od LubošV » 08 dub 2024, 08:03
Rozhýbat skútr po letech nečinnosti není pr*el.....
Takže:
-kompletně odstrojit
-umýt
-vyměnit všechny hadičky
-vyměnit starý 2T olej v olejové nádrži
-vyčistit benzínovou nádrž (nejen dát nový benzín)
-vyměnit podtlakový ventil v nádrži
-VYČISTIT KARBURÁTOR V ULTRAZVUKU
-vyměnit olejový i benzínový filtr
-změřit kompresi motoru
-vyměnit svíčku za NOVOU (vyzkoušet zda dává jiskru)
-vyčistit olejovou pumpu
-vyměnit řemínek olejové pumpy
-vyměnit gumovou přírubu karburátoru
-vyčistit (vyměnit) klapkový box, nebo minimálně klapky
-vyměnit vzduchový filtr a vyčistit airbox
-vyměnit řemen variátoru a vyčistit celý prostor variátor-spojka
-zkontrolovat polořemenice variátoru a spojky případně očistit oxidace po dlouhém stání, případně vyměnit válečky a vodítka variátoru
-vyměnit kontrastní pružinu a pružiny spojky
-vyměnit olej v sekundárním převodu
-pokud je to vodou chlazený, tak vyčistit CELÝ chladící okruh a vyměnit chladící kapalinu
-vyčistit magneto
-zkontrolovat nebo vyměnit obě gufera klikové hřídele
-zkontrolovat DŮKLADNĚ všechno ukostření
-zjistit průchodnost výfuku, pokud je tam sportovně ladeny-vyměnit vatu
-a zcela záměrně nepíšu nic o sytiči, bo tvrdíš,že je OK, tak alespoň jednu možnou příčinu máš vyřešenou
Tolik asi pro začátek, pak až to poběží, aby ses na tom nepřizabil:
-vyčištění brzdových třmenů, destiček a kotoučů
-výměna brzdové kapaliny
-pokud je vzadu buben, tak rozebrat, vyčistit rozchodit máznout lanovod
-no a v neposlední řadě, pokud skútr dlouho stál, tak i vyměnit jistě již porézní pneumatiky
-a málem bych zapomněl-ZKONTROLOVAT platnost technické prohlídky a POV (ale to už jsem hnidopich)
A BTW,vzhledem k tomu, že Piaggio NRG mc2 je dvoutakt, tak OLEJ Z MOTORU nemůže vytéct (leda z nádobky nebo cestou ke karburátoru, případně ze sekundárního převodu)
Tak GOOD LUCK (možná jsi chtěl slyšet nějakou zaklínací formuli, pomocí které by skútr začal zázračně o5 jezdit bez problémů, ale tak to bohužel nechodí).