Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
02 úno 2014, 17:09
Zdravím. Potrebuji malou radu. Pres zimu jsem dal skutrik ( r.99 ) na servis kde mi udelali vybrus a vymenili nejake drobnosti v hnacim ustroji. Vse je v poradku az na malou vec. Za studena skutrik hur startuje a kdyz uz naskoci tak se nesmim cca 4 min. dotknout plynu jinak se hned zacn duit a chcipne. Sytic funguje jelikoz je znat zmena otacek a po zmereni ma i odber. Kdyz uz je skutr zahraty takje vse v poradku. Chyta na brnknuti a jde krasne za plynem proste OK. Muze nekdo poradit jak seridit funkcnost za studena???
Diky Bart.
02 úno 2014, 17:28
Ahoj, za studena se nic neladí. Podívej se na vyladění bohatosti směsi a čistotu karburátoru a správné nastavení plováku a jeho funkci zavření přívodu paliva do komory - zavírat musí v momentě, kdy je vodorovně s hranou karburátoru. Dále se podívej na čistotu trysek a zkontroluj, na kterém stupni máš jehlu šoupátka - kdyžtak uprav na prostřední polohu.
K samotnému ladění : skútr ohřej tak 10 minutami jízdy a pak vylaďuj volnoběh a bohatost. Bohatost směsi uděláš šroubkem bohatosti, který utáhneš nejprve nadoraz a pak povolíš v rozmezí 1,5 - 2,5 a k tomu poté buďto snížíš nebo zvýšíš volnoběžné otáčky. Celkově to musíš vyladit na kulatý chod a citlivou a okamžitou reakci na plyn. Pak zkontrolovat barvu svíčky, podívej se, jakou ji máš teďka, před laděním ji vyndej, vyčisti a nasaď. Až dokončíš ladění, tak se trošku déle svez, barva svíčky se totiž neukáže jen tak hned a potom ji zkontroluj- cihlově hnědá barva je OK.
03 úno 2014, 07:11
Nejhorsi je ze za tepla vse maka jak nove. start plyn reakce okamzita proste ani skytnuti takze si myslim ze v servisu to ladili presne tak jak popisuješ. i svicka je do rezava a to pridavam olej jelikož zajizdim vybrus. karbec jsem rozdelal a je taky krasne nalesteny. nejhorsi je ze cesta do práce mi trva cca 10 min z toho 5 min musim cekat nez se skutr zahreje jinak to hned chcipe.
03 úno 2014, 10:38
Zkusil bych namontovat manuální sytič a regulovat si ho sám. Automaty stojí za prd. Každopádně pokud jezdíš kolem nuly,tak i se sytičem to chce malinko zahřát. 5 minut mi ale přijde docela hodně,tak nemusí současný sytič fungovat správně.
03 úno 2014, 13:12
Připada mi ze sitic asi funguje jelikož po startu za studena pochvilce skutr otáčky zvysi. dokonce ma kapsle i dber proudu. Vymenit ho za manualni uz by pro me asi byl trochu orisek ikdyz snad bych to zvladl jen nevim kde ho na zkousku sehnat ani nevim jaky tam mam karbec nenasel jsem zadne číslo.
03 úno 2014, 13:29
Karburátory se dávaly dva, a to buď Weber 12OM nebo DellOrto PHVA12. Takže se podívej, lepší bude vyndat ho a hledat vyražené nebo vyfrézované nápisy nebo čísla, aspoň kousek, co by ho určilo. Lepší by bylo, kdybys měl DellOrto, protože pro ten jsem našel i dostupné přestavby na manuální sytič, na Weber zatím nic.
03 úno 2014, 14:16
...a uplně nejlepší by bylo rovnou stroj osadit 17,5 mm dellortem s man. sytičm pokud je tam ta 12 mm restrikce z výroby
03 úno 2014, 14:54
Zkusim se podivat jestli na tom něco najdu. Osobne bych byl radsi kdyby byl sytic automaticky ve scootlandu jsem nasel cely za 450 prave na dellorto. tak snad to bude on. Ještě se zeptak když sytic vyhodim a zkusim to za studena projet bez zahrivani jestli to pojede nezmrsim tim něco??? Nebo spise jestli to vůbec pujde.???
Restrikci tam nemam jezdi (l) před vybrusem skoro 90 za hodinu ted jsem jel max 50-55 jelikož zajizdim pist s valcem.
03 úno 2014, 22:12
Zajímalo by mě proč preferuješ něco co je poruchové a vůbec nemáš ponětí kdy to je zaplé a kdy ne ?? Kvůli pohodlí že nemusíš přecvaknout při startu páčku ?
Restrikcí jsem samozřejmě myslel ten dětskej 12 mm karburátor kterej je vhodnej max k tomu zaškrcenému skútru kterej jede 45 km/h... Na seriovou 50ku,nedejbože s laďákem,bych nic menšího než 17,5 mm karburátor nedával....
PS : Nedělal jsi výbrus protože jsi třeba přidřel ? Na laďák je potřeba dobře naladit a velikost karburátoru má zásadní vliv na chlazení válce....12 mm karburátor s laďákem dohromady moc nejde,pokud budeš chtít využívat plnej potenciál všech komponent.
04 úno 2014, 07:23
No me jde o to ze ted jsem do nej dal 6 tis za vetsi opravy. Karbec by stal taky něco kolem 2 tis. zas tak bohaty nejsem.
vybrus jsem delal z duvodu ze tam mam celou novou sadu. Pist valec hlava. A z vyroby to bylo odlyto na pouhých 0,02 mm tak jsem si to nechaval prebrousit na 0,06 abych to nahodou nepridrel. Asi by mi nevadilo cvakat packou ale nejak nevim jak a kam bych ji umistil nemam na riditkach uz ani milimetr.
12 úno 2014, 14:52
vypadá to ,že máš špatně seřízenou jehlu na sytiči.
14 bře 2014, 15:28
Tak tam mam 12,5 weber. Zkousel jsem ho ještě jednou pročistit a je nepatrne lepsi. Uz cca po 1 km jede bez vypadku. Bohuzel na ukor toho ze ted nemá skoro zadnou akceleraci. je to jako rejze za 15 tis. A vic jak 70 z nej nedostanu. Asi to necham zase na servisu. Mate někdo zkusenosti se servisem Piaggio v Hradci kralove?