Dneska jsem zrovna jeden případ se sytičem řešil a to docela kuriózní,napíšu to sem,protože je to i varování pro ostatní
Dostala se mi do rukou X8 od jednoho....ehm....kolegy,který dlabal do toho,čemu nerozumněl,až málem dodlabal úplně a to tak,že málem skončil v plotě u souseda
Jednalo se o to,že chtěl proměřit sytič dle dostupných rad a návodů,tak ho vypojil,a aby se mu lépe chytily kontakty od zdroje,tak si i vypinoval konektor a když dával piny zpět,dal je opačně,jsou tam jenom dva drátky,jednoduchý obvod,tak proč ne,že
Potom po nastartování to chytilo obvod buďto od brzdového spínače nebo stop tlačítka,protože údajně ucítil i jakýsi smrad z těch míst,přes plynové lanko to chytilo asi kostru.Lanko se nažhavilo jak topný drát a natavilo to v bowdenu teflon,pak to údajně nějaký čas stálo,hezky schládlo a jak posléze nastartoval a vyrazil,tak sousedi utíkali z cesty a kdyby na poslední chvíli nevypnul stop čudlík,tak by byl ostudy ranec
Takový až špek,dalo by se říct,možná úsměvné,ale stát se to někde v ostrém provozu,byla by to docela prdel,přiznejme si,kolik z nás už zapomnělo,že tam vůbec nějaký červený čudlík je,že
Zároveň jsem došel taky ke zjištění,jelikož sebou dotáhl čínský sytič,který tam chtěl rovnou dát,že tento je úplně nahovno.
Skútr s ním sice chytil se zvýšenýma otáčkama,ale otáčky spadly rychle dolů a mělo to tendenci zdechnout,motor se drahnou dobu jen taktak převaloval.Po zahřátí bylo vše absolutně v pořádku i otáčky se hezky zvýšily na normální volnoběh,za tepla to chytalo na brnknutí.
Když jsem sytič srovnával s mým origošem,tak na první pohled nebylo skoro nic poznat,hodnoty seděly přesně dle příručky,vzhledově úplně stejný sytič,ale při připojení se čína vysunula během jedné minuty ostře na max,originálu to trvalo pozvolně cca 4-5 minut a v tom je zakopané jádro pudla.Na nějakou čínskou padesátku,která je horká už jen po zasunutí klíčku to možná stačí,ale ne pro vodního čtyřtakta s všším objemem
Po rozebrání se ukázalo,že v číně je vše úplně jinak než v originálu,samozřejmě totálně ošizené kde se dá,takže ani skombinování dílů obou sytičů by nebylo možné.Nakonec jsem mu opravil ten stávající origoš,ale to by bylo na delší povídání,protože poškození tam bylo ryze mechanického rázu.Prostě na charekteristice toho sytiče taky stojí svět a v tom je právě ten rozdíl několika tisíc kč.Kdyby se někdo divil,proč mu to nefunguje ani po výměně sytiče,resp.jeho náhražky,jak by mělo
Takže tak