Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
18 dub 2015, 19:42
Zdarec,
s kutěním na skútru jsem se zase dostal o kousek dál a potřeboval bych odpovědi na různé otázky, které mi vyvstaly během hrabání ve skútru.
1) podtlakový kohout - je pravda, že z něj má téct benzin pouze v případě, že na spodním vývodu je podtlak? Já když doleju víc benzinu, tak benzin teče rovnou i bez podtlaku
2) karburátor Weber - nevím jestli je to výše zmíněným kohoutem, ale karburátor se mi neustále přelévá benzinem, a to až tak, že mi benzin teče do vzduchového filtru a v klikové komoře je kaluž benzinu. Pokud je to tím karburátorem a já bych potřeboval snížit plovákovou hladinu, jak se to dá udělat? Plovák je plastový, tj. nemůžu na něm nic přihnout atp. a tryska, která ucpává benzin se taky nedá nějak nastavit, ale podle všeho benzin zavírá (testoval jsem to rukou při rozmontovaném karbecu)
3) těsnění pod válcem a pod hlavou válce - mám vodníka a těsnění se zdá být větší než prostor vymezený pro těsnění v hlavě válce nebo na válci. Je na to nějaký fígl, jak tam to celé těsnění schovat, nebo ho donutit se nějak zcvrknout?
Díky za postřehy a rady.
18 dub 2015, 20:41
Poradím ti jenom k té tvé první otázce
Benzín má protékat podtlakovým ventilem jenom když vzniká z motoru podtlak. A myslím si, že když ti teče benzín neustále, tak ti to dělá to co píšeš
19 dub 2015, 07:40
A za druhé napouštěcí ventil v karburátoru, pokud funguje dobře, udržuje stále ideální hladinu v plovákové komoře i kdyby podtlakové čerpadlo protékalo, takže chyba musí být i v něm. V kuželové těsnící ploše ventilku může být drobná nečistota, zvlášť pokud nemáš palivový filtr, může prosakovat plovák.
19 dub 2015, 09:34
Díky, ještě jednou to teda otevřu a pročistím (asi popáté). Blbý je, že jinak mě nenapadá, jak bych mohl ten plovák nastavit jinak. Karburátor mám Weber. Ta jehlička která má zastavovat přívod paliva je vklížená mezi plastový úchyt na plastovém plováku, takže jak to vypadá, tak není moc jak tu jehlu dostat výš, aby zavřela dřív palivo.
30 dub 2015, 07:53
Problém s karburátorem vyřešil ten podtlakový ventil. Dokonce i tryska vypadá, že zůstane v karburátoru, a to i když jsem měnil 50ccm na 70 ccm. Co mi teď trochu dělá starosti je nová hlava válce, do které jsem přešrouboval kromě teplotního čidla taky jakýsi ukončovací ventilek, který je při standardním umístění hlavy úplně nahoře. Na staré hlavě to nedělalo, ale teď mi z něj teče voda. Nenašel jsem žádnou hadici, která by se na to měla připojit, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, k čemu to je a jak s tím nejlíp naložit.
Díky
5715_3.jpg
Jedná se o tu výpusť úplně napravo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
30 dub 2015, 09:06
Některé karburátory mají vstupy na vyhřívání,to znamená že tam jsou ještě 2 hadičky - vstup/výstup které se pak zapojí na výstupy v hlavě válce. Nemusí být zapojeny,takže místo nich dej šroub a nebo tam dej hadičku a tu zaslep.
Pokud ale máš 70 ccm válec a 12 mm karburátor (viz foto ve vedlejším vlákně) tak bych doporučil výměnu za alespoň 17,5 mm karburátor,nejlépe s manuálním sytičem.