Zdravím vespolek,
mám cca týden tento skůtr a když jsem ho kupoval, tak na volnoběh a v nízkém tahu motor čtyřtaktoval. V plném tahu jel super.. Prostě nešlo jet plynule menší rychlostí než 60. Svíčka byla černá - plná sazí. Takže logicky bohatá směs...
snížením bohatosti směsi na karburátoru jsem našel ideální stav, podstatně stouply volnoběžné otáčky, motor šel i při plném plynu z volnoběhu do otáček (nedusil se chudou směsí), v nízkých otáčkách zmizelo čtyřtaktování. Dokonce i svíčka získala cihlovou barvu.. Vše jsem samozřejmě seřizoval při zahřátém motoru. Jediná chyba oproti normálu byla, že šroubek byl povolen na cca 4 otáčky, místo obvyklých 1 a 1/2.
Druhý den to hůře startovalo, po 10 km jsem kontroloval svíčku, která sice byla v normálu, ale byla světlejší - takže jsem trochu přidal bohatost, motor opět začal lehounce při velmi malé zátěží čtyřtaktovat.. Po cca 100km projíždce s dolaďováním do dokonalosti jsem se vrátil s mírně tmavší svíčkou a troškou sazí.. Takže pořád lehce bohatší směs... Šroub bohatosti na cca 3 otáčkách..
Dneska jsem skůtra nenastartoval.. Měl snahu chytnout, ale nepodařilo se mi udržet motor v chodu... Smrděl benzín, takže se podle mne uchlastával..
Trošku podezírám automatický sytič, ale ne že vyloženě nefunguje, ale jakoby se zesekával v různých polohách a tím mi stále ovlivňuje seřízení.. Je to možné, nebo prostě když je vadný tak nefunguje???
Krom toho že je Skipper vzduchem chlazený, tak motor je totožný s motorem co má Gillera Runner 2T. Mimochodem kromě "karoserie" je to technicky s Runnerem shodný stroj. Pouze místo karburátoru dellorto mám Mikuni, kde je štelování na druhé straně a bez sundání krytu airboxu se nedá dostat ke šroubku na volnoběh..
Jak byste tedy na mém místě postupovali v seřizování???
Díky
Macman