v. 2002, karburátor Walbro). Výměna automatického sytiče nepomohla. Má být pod aut. sytičem v karburátoru podložka?

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

24 srp 2013, 14:07

Mám podobný problém rozbil se mi automatický sytič na karburátoru Mikuni pruměr příruby 18mm (18.7) průměr válečku 8mm nemůžu sehnat náhradu máte nějaký typ eventůelně předělat na ruční.

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

01 říj 2013, 23:49

Zdar dneska mi přišel z ebay. Na majesty 125 pasuje jak origoš :D , 8mm váleček a 18mm plastová příruba. Cena 608kč i poštovným :lol: vlevo puvodni v pravo novej. http://www.ebay.com/itm/261238051904
sytic.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

02 říj 2013, 10:49

Ahoj, ty vložené podložky pod tělo sytiče se dávají jako nejjednoduší oprava. Důvodem je špatná funkce termo článku v sytiči, kdy se jehla nezvedne dostatečně aby otevřela trysku pro obohacení směsi. Tak se podloží a vše funguje bez problémů. Důležitá je výška podložky, když je moc vysoká je volnoběh studeného motoru příliš vysoký. Po zahřátí je vše v pořádku, sytič se zavře.

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

03 čer 2017, 16:31

tak jsem objednal walbro sytic a jdu taky na to...650,- to nestoji svet :)

Re: Piaggio Vespa ET4 - oprava sytiče

20 črc 2017, 01:35

Dneska jsem zrovna jeden případ se sytičem řešil a to docela kuriózní,napíšu to sem,protože je to i varování pro ostatní

Dostala se mi do rukou X8 od jednoho....ehm....kolegy,který dlabal do toho,čemu nerozumněl,až málem dodlabal úplně a to tak,že málem skončil v plotě u souseda :roll:

Jednalo se o to,že chtěl proměřit sytič dle dostupných rad a návodů,tak ho vypojil,a aby se mu lépe chytily kontakty od zdroje,tak si i vypinoval konektor a když dával piny zpět,dal je opačně,jsou tam jenom dva drátky,jednoduchý obvod,tak proč ne,že :P

Potom po nastartování to chytilo obvod buďto od brzdového spínače nebo stop tlačítka,protože údajně ucítil i jakýsi smrad z těch míst,přes plynové lanko to chytilo asi kostru.Lanko se nažhavilo jak topný drát a natavilo to v bowdenu teflon,pak to údajně nějaký čas stálo,hezky schládlo a jak posléze nastartoval a vyrazil,tak sousedi utíkali z cesty a kdyby na poslední chvíli nevypnul stop čudlík,tak by byl ostudy ranec :D :D
Takový až špek,dalo by se říct,možná úsměvné,ale stát se to někde v ostrém provozu,byla by to docela prdel,přiznejme si,kolik z nás už zapomnělo,že tam vůbec nějaký červený čudlík je,že :D

Zároveň jsem došel taky ke zjištění,jelikož sebou dotáhl čínský sytič,který tam chtěl rovnou dát,že tento je úplně nahovno.
Skútr s ním sice chytil se zvýšenýma otáčkama,ale otáčky spadly rychle dolů a mělo to tendenci zdechnout,motor se drahnou dobu jen taktak převaloval.Po zahřátí bylo vše absolutně v pořádku i otáčky se hezky zvýšily na normální volnoběh,za tepla to chytalo na brnknutí.
Když jsem sytič srovnával s mým origošem,tak na první pohled nebylo skoro nic poznat,hodnoty seděly přesně dle příručky,vzhledově úplně stejný sytič,ale při připojení se čína vysunula během jedné minuty ostře na max,originálu to trvalo pozvolně cca 4-5 minut a v tom je zakopané jádro pudla.Na nějakou čínskou padesátku,která je horká už jen po zasunutí klíčku to možná stačí,ale ne pro vodního čtyřtakta s všším objemem

Po rozebrání se ukázalo,že v číně je vše úplně jinak než v originálu,samozřejmě totálně ošizené kde se dá,takže ani skombinování dílů obou sytičů by nebylo možné.Nakonec jsem mu opravil ten stávající origoš,ale to by bylo na delší povídání,protože poškození tam bylo ryze mechanického rázu.Prostě na charekteristice toho sytiče taky stojí svět a v tom je právě ten rozdíl několika tisíc kč.Kdyby se někdo divil,proč mu to nefunguje ani po výměně sytiče,resp.jeho náhražky,jak by mělo

Takže tak
Odeslat odpověď