Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
13 pro 2014, 20:05
Zdravím,
než se dostanu k finální otázce, nejdřív bych Vás rád seznámil se situací a jak jsem se do ní dostal.
Koupil jsem nepojízdného skútra, vodou chlazený, ale po prvním průzkumu a sundání válce bylo jasno - buď výbrus nebo výměna. Našel jsem na netu 70ccm kit a koupil ho a nasadil. Skútr asi dva roky nejel, takže jsem sundal a vyčistil karburátor, zkontroloval klapky, které měly malou mezírku, ale po vyčistění už žádná mezera nebyla, takže snad ok. Nalil jsem novou chladící kapalinu, zapojil baterku a startuju. Motor chytne jen když dám plný plyn a trvá to tak 5 vteřin, než chytne. Pak se ale otáčky motoru pohybují mezi 2 - 4 tisíci to právě při skoro maximálním a maximálním plynu. Jakmile uberu, motor okamžitě zhasne. Když vyšroubuju svíčku, tak je mokrá. Když je motor nastartovaný, tak z výfuku jde docela mohutný kouř. Přidal jsem i olej do benzinu, takže to možná způsobuje ten hustý kouř, ale mohlo by to i způsobit to, že motor nejde do vyšších otáček? Karburátor mám Weber s automatickým sytičem - jak se na něm dá seřídit bohatost směsi? Ještě než jsem namontoval výfuk (LeoVince), tak motor šel i do vyšších otáček, cca 6 tisíc a dál jsem to nezkoušel, protože jsem to všechno testoval na místě a nechtěl jsem zbytečně nový válec trápit. Mohl byste mi někdo poradit, na co bych se měl podívat a co by mohl být problém?
13 pro 2014, 21:30
Tohle všechno jsem samozřejmě prošel, ale můj karburátor má z venku jen seřízení volnoběhu, tj. kolečko, které se dá i rukou nastavit, ale žádné další štelovátko z venku není.
14 pro 2014, 11:00
bohatost směsi se neladí šroubkem zvenku, ale výměnou trysky za jinou velikost, tryska bývá většinou dole jak je plovák (nebo aspoň dellorto to tak má, myslím že weber to bude mít podobný)
14 pro 2014, 12:38
keybarbarosa píše:... Ještě než jsem namontoval výfuk (LeoVince), tak motor šel i do vyšších otáček, cca 6 tisíc a dál jsem to nezkoušel...
Jakej vejfuk LeoVince jsi namontoval (přesnej model, nebo aspoň napiš, jestli street nebo laďák)? Předtím, když šel motor i do vyšších otáček, tak to bylo s jakým vejfukem?
To co popisuješ, že nejde do otáček, to se děje hned po startu na studeným motoru, nebo i po ohřátí na teplým motoru?
14 pro 2014, 18:00
Tak kromě toho, že svíčka je mokrá a zakarbonovaná, což značí jasně bohatou směs a myslím si, že je hoooodně bohatá, tak bych se chtěl zeptat na připojení vzduchového filtru k sací trubici, která je zabudovaná do rámu skútra. Od rámu vede tuhá trubka a na ni navazuje teleskopická (zvrásněná) trubka, která vede do vzduchového filtru. Ty dvě trubky na sebe nedoléhají a pokud např. dám skútr na stojan, tak se dokonce ze sebe vysunou. Hádám, že ty dvě trubky by měly být pevně spojené při všech zdvizích zadní kyvné vidlice.
Dneska jsem se přesvědčil, že je určitě něco v nepořádku s karburátorem. Bohužel mi na internetu nejde najít správně zapojení všech hadiček. Každopádně do karburátoru a dál do válce teče tolik benzinu, že po chvíli startování mi z výfuku nekape, ale teče benzin.
-- 14 pro 2014, 17:04 --
Mr.Voza píše:keybarbarosa píše:... Ještě než jsem namontoval výfuk (LeoVince), tak motor šel i do vyšších otáček, cca 6 tisíc a dál jsem to nezkoušel...
Jakej vejfuk LeoVince jsi namontoval (přesnej model, nebo aspoň napiš, jestli street nebo laďák)? Předtím, když šel motor i do vyšších otáček, tak to bylo s jakým vejfukem?
To co popisuješ, že nejde do otáček, to se děje hned po startu na studeným motoru, nebo i po ohřátí na teplým motoru?
Netuším, co je to za výfuk, dostal jsem ho k tomu skútru. To, že je to LeoVince je napsané na konzoli k němu. Vypadá podobně jako
http://www.scootershop.cz/4189-vyfuk-leovince-sp3-piaggio-nrg-mc2-ac-lc-zad-kot-4497.html. Do otáček to šlo úplně bez výfuku, tedy rovnou z válce.
14 pro 2014, 19:31
Jo, to vedení vzduchu z filtru by mělo bejt za všech okolností spojený. Podle toho, co popisuješ se ti to uchlastává - zkontroloval bych hlavně, jestli ti plovákovej ventil v karburátoru správně zavírá benzín a seřídit hladinu v plovákový komoře (jestli se u tohohle karburátoru dá seřídit). Až bude tohle OK, tak naladit správnou směs velikostí hlavní trysky.
14 pro 2014, 22:39
Já teď podezřívám benzínový ventil, že pouští benzín i v případě, že si ho zrovna motor podtlakem necucá. Hlavně budu muset nakoupit nové svorkovnice, protože ty staré praskají a nedrží správně části pohromadě, anebo úplně chybí. Karburátor jsem si teď vzal domů, takže pěkně v teple se na něj podívám.
15 pro 2014, 08:52
I kdyby benzíovej ventil v nádrži pouštěl i v době, když motor zrovna neběží, tak by to musel zarazit plovákovej ventil v karburátoru.
15 pro 2014, 13:50
Tak proč mi ten karbec dělá ve válci potopu?
15 pro 2014, 16:02
Už ti to psal několikrát,plovák ti nezavře přívod paliva do karburátoru.
15 pro 2014, 19:58
Plovák zavře přívod paliva, ale při startování z karburátoru teče tak bohatá směs, že to proteče válcem až do výfuku.
15 pro 2014, 20:41
pozri klapky,a pokial mas moc bohatú smes daj mensiu trisku.
Biela farba sviecky = chudobná smes
Tehlová oranžová = smes ok
Cierna = bohatá smes
15 pro 2014, 22:05
Tak ještě jednou - zkontroloval bych hlavně, jestli ti plovákovej ventil v karburátoru správně zavírá benzín a seřídit hladinu v plovákový komoře.
Pak mě ještě napadá, jestli nemáš prohozený hadičky na karbecu - podtlak, přívod benzínu - a benzín ti pak nechlejstá z nádrže místo do karbecu rovnou do motoru.
18 pro 2014, 09:23
Ty hadičky ale mají různý průměr, ne? Ale zkontroluju to.