Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

30 čer 2014, 11:29

Zdravím vespolek,

mám cca týden tento skůtr a když jsem ho kupoval, tak na volnoběh a v nízkém tahu motor čtyřtaktoval. V plném tahu jel super.. Prostě nešlo jet plynule menší rychlostí než 60. Svíčka byla černá - plná sazí. Takže logicky bohatá směs...

snížením bohatosti směsi na karburátoru jsem našel ideální stav, podstatně stouply volnoběžné otáčky, motor šel i při plném plynu z volnoběhu do otáček (nedusil se chudou směsí), v nízkých otáčkách zmizelo čtyřtaktování. Dokonce i svíčka získala cihlovou barvu.. Vše jsem samozřejmě seřizoval při zahřátém motoru. Jediná chyba oproti normálu byla, že šroubek byl povolen na cca 4 otáčky, místo obvyklých 1 a 1/2.

Druhý den to hůře startovalo, po 10 km jsem kontroloval svíčku, která sice byla v normálu, ale byla světlejší - takže jsem trochu přidal bohatost, motor opět začal lehounce při velmi malé zátěží čtyřtaktovat.. Po cca 100km projíždce s dolaďováním do dokonalosti jsem se vrátil s mírně tmavší svíčkou a troškou sazí.. Takže pořád lehce bohatší směs... Šroub bohatosti na cca 3 otáčkách..

Dneska jsem skůtra nenastartoval.. Měl snahu chytnout, ale nepodařilo se mi udržet motor v chodu... Smrděl benzín, takže se podle mne uchlastával..

Trošku podezírám automatický sytič, ale ne že vyloženě nefunguje, ale jakoby se zesekával v různých polohách a tím mi stále ovlivňuje seřízení.. Je to možné, nebo prostě když je vadný tak nefunguje???

Krom toho že je Skipper vzduchem chlazený, tak motor je totožný s motorem co má Gillera Runner 2T. Mimochodem kromě "karoserie" je to technicky s Runnerem shodný stroj. Pouze místo karburátoru dellorto mám Mikuni, kde je štelování na druhé straně a bez sundání krytu airboxu se nedá dostat ke šroubku na volnoběh..

Jak byste tedy na mém místě postupovali v seřizování???

Díky

Macman

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

30 čer 2014, 11:46

Seřizování děláš dobře, za tepla. Doufám, že jsi si vědom, že 2T stroje mají šroubek na vzduch a nikoli na benzín. Čili povolováním v tomto případě ochuzuješ, neboť do volnoběžného okruhu přidáváš více vzduchu za šoupátko. Podívej se na sytič, zda má na svrchní straně šroubek, kterým by šla vysunout kapsle bez proudu. Pokud ano, zašroubuj ho. Budeš muset startovat s plynem nebo s přikrytým airboxem na simulování bohatosti směsi, ale takto ověříš, zda je problémem sytič nebo něco jiného.

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

30 čer 2014, 21:27

Když nemůžeš seřídit otáčky s karburátorem tak se podívej jak na tom jsou ventily.

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

30 čer 2014, 21:29

U 2T ventily asi nenajde :)

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

30 čer 2014, 21:32

To jsem nějak přehledl tak se omlouvám,tak v tomto případě vyměnit gufera na klice přisává to vzduch.

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

01 črc 2014, 11:42

Bohatost směsi jsem samozřejmě šteloval na správnou stranu, u tohodle karburátorů šroubek bohatosti ovládá vzdušník, takže zašroubováno = bohatá směs.. Dneska přijdu ráno ke skůtru a naskočil na škrtnutí.. Vyndal jsem automatický sitič, připojil na baterku a vysouvá se a po vychladnutí vrací zase zpět.. Bohužel šroubek na něm není, takže ho nemůžu pokusně vyřadit z funkce.

Napadla mne ještě možnost, že bych vymontoval sytič a pomocí válečku s gumou, pružiny a nějaké krytky ho vlastně natvrdo "ucpal", že bych měl jistotu že mi v tom nědělá paseku???

Na gufera to přímo nevypadá, gufera na klice jsem měl špatné na několika různých 2T a spíše se to projevovalo nemožností seřídit volnoběh.. Volnoběh je v pořádku, mění se mi lehce bohatost směsi během jízdy. Navíc jsem hned po koupi měnil preventivně řemínek, co pohání čerpadlo oleje a gufero pod variátorem bylo suchý. Stranu u magneta jsem zatím rozebranou neměl..

Pořád mi ale vrtá hlavou, že nejlepší seřízení bohatosti je na šroubek povolený o cca 4 otáčky.. Což by odpovídalo, že je buď větší tryska v karburátoru, nebo by mohla mít vliv i špatně seřízená hladina v plovákové komoře..

Nikde ovšem nemohu najít originální rozměry trysek, nebo jaká má být správná hladina v komoře..

Nemáte někde dílenskou příručku pro Piaggio 2T 150 motor s karburátorem MIKUNI??

macman

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

01 črc 2014, 12:06

Hladina má být taková, aby plovák zavřel přívod v momentě, kdy je vodorovně s hranou karburátoru, resp. se zemí.

Re: Piaggio Skipper 150 2T - nastavení karburátoru

02 črc 2014, 12:35

No to máš pravdu 4 otáčky na vzduch je dost a souhlasím také s tím jak píšeš dát menší trysku.Ale než dáš trysku překontroluj tu hladinu jak píše Vraťas.Tak nejprve hladinu a potom trysku se seřízením vzduchu s kontrolou na svíčce.
Odeslat odpověď